Skip to content

תרגיל הגנה אווירית משותף לצה"ל וצבא ארה"ב

תרגיל ההגנה האווירית הגדול ביותר שנערך בין שני הצבאות עד כה ונועד לשפר את יכולת הפעולה ההדדית בין מערכות ההגנה האווירית של הצבאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום יתחיל תרגיל משותף בין צה"ל והפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית, שהוא תרגיל ההגנה האווירית הגדול ביותר שנערך בין שני הצבאות עד כה. תרגילים אלו הם חלק מתכנית האימונים השגרתית, שנועדה לשפר את יכולת הפעולה ההדדית בין מערכות ההגנה האווירית של הצבאות.

תיבחן בתרגיל. כיפת ברזל (צילום: שאול גולן, רפאל)
תיבחן בתרגיל. כיפת ברזל (צילום: שאול גולן, רפאל)

תכנון תרגיל החל לפני יותר משנתיים, והוא אינו בא כתגובה לאירועים נקודתיים באיזור. מצה"ל נמסר, כי צה"ל רואה בתרגיל זה הזדמנות ללמידה ולמיסוד שיתוף הפעולה הפורה בין הצבאות.

במהלך התרגיל ייפרסו כוחות צבא אמריקניים בארץ, בקרבת איזורים אזרחיים. תורגש תנועת כוחות ערה ומספר כבישים יסגרו לפרקי זמן קצרים כדי להבטיח את ביטחונם של כלי רכב אזרחיים. עם סיום התרגיל, ישובו חיילי צבא ארצות הברית למדינתם.

בתרגיל יהיו מרכיבי פטריוט והגנה אווירית אחרים, ביניהם גם ספינות החמושות בטילים. התרגיל הינו חלק מהסכם ארוך טווח בין EUCOM (הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב) וצה"ל לקיום תרגילים על בסיס שנתי.

התרגיל צפוי להמשך שלושה שבועות ובו ייבחנו טכנולוגיות משופרות שלא היו קיימות בתרגיל המשותף הקודם שנערך בין שני הצבאות. גם "כיפת ברזל" תשתתף בתרגיל וגם מערכת "קלע דוד", שייבחנו במשותף ובזמן אמת.

חיילים אמריקנים בישראל, בתרגיל הקודם (צילום: דובר צה"ל)
חיילים אמריקנים בישראל, בתרגיל הקודם (צילום: דובר צה"ל)

גורם צבאי הסביר, כי התרגיל לא מתייחס לאיום מסוים באזור אלא לתרחיש כללי ומגמות איזוריות. "התרחיש יהיה רב זירתי ומטרתו לדעת איך להתמודד ביחד עם האיומים השונים בגזרה", הסביר גורם צבאי. התרגיל המשותף, כאמור, יתמקד בהיבט ההגנתי ולא בהיבט ההתקפי – ותכליתו התייחסות לאיומים על ישראל – לרבות רקטות, פצמ"רים וטילים בליסטיים קצרי טווח וארוכי טווח.

ישראל נמצאת היום במקום המפוקפק של המדינה המאוימת ביותר בעולם. להערכת צה"ל ומומחי ביטחון ומודיעין, מכוונים כלפי המדינה 100 אלף טילים מאיראן, סוריה, לבנון ועזה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן