Skip to content

בקרוב: פוליסה תקנית חדשה לביטוחי דירות

משרד האוצר יפרסם בקרוב פוליסה תקנית חדשה לביטוחי דירות שתתן מענה לסוגיית רעידות האדמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

פוליסה תקנית חדשה לביטוחי דירות תפורסם בשבועות הקרובים על ידי משרד האוצר, כך מסר ל"פוליסה" אסף מיכאלי, מנהל מחלקת ביטוח כללי במשרד האוצר. לדבריו, טיוטת הפוליסה החדשה צפויה לכלול לא מעט שינויים לעומת הפוליסה הקיימת. מיכאלי הסביר, כי מתגלות לא מעט מחלוקות בנוגע לפרשנות של הפוליסה הקיימת, וכי המצב הנוכחי אינו מיטיב עם השוק.

הפוליסה התקנית החדשה צפויה לכלול התייחסות מפורשת לסוגיית ערך הקרקע, שמועלית מחדש בימים אלו, לאור ממצאי ביקורת מבקר המדינה על ההיערכות הלקויה של ממשלת ישראל לרעידת אדמה או מלחמה כוללת.

הפוליסה תיתן מענה לסוגיית רעידות האדמה

הפוליסה התקנית החדשה לביטוח דירה שעתידה לצאת בעוד מספר שבועות, צפויה לתת מענה לסוגיית ערך הקרקע, שנועדה לכסות נזקים שייגרמו בעת הרס מבנה, בעיקר באירוע של רעידת אדמה. יש לציין, כי סוגיה זו הינה אחת מהמחלוקות המרכזיות בתחום ביטוחי הדירה, והנושא אף קיבל ביטוי בתביעות ייצוגיות.

ב-20 בפברואר השנה, הוגשו עשר תביעות ייצוגיות בהיקף מוערך של 200 מיליון שקל נגד חברות הביטוח "מגדל", "כלל ביטוח", "הראל", "הפניקס", "מנורה", "איילון", "ביטוח ישיר" ו"שירביט". התביעות הוגשו בטענה להטעיית הצרכנים, שכן ביטוחי מבנה הדירה שרכשו התובעים הייצוגיים, אינם מכסים במקרים רבים את עלות הכינון של דירה חדשה, במקרים בהם חלק מבעלי הדירות בבניין שנפגע אינם מבוטחים. בכתב התביעה נטען, כי הפוליסה מתחזה לכזו שתאפשר למבוטח כיסוי להחזרת המצב לקדמותו. אולם, למבוטחים שנפגעו התברר כי פוליסות ביטוח המבנה הן פוליסות חסרות, וסכום השיפוי שיתקבל הינו זעום בהשוואה לסך הנזק או עלות הכינון של הדירה החדשה.

הידיעה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-22 באוקטובר 2012, [email protected]
התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, צילום: renjith krishnan
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן