Skip to content

חגיגה מהסרטים: הכוכבים הגדולים של הוליווד חוזרים לרגש אותנו

"הטוב הרע והמכוער", "חלף עם הרוח", "הסנדק" ו"סיפור הפרברים" הם חלק מהסרטים הקלאסיים, שיוקרנו בקרוב בקולנוע באיכות חדשה ועם כל הכוכבים מימי תור הזהב של הוליווד: קלינט איסטווד, מרילין מונרו, האמפרי בוגארט, מרלון ברנדו, אינגריד ברגמן, קלארק גייבל ואחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
וויוויאן לי וקלארק גייבל, "חלף עם הרוח"

שטיח אדום, אורות שמרצדים ומכסים את שמי העיר, מאות צלמים, קהל מעריץ, מוזיקת ביג בנד, וכרוז המכריז על בואם של קלארק גייבל, מרילין מונרו, אודרי הפבורן, נטלי ווד, צ'רלסטון הסטון, האמפרי בוגארט, אינגריד ברגמן, קלארק גייבל, וויוויאן לי, מרלון ברנדו והיצ'קוק. כאלה היו ימי  תור הזהב של הוליווד במאה ה-20, וכגודל הבכורות כך עוצמת הסרטים, שהפכו לעמודי התווך של תעשיית הקולנוע הגדולה והנוצצת ביותר בעולם.

קלינט איסטווד, "הטוב, הרע והמכוער"

בעשור השני של המאה ה-21 החלה חזרה אל ימי הזוהר בעזרת טכנולוגיה המעצימה את הסומק והברק לסרטים הקלאסיים, שעד היום יכולנו לצפות בהם בגירסאות שונות על מסכי הטלוויזיה. אבל גם לדור שלא ידע את גולדווין, מאייר, סלזניק או וורנר, שהפיצו את בשורת החוויה הקולנועית האולטימטיבית, מגיע לראות את היצירות המקוריות בשיא תפארתן. אסור לשכוח שאת הסרטים האלה ייצרו למסך הגדול ולאינטימיות של אולם הקולנוע.

מרילין מונרו, "חמים וטעים"

רשת יס פלאנט תחל להציג את תוכנית ההקרנות המיוחדת, "יס פלאנט קלאסיק", ותביא אל בתי הקולנוע את הסרטים הקלאסיים הגדולים של כל הזמנים בעותקים דיגיטליים חדשים, על מסכי הקולנוע הגדולים ועם תרגום לעברית.

אז מה חדש בקולנוע דיגיטלי אמיתי?

זה לא בלו ריי או הקרנת DVD. קולנוע דיגיטלי אמיתי הוא הקרנה של סרט המוצפן ומועבר לטכנולוגייתDCI 2K  או 4K standard.

סרטים קלאסיים מרוויחים הרבה מהטכנולוגיה הדיגיטלית החדשה. רסטורציות חדשות משמעותן, כי ניתן לצפות בסרטים בדיוק כפי שיוצריהם התכוונו לכך. ברוב המקרים, הבהירות והפענוח של התמונה, עולים אפילו על העותק הטוב ביותר של 35 מ"מ. בנוסף, התפתחויות הסאונד האחרונות מרשות לעותקים החדשים להציג פסי קול משוחזרים באיכות סטריאו 5.1.

זו הזדמנות נהדרת לצפות בסרטי המופת הקלאסיים לקהל הרחב, לאוהבי הקולנוע ולקהל הצעיר שלא זכה להכיר את הקלאסיקות הקולנועיות הגדולות.

הקרנות הסרטים יתקיימו ביס פלאנט חיפה, איילון וראשון לציון, החל מיום שבת, ה-17.11.12.

כל סרט יוקרן 3 פעמים: בימי שבת בשעה 17:00; ביום ראשון (קניון איילון), שני (ראשון לציון) ושלישי (חיפה) בשעה 19:00 – הקרנה מלווה בהרצאה; בימי רביעי בשעה 21:00 או 21:30, תלוי באורכו של הסרט.

מרלון ברנדו, "הסנדק"

עשרת הסרטים שיוקרנו בעשרה השבועות הראשונים:

חלף עם הרוח – 1939, סרטו של ויקטור פלמינג

הסנדק – 1972, סרטו של פרנסיס פורד קופולה

חמים וטעים – 1959, סרטו של בילי ויילדר

הטוב הרע והמכוער – 1966, סרטו של סרג'יו ליאונה

קזבלנקה – 1942, סרטו של מייקל קורטז

סיפור הפרברים – 1961, סרטו של רוברט וייז

בן חור – 1959, סרטו של ויליאם ויילר

ארוחת בוקר בטיפאני – 1961, סרטו של בלייק אדוארדס

השור הזועם – 1980, סרטו של מרטין סקורסזה

פסיכו – 1960, סרטו של אלפרד היצ'קוק

כמה זה עולה:

לא יותר מכרטיס רגיל לקולנוע – 37 שקל, מחיר כרטיס להקרנה עם הרצאה – 49 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן