Skip to content

נאמני מעריב: הפעילות לבן צבי ובית הדפוס למימון

התמורה היא בסך 145 מיליון שקל. לדברי עורכי הדין ארבל ונס, ההצעות למכירת קבוצת מעריב לשתי הקבוצות כ"עסק חי" צפויות לתת פיתרון תעסוקתי לכ- 1,400 עובדים. ההצעה לא כוללת את רכישת חברת ההפצה גל מעתון המעסיקה כ-900 עובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נאמני מעריב, עורכי הדין ירון ארבל וד"ר שלמה נס, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאשר, בדיון שיתקיים מחר, את הצעות המכירה של קבוצת מעריב כ"עסק חי" לאחוזת הירש ישראל, שבשליטת שלמה בן צבי, שתרכוש את נכסי קבוצת מעריב, ולקבוצת עמוס מימון, שתרכוש את מקרקעי בית הדפוס. התמורה היא בסכום כולל של כ-145 מיליון שקל, בעיקר ממכירת מקרקעי בית הדפוס, נכסי הקבוצה וכן תמורה בגין גביית חובות מחייבים שונים של קבוצת מעריב.

לדברי הנאמנים, כפי שנכתב בבקשה, "אישורן של שתי ההצעות צפוי לתת פתרון תעסוקתי לכ-1,400 עובדים מתוך כ-2,000 עובדי קבוצת מעריב. החיבור בין קבוצת בן צבי, הרוכשת את נכסי הקבוצה למעט בית הדפוס, לבין קבוצת עמוס מימון הוא אשר יאפשר את התמורה הגבוהה ביותר וכן את המשך הדפסת העיתון מבית הדפוס".

בית מעריב (צילום: דן בר דוב)
העובדים: "שיפור קל לעומת נההצעה הקודמת, אך לא די בכך". בית מעריב (צילום: דן בר דוב)

חברת ההפצה תמשיך לפעול תחת הנאמנים

ההצעות שהוגשו לנאמנים לא כללו את רכישת חברת ההפצה גל-מעתון, המעסיקה כ-900 עובדים. לכן, בשלב הראשון, תמשך פעילותה תחת הנאמנים ובמקביל יתקשר רוכש העיתון עם קבוצת עובדי ההפצה בהסכם מסחרי, שיאפשר את המשך הפעלת מערך ההפצה ומתן פרנסה למרבית עובדי גל-מעתון. יחד עם זאת ימשכו ניסיונות הנאמנים לאיתור גורם שירכוש את מערך ההפצה.

הצעת קבוצת בן צבי

קבוצת בן צבי מציעה לרכוש את כל נכסי ופעילות קבוצת מעריב, למעט מקרקעי בית הדפוס ופעולת חברת ההפצה גל-מעתון, בסכום של כ-80 מיליון שקל. היא מתחייבת להמשיך ולהעסיק כ-330 עובדי מינהלה ומערכת עיתונאית לתקופה של 18 חודשים ממועד ההעברה, להעסיק כ-80-110 עובדי דפוס במסגרת ההתקשרות המסחרית עם בית הדפוס, לשכור את שירותיהם של 50-70 קבלני הובלה או עובדי הובלה לתקופה של 18 חודשים ומתחייבת להתקשר בהסכם מסחרי לקבלת שירותי הפצה מעובדי חברת ההפצה, המעסיקה כ-900 עובדים.

יחד עם זאת, לקבוצת בן צבי תעמוד האפשרות להקטין את מספר העובדים המועסקים בשיעור של 10% לכל קבוצה בנפרד, לנוכח מצבו העסקי של העיתון, כפי שיהיה בעתיד.

הצעת קבוצת מימון

קבוצת עמוס מימון מציעה לרכוש את מקרקעי בית הדפוס מחברת לוין אפשטיין (בבעלות קבוצת מעריב), כולל מלאי הנייר ולוחות בסכום כולל של 65 מיליון שקל והסכמה להשכיר את בית הדפוס לקבוצת בן צבי. מכונות הדפוס שאינן פעילות והמאוחסנות במחסן נפרד, משועבדות כנראה לבנק אוצר החייל והנאמנים ימכרו אותן בנפרד ותמורתן תועבר לנושים בהתאם לסדרי קדימה הקבועים בחוק.

הארכת תוקפו של צו הקפאת הליכים

הנאמנים עורכי הדין ירון ארבל ושלמה נס מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את הצעותיהן של קבוצת בן צבי וקבוצת מימון ולהורות כי המכר לרוכשות הינו סופי ובלתי חוזר; לאשר – בנפרד להחלטת בית המשפט ואישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים – כי העברת השליטה וניהול הפעילות השוטפת של הקבוצה יתבצע על ידי הרוכשות ובאחריותן, בהתאם להוראות הסכמי הרכישה, למעט חברת ההפצה גל מעתון, ולהורות על הארכת תוקפו של צו הקפאת הליכים שניתן לחברות עד 15 בדצמבר השנה, לצורך השלמת הליכי המכירה והעברת השליטה והניהול בחברות ולצורך גיבוש הסדרי נושים.

בהקשר לכך מבקשים הנאמנים מבית המשפט ל"הורות כי על נושי החברות להגיש לנאמנים תביעות חוב ולהורות לנאמנים לפרסם מודעה בדבר הגשת תביעות החוב בשני עיתונים, שאחד מהם יהיה עיתון כלכלי, ולדחות את המועד להגשת ההצעה להסדר לנושי החברות, באופן בו ההצעה, ככל שניתן יהיה לגבשה, תוגש מיד לאחר סיום ההליך למכירת החברות ועם התבהרות מקורות ההסדר ומצב הנשייה".

תגובת העובדים

"ההצעה החדשה מהווה שיפור קל לעומת ההצעה הקודמת, אולם לטעמינו לא די בכך. אנו ממשיכים לנהל מו"מ עם כלל הגורמים במטרה להמשיך ולשפר את ההצעות, הן מבחינת זכויות עובדים והן מבחינת חופש העיתונות", כך נמסר בתגובה מוועד עובדי קבוצת מעריב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן