Skip to content

לאחר משא ומתן לילי מסתמנת מכירת מעריב

הרוחות במעריב סוערות. היום הכזיבו הנאמנים שמונו לעיתון את העובדים, כהשהחליטו להמליץ על מכירת העיתון לשלמה בן צבי שיקצץ בשכרם ויפטר שש מאות מהם. חלק מהעובדים עשוי לשאוב נחמה מן מהאפשרות שניר חפץ מתעתד לשוב לחיק איי.די.בי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדכון 23.10.12 בבוקר: לאחר משא ומתן לילי הצליחו עובדי מעריב לשפר את תנאי הסכם מכירת העיתון לשלמה בן צבי. נראה כי החתימה עומדת לפני סיכום. הבוקר נחתם הסכם קיבוצי רשמי במעריב, והוא יופקד במשרד התמ"ת.

אריק בנדר, כתב מעריב בכנסת ומוותיקי העיתון כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו : "המאבק של עובדי מעריב על מקום העבודה שלהם והסולידריות שגילו העיתונאים עם עובדי הדפוס, המנהלה והמפיצים היא שעתנו היפה ביותר. עוד ידובר בזה רבות. אין לכם מושג כמה קשה לתפקד בתקופה כזו של אי וודאות. זה עולה ממש בבריאות, אבל הוצאנו תחת ידינו בכל בוקר מוצר מעולה שנותן פייט אדיר לכל כלי תקשורת בישראל. לצד "שעתנו היפה" זו גם שעתם המכוערת של כמה טיפוסים אחרים בעיתון".

הנה תצלום העמוד הראשון של מעריב הבוקר:

העמוד הראשון של מעריב 23.10.12

הידיעה מאתמול אחר הצהריים: באסיפת עובדים שכונסה בשעות אחר הצהריים החליטו העובדים להתנגד למהלך מכירת העיתון לשלמה בן צבי, שאף תוחם בזמן את הבטחותיו להמשיך ולהעסיק את העובדים שלא יפוטרו במהלך הראשון. התנגדות זו תמצא את ביטויה הבוטה בעיתון של מחר, שעמודו הראשון יוקדש למודעת מחאה. עובדי מעריב מתכוונים לתת מעל דפי העיתון פרסום לעמדתם נגד העסקה למכירת העיתון כפי שהוצעה על ידי הנאמנים. יו"ר ועד העיתונאים במעריב, חגי מטר, אמר כי מחר יהיה יום גורלי בבית המשפט, שכן עובדי העיתון יתייצבו בבית הדין ויתבעו הבטחת תעסוקה ליותר עיתונאים והבטחת תנאי עבודה הולמים וכן חופש עיתונאי.

אסיפת עובדי מעריב (צילום: יח"צ)

ועד העיתונאים טוען כי השתתפות נציגי העובדים בדיונים עם הנאמנים לא הוכיחה את עצמה, שכן לבסוף קיבלו הנאמנים את ההחלטה הגורלית על עסקת המכירה "מעל לראשיהם".

"העסקה קצת יותר טובה מזו שהוצעה בסיבוב הקודם, אך היא לא מספיק טובה" אומר הוועד שאף מתנגד לכוונה לפטר כבר עתה ארבעים עובדים ולערוך קיצוצי שכר רוחביים בשיעור של 6 אחוזים. הוועד תובע כי הקיצוצים ייערכו רק בקרב בעלי השכר הגבוה.

במקביל, נפוצו היום שמועות לפיהן ישוב ניר חפץ לתפקידו כיועץ לנוחי דנקנר באיי.די.בי ויעזוב את העיתון. ידיעה שעובדים בעיתון עימם שוחחנו לא הצטערו לשמוע, בלשון המעטה. עם זאת, פרישה של ניר חפץ תקל על שלמה בן צבי לממש מיידית את האופציה למנות עורך שישרה מרוחו ומתפיסת עולמו על מעריב.

[related-posts title="על עסקת מכירת מעריב ועוד"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן