Skip to content

מולטידע תובעת את תנובה על העתקת סרטון הדרכה

מולטידע מציינת, כי פנתה בלית ברירה לבית המשפט, מכיוון שתנובה המשיכה במעשיה גם לאחר שפיצתה אותה והבטיחה לנהוג בהתאם להוראות הסכם רכישת הסרטון • בית המשפט התבקש לקבוע פיצויים בסך 500 אלף שקל ולהורות על פרסום הודעת התנצלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מולטידע", חברה בתחום סרטוני הדרכה והכשרה לארגונים וחברות, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת קניין בסך חצי מיליון שקל  נגד "תנובה", בטענה ל"רמיסתן של זכויותיה הקנייניות והמוסריות ופגיעה בשמה הטוב והמוניטין הרב שנצבר לרשותה בעמל רב והשקעה כספית גבוהה".

התביעה, אשר הוגשה ב-10 באוקטובר, מתייחסת לשימוש שעשתה "תנובה" בסרטון הדרכה בנושא שירות לקוחות, ו"מולטידע" מבקשת מבית המשפט, בנוסף לפיצוי הכספי, לאסור על "תנובה" מלעשות שימוש כלשהו בסרטון לצורך ו/או בקשר לעסקיה, שלא בהתאם להוראות הסכם רכישת הסרטון, לפרסם באתר האינטרנט שבבעלותה ובשני עיתונים יומיים, הודעת התנצלות אודות השימוש שלא כדין שנעשה על ידה בסרטון.

"מולטידע" טוענת, ש"תנובה" השתמשה שלא כדין בסרטון על ידי העתקתו, הצגתו בפומבי והפצתו, כאשר הזכויות הבלעדיות בסרטון נתונות לה, תוך ש"תנובה" היא מסירה במודע ובמכוון את שמותיהן של "מולטידע" ומפיקת הסרטון וכן כל אזכור שלהן, וציון שמה של "תנובה" במקומן, תוך הטעיית וגניבת עיני הציבור בלסבור שמא הסרטון הופק על ידה ו/או כי היא בעלת הזכויות בו, והכל ללא הסכמתה ו/או אישורה של "מולטידע".

לדברי "מולטידע", "תנובה" פנתה אליה בבקשה לרכוש את סרט ההדרכה "תנו להם חמוצים", סרטון שהתקבל מחברת ההפקה, MEDIA PARTNERS CORPORATION, המיוצגת בלעדית על ידי "מולטידע" להפצה בישראל. לדברי "מולטידע", "תנובה" התחייבה בהסכם רכישת הסרטון לעשות בו שימוש אך ורק לצורכי הדרכה של החברה ולא להעבירו לאחרים וכן לא להעתיק ו/או לשכפלו.

"מולטידע" מציינת, כי העבירה ל"תנובה" עותק של הסרטון בקלטת וידיאו, ובחלוף חודשים ספורים נודע לה כי "תנובה" שיכפלה עותקים נוספים כדי להפיצו בקרב מנהלים זוטרים בחברה. לדברי "מולטידע" באמצעות עו"ד ישעיה ירון, "תנובה" הודתה כי שכפלה 30 עותקים במטרה להפיצו בקרב מנהליה הבכירים לצפייה עצמית וכי הדבר נעשה בתום לב.

"מולטידע" טוענת, כי הסכימה לסיים את העניין ברוח טובה בעיקר נוכח התחייבותה של "תנובה" שלא לבצע עותקים נוספים כלשהם בעתיד ולנהוג בהתאם להוראות הסכם רכישת הסרטון. בהתאם לכך הסכימו הצדדים ש"תנובה" תשלם ל"מולטידע" 6,000 דולר כתמורה בדיעבד בגין רכישת העותקים המפרים של הסרטון.

לטענת "מולטידע", בכנס בו השתתף והרצה מנכ"ל "תנובה" דאז אריק רייכמן ובכנס תשלובת החלב שנערך חודשים ספורים קודם לכן, הוצג הסרטון האמור בפני משתתפי הכנסים ללא אישורה ו/או הסכמתה של "מולטידע" כאשר שמותיהן של מולטידע וחברת ההפקה כבעלות הזכויות בסרטון, הוסרו מהסרטון. בנוסף, הסרטון הוצג בצירוף הלוגו של "תנובה" וחולק על ידי רייכמן לגורמים שונים.

"מולטידע" מציינת כי "תנובה" דחתה טענותיה להפרת זכויותיה אך נמנעה מלפרט את טענותיה בעניין זה, ומאידך הציעה לשלם לה "ערך מטרד בגובה של כ-5,000 שקל על מנת לחסוך בהוצאות משפטיות נוספות". לדברי "מולטידע", לנוכח זלזולה הגס והבוטה של "תנובה" בזכויותיה הקנייניות לא נותרה לה ברירה כלשהי אלא לפנות לבית המשפט לצורך עמידה על זכויותיה.

תגובת "תנובה": "החברה אינה מנהלת את הליכיה המשפטיים בתקשורת. 'תנובה' תמסור את עמדתה ותציג את טענותיה בפני בית המשפט".

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש, ב-23 באוקטובר 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן