Skip to content

ליברמן מזהיר מפני "רעידת אדמה איזורית"

השר ליברמן הביע בפגישה עם נשיא בולגריה ושר החוץ שלה דאגה מכך שהסכסוך בסוריה מתפשט למדינות שכנות ועלול להביא לזעזוע איזורי. יו"ר הכנסת ביקש להעביר בשם העם בישראל תנחומים למשפחת הנהג הבולגרי שנהרג בפיגוע בבולגריה. הנשיא פלבנלייב: "המוסדות הבולגריים עובדים יום ולילה כדי לאתר את מבצעי הפיגוע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, נפגש בצהרים בירושלים עם נשיא בולגריה רוזן פלבנייב ועם שר החוץ של בולגריה ניקולאי מלדנוב. בפגישה דן השר ליברמן עם הנשיא פלבנייב והשר מלדנוב על המשך הידוק היחסים והידוק שיתוף הפעולה בין ישראל ובולגריה בנושאים בילטראליים וגם במסגרת שיתוף פעולה איזורי עם מדינות נוספות.

השר ליברמן הביע בפגישה דאגה מכך שהסכסוך בסוריה מתפשט למדינות שכנות, פוגע ביציבותן ועלול להביא לזעזוע איזורי רחב. השר ליברמן אמר לנשיא פלבנייב, כי מה שקרה בימים האחרונים בלבנון, ניסיון הפיגוע אתמול בירדן ואירועים נוספים באיזור הם תוצאה של הסכסוך הפנים-סורי ואם הוא לא יסתיים במהרה, "רעשי המשנה" הללו עלולים להפוך ל"רעידת אדמה איזורית" גדולה.

פגישת השר ליברמן עם נשיא בולגריה, פלבנלייב היום (צילום: יוסי זמיר)
פגישת השר ליברמן עם נשיא בולגריה, פלבנלייב היום (צילום: יוסי זמיר)

יו״ר הכנסת, ח״כ ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום בלשכתו את נשיא בולגריה, רוסן אסנוב פלבנלייב, אשר הגיע לביקור ממלכתי ראשון בישראל מאז התמנה לנשיאות בינואר השנה. הנשיא התקבל בטקס ממלכתי ברחבת הכנסת, הקפיד לברך בעברית את עובדי המשכן וזכה לחיבוק חם מריבלין.

בתום הפגישה עם הנשיא ושר החוץ הבולגרי שהתלווה אליו, אמר יו"ר הכנסת: "אני מבקש להודות מקרב לב בשם הכנסת כולה לעם הבולגרי על יחסו למדינת ישראל ולעם ישראל לאורך הדורות. לא נשכח לעולם את המאמצים להצלת העם היהודי בזמן מלחמת העולם השנייה והתמיכה בפתרון המחלוקת בין יהודים לפלסטינים כיום. שני העמים מקיימים את אותם ערכים של דמוקרטיה ואהבת אדם".

ריבלין ביקש להעביר בשם העם בישראל תנחומים למשפחת הנהג הבולגרי שנהרג בפיגוע בבורגס לפני כשלושה חודשים והזמין את משפחתו לביקור בישראל, כסמל לקשר ולשותפות הגורל בין העם היהודי לעם הבולגרי. "ברור לנו כי הגינוי החד משמעי שמשמיע הנשיא לפעולת הטרור אינו מס שפתיים, כי אם אמירה שיוצאת מהלב ובאה אל הלב". עוד הצהיר היו"ר: "נרחיב את שיתוף הפעולה בין העמים בכל התחומים ונקדם את היחסים בין המדינות".

הנשיא פלבנלייב אמר: "המוסדות הבולגריים עובדים יום ולילה כדי לאתר את מבצעי הפיגוע ולא נשקוט עד שייתפסו. ביחד, ישראל ובולגריה, נילחם בטרור וברוע. הגעתי לכאן על מנת לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי ההיי-טק, המים והתעשיות החדשניות. בנוסף, הזמנתי את יו"ר הכנסת לאירועי 70 שנה להצלת יהודי בולגריה בזמן מלחמת העולם השנייה. במהלך אירועים אלה נציין את ההישג הנדיר, אך גם נביע צער על אלה שלא זכו ואלה שחרב עליהם עולמם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן