Skip to content

הוארך מעצר הישראלים שהשתתפו במשט האסטל

שופטת בית המשפט דחתה את בקשת המדינה לדיון בדלתיים סגורות וגם את מרבית העילות למעצר. רק עקב חשש לשיבוש הליכי חקירה, אישרה השופטת את הארכת המעצר בשלושה ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצרם של שלושת הישראלים, שהשתתפו במשט על הספינה "אסטל" לעזה, פעילי זכויות האדם יונתן שפירא, אלעזר (אליק) אלחנן ורעות מור, הוארך היום בשלושה ימים. בקשתה של משטרת ישראל לערוך את הדיון בדלתיים סגורות ולהאריך את מעצרם בחמישה ימים לפחות, נדחתה. 

עו"ד גבי לסקי (צילום: הטלוויזיה החברתית)
בקשת סרק. עו"ד גבי לסקי (צילום: הטלוויזיה החברתית)

בדיון שנערך היום (ראשון) בבית משפט השלום באשקלון ביקשה  המדינה מבית המשפט בשלב הראשוני לערוך את הדיון בדלתיים סגורות מפאת חשש לביטחון המדינה. עורך דין לימור גולדשטיין, ממשרד עורכת הדין גבי לסקי, טענה כי מדובר בבקשת סרק שאין לה על מה לסמוך. שופטת בית המשפט, אורית חדד, קיבלה את הטענה ודחתה את בקשת המשטרה.

באשר לסעיפי האישום בהם חשודים השלושה, ביקשה התביעה להותירם במעצר גם על סעיף חוק צבאי המייחס לחייל מעשה המרדה. השופטת לא קיבלה גם טיעון זה והסכימה בסופו של דבר להאריך את מעצרם בשלושה ימים עד ליום שלישי הקרוב ב-11:00 בבוקר. היא ציינה כי אישרה את המעצר רק עקב החשש לשיבוש הליכי חקירה. לפני תחילת  הדיון סיפר שפירא, כי את ה"אסטל" הקיפו 15 ספינות קרב והחיילים שעלו על האסטל ירו בהם באמצעות טייזרים מחשמלים. 

[related-posts]


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן