Skip to content

תזכיר חוק להמשך חדשות מקומיות. האויב: חיים הכט

משרד התקשורת עמד בהבטחתו וניסח תזכיר חוק שאישורו הדחוף על ידי ועדת ההסכמות יאפשר את המשך שידורי החדשות המקומיות בטלוויזיה בשנת 2013. עוד מאה ושמונים עובדי החדשות המקומיות נאבקים על עתידם, בא חיים הכט ומייתר את קיום החדשות: הם משיבים לו מלחמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעה שמשרד התקשורת עמל והשלים הוצאת תזכיר חוק (פירוט בהמשך) שיאפשר לחדשות המקומיות להמשיך ולייצג את הפריפריה, יצא חיים הכט במתקפה נגד עמיתיו למקצוע וזכה בתמורה למקלחת של רותחים מהעובדים המנהלים מאבק הישרדות. "לא יצאת צדיק" כותבים עובדי החדשות המקומיות לחיים הכט בעקבות ראיון שהעניק היום לדה מרקר, ובו , כפי שניסח זאת חיים הר-זהב, יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות, נדהם לראות איך חיים הכט תוקע להם סכין בגב:

חיים הכט: על קולגיאליות ועל צדיקות (צילום: עודד קרני)

"איך עיתונאי לשעבר מנסה לתקוע סכין בגבם של 180 עיתונאים פעילים הנלחמים על פרנסתם היחידה ולנסות לקחת את כבשת הרש. בניגוד אליך, חיים, העובדים שאתה מנסה לגזול את פרנסתם – 180 עובדי החדשות המקומיות בכבלים – לא מחלטרים במספר מקומות עבודה. הם עובדים מהבוקר עד הערב כדי להביא את קולה של הפריפריה למסך כשהם משתכרים משכורת נמוכה מהממוצע במשק (תופעה שאתה מן הסתם מכיר היטב "מהצד השני", ביודענו את רמת המשכורות שאתה משלם לעובדים בתחנה שנמצאת בבעלותך) ועושים זאת בשבועות האחרונים תוך מאבק עובדים כנגד משרד האוצר הרוצה (כמוך, מסתבר) להביא לפיטוריהם ולסגירת אמצעי התקשורת היחיד הנותן במה למתרחש מחוץ לאיזורי המשרדים של זכייניות ערוץ 2".

הר זהב מזכיר להכט את התייצבות ארגון העיתונאים ואף בעלי כלי תקשורת אחרים לצדם: "הם לא העזו ולא מעלים על דעתם לצאת פומבית ולנסות להביא לפיטוריהם של 180 עובדים, שרובם גרים ועובדים באיזורים מוכי אבטלה תוך שהם מאיימים בפנייה לבג"ץ, אם חלילה העובדים האלה ישמרו על מקום עבודתם". "בניגוד אליך, חיים, אף אחד אחר לא מעז להתכסות באצטלה של חוק וסדר במטרה לדאוג לאינטרסים הכלכליים של עצמו, וזאת במחיר של 180 עובדים שילכו הביתה. כנראה התבלבלת – אנחנו לא כוכבים אצלך בתכנית. מדובר בחיים האמיתיים. לא, חיים. לא יצאת צדיק. ממש לא. בעידן של סולידריות בין עיתונאים ובין כלי תקשורת, נטלת על עצמך את התפקיד שחשבנו שכבר מיצה את עצמו על בימת התקשורת הישראלית – תפקיד הדוקר בגב בשם האינטרס האישי".

חיים הר זהב: מנהל מלחמה על עתיד חדשות הפריפריה (צילום: חיים הר זהב)

משרד התקשורת הוציא תזכיר חוק שנועד לאפשר את המשך שידורי החדשות המקומיות בטלוויזיה גם בשנת 2013. התזכיר מנמק את בקשת ההארכה בכך ש"ככלל, חדשות מקומיות ותוכניות מקומיות בענייני היום אינן זוכות לסיקור ולטיפול מקיף במהדורות החדשות הראשיות, ואף לא בתכניות טלוויזיה ארציות".

לנוכח העובדה שהסדר שידורי החדשות המקומיות הוארך מספר פעמים ותוקפו יפוג בסוף דצמבר 2012, מבקש תזכיר החוק להאריך את ההסדר עד לסוף שנת 2013 ומציע כי בעלי הרשיונות יהיו רשאים לנכות בגין הפקת שידורים אלה עד 25.5 מיליון שקלים בשנה. מאחר שבשנת 2013 יופסקו תשלומי התמלוגים, יוכלו בעלי רשיון לשידורי כבלים או לווין לנכות מתוך חובם סך של עד 18.5 מיליון שקלים שינותבו למימון שידורי החדשות המקומיות.

"בהיעדר הסדר חלופי להסדר הקיים, ולנוכח קיומן של מטרות ציבוריות בשידור החדשות המקומיות והתכניות המקומיות בענייני היום, מוצע להאריך את תוקפו של ההסדר הקיים בשנה נוספת, עד ליום כ"ח בטבת התשע״ד (31 בדצמבר 2013)" נאמר בתזכיר החוק, המציע כאמור להחיל את השינויים הנובעים מביטול התמלוגים שמשלמות חברות הכבלים ולווין למדינה. תזכיר החוק מציין, כי לחוק המוצע לא תהיה השפעה על תקציב המדינה או על תקנים והיבט מנהלי.

התזכיר אף מציג דברי הסבר לחוק המוצע: "שידורי החדשות המקומיות ותכניות מקומיות בענייני היום הם כלי ביטוי של סיקור האירועים החדשותיים והחברתיים באזורי הארץ השונים, ובכלל זה בפריפריה. במהלך השנים האחרונות נקבע בסעיף 6כ לחוק התקשורת, ובמסגרת תיקונים לסעיף זה, כי בעל רישיון כללי לשידורי כבלים ישדר חדשות מקומיות ותכניות מקומיות בענייני היום וכי בעל רישיון כללי לשידורי כבלים רשאי לנכות מהתמלוגים שהוא משלם, לפי הוראות חוק התקשורת, סכומים שהוציא לצורך מימון ההפקה והשידור של המשדרים האמורים, ובלבד שהסכומים שרשאי לנכות בעל רישיון כאמור, לא יעלו על סכום כולל של 25.5 מליון שקלים חדשים בשנה. בהמשך נקבע כי לשם השלמת פערים בין התמלוגים שמשלם בעל רשיון לשידורי כבלים לבין ההוצאות בשל ההפקה והשידור של החדשות המקומיות אפשר יהיה להעביר כספים שמשלם בעל רשיון לשידורי לווין, גם כאן עד לתקרה מצטברת של 25.5 מליון שקלים חדשים סה"כ".

עוד צוין כי במקביל, נקבע בחוק רשות השידור, כי רשות השידור רשאית להפיק בעבור בעל רישיון לשידורי כבלים חדשות מקומיות ותכניות בענייני היום, תמורת תשלום, ובלבד שהמשדרים ישודרו גם במסגרת שידוריה. הערה זו מיועדת לאפשר לרשות השידור להפיק את שידורי החדשות המקומיות עבור חברות הכבלים והלווין גם בשנת 2013.

[related-posts title="קרא עוד"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן