Skip to content

מרצ: בעד צדק שאיננו עוצר בגבולות הקו הירוק

אנחנו, כמפלגה סוציאל דמוקרטית, תמכנו תמיד בצדק חברתי, אבל מעולם לא הסתפקנו בצדק חברתי. אנחנו דורשים צדק : צדק שאיננו רק ליהודים, שאינו רק לישראלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבחירות המתקרבות ישנן דרכים רבות להצביע בעד נתניהו (ישראל ביתנו, ליכוד , עבודה ועוד), אבל יש רק דרך אחת להצביע נגדו: מרצ. זו הדרך בה אני בוחר: הצבעה למרצ על מנת שתשב בממשלת שמאל ויהיה לה הכוח לעשות את השינוי.

מוסי רז, מרצ (צילום: eman)

ביולי 2011 יצא העם לרחובות בדרישה לצדק חברתי. אנחנו, כמפלגה סוציאל דמוקרטית, תמכנו תמיד בצדק חברתי, אבל מעולם לא הסתפקנו בצדק חברתי. אנחנו דורשים צדק : צדק שאיננו רק ליהודים, שאינו רק לישראלים, כזה שלא עוצר בשדרות רוטשילד וגם לא בקו הירוק.

הגדלת כוחה של מרצ תגדיל את האפקטיביות שלה

כמה פעמים בשנים האחרונות אמרתי טוב שיש מרצ: כששלי יחימוביץ' וציפי ליבני הביעו תמיכה בהתנחלויות אמרתי – טוב שיש מרצ.

כשהכנסת קיבלה את החוק השולח למאסר אדם שיגיש כוס מים לאדם אחר רק כי הוא מהגר בלתי חוקי והסיעה היחידה שבאה כולה להתנגד הייתה מרצ אמרתי – טוב שיש מרצ.

כשהכנסת קיבלה את "חוק התספורות" של זהבה גלאון המגן על הפנסיות שלנו אמרתי – טוב שיש מרצ.

כשאלי ישי החזיר אותנו לחשיכה ומרצ הייתה היחידה שיצאה לרחובות למחות אמרתי – טוב שיש מרצ.

כשמרצ נבחרה לסיעה חברתית ביותר אמרתי – טוב שיש מרצ.

כשמרצ נבחרה לסיעה הסביבתית ביותר אמרתי – טוב שיש מרצ.

מרצ היא הסיעה הקטנה ביותר, עם האפקטיביות הגדולה ביותר. הגדלת כוחה של מרצ תגדיל את האפקטיביות שלה. ממשלת שמאל עם מרצ חזקה תוביל אותנו לצמצום הפערים הכלכליים, לסיום הכיבוש ולכינון יחסי שלום עם שכנינו, להשלמה עם טורקיה שהייתה עד לא מזמן בת הברית החשובה ביותר שלנו במזרח התיכון, לחיזוק החינוך ולפיתוח ישראל המבוססת על צדק.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

[related-posts title="עוד תעמולת בחירות"]

2 Comments

  1. מיכל
    24 באוקטובר 2012 @ 21:41

    צודק נמרוד נוי. מרץ מתנהגת כתנועת נוער יותר מאשר כמפלגה פוליטית ששואפת להשיג תמיכה מירבית מציבור הבוחרים כדי להחליף את השלטון. מישהו שמע או ראה בחודשים האחרונים פעילות פוליטית של מר"צ? חוג בית? הפגנה? הצעת חוק או שאילתה בכנסת?

    מדוע מרץ אינה פועלת נמרצות לחידוש המו"מ עם הפלשטינאים? מדוע אינה מגנה בקול חזק וברור את הבנייה בהתנחלויות? את כריתת עצי הזית טרם המסיק ועוד ועוד? את שריפת מסגדים? מדוע אינה תובעת את העמדת האשמים לדין? מדוע אינה יוצאת עם יוזמת שלום מושכלת? מדוע אינה מופיעה כמעט באמצעי התקשורת ?

    מרץ נתפסת כמפלגה אנמית, מפלגת אופוזיציה מנומנמת של יפי נפש שלא מוכנים להזיע כדי לשכנע את קהל הבוחרים בקרב ישראל השנייה והשלישית ובקרב ערביי ישראל. כדאי למפלגה הזאת להתעשת בהקדם ולהציף את המרחב הציבורי כמו שיודעים לעשות מתחריה .

  2. נמרוד נוי
    23 באוקטובר 2012 @ 6:10

    מוסי רז ידידי, אנחנו כבר מזמן לא בתנועת נוער ולצערי מרץ מגלמת בתרבותה תנועת נוער. אם לא נשכיל להיות חברה של בוגרים לא נגיע לשום מקום. אפשר לצפות גם מאנשים כמותך להבין זאת. זה לא מספיק לנפנף בערכים יפים ובכוונות טובות. אם אינך יודע, חברה ואנשים מוסריים נמדדים על פי תוצאות מעשיהם ומחדליהם. וצוו השעה עתה הוא לבסס בישראל מערכת פוליטית הנשענת על שתי מפלגות גדולות חדשות ותרבות פוליטית חדשה, שיאפשרו לייצר עצמה של חיים דמוקרטיים במדינה. היתקשקשות על ערכים ואידאולוגיות לא יביאו אותנו לשום מקום. אני שולח אותך לספרי על הפוליטיקה לקראת פרדיגמה חדשה" שניתן לקרוא בו דרך תקתוק שמי "נמרוד נוי" בגוגל. אשמח גם להיפגש עמך. 611500 052

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן