Skip to content

אחרי אורי שגיא, גם עומר בר-לב וחילי טרופר מצטרפים ל"עבודה"

"האיומים שהחברה הישראלית חווה אין להם ולא יכול להיות להם מענה בתפיסת הביטחון הנוכחית של צה"ל", כך אמר היום האלוף במילואים אורי שגיא במסיבת עיתונאים משותפת עם שלי יחימוביץ' לרגל הצטרפותו לשורות מפלגת העבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"טרם קפיצתי לבריכת המים הפוליטית, וידאתי שיש בה מים מדיניים ובטחוניים. בסופו של דבר, מדינת ישראל תצטרך להכריע מהם גבולותיה – ולשם כך, בין היתר, נכנסתי לפוליטיקה". כך אמר היום האלוף במילואים אורי שגיא, במסיבת עיתונאים משותפת, שקיים עם יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', לרגל הצטרפותו למירוץ לכנסת.

מצטרף ל"עבודה". משמאל: אורי שגיא, יחימוביץ' והרצוג (צילום: דן בר דוב)

"האיומים שהחברה הישראלית חווה אין להם ולא יכול להיות להם מענה בתפיסת הביטחון הנוכחית של צה"ל", אמר שגיא. "די להזכיר את אובדן הלגיטימיות של ישראל בעולם יחד עם האיום הדמוגרפי המכרסמים בחברה הישראלית עד כדי איום על הדמוקרטיה הישראלית. כשהסתכלתי על החצר האחורית של החברה הישראלית ראיתי שהקברניטים לא מבינים היטב את הנעשה אצלם בבית. השלום שכולם מדברים בשבחו הוא אמצעי ואיננו מטרה – הוא אמצעי להשגת המטרה הכוללת שהיא הבטחת ביטחונה ושלומה של ישראל. יוהרה או ישיבה על הגדר אינה מדיניות נכונה – הממשלה הנוכחית לא מחליטה דברים וזאת מדיניות בעייתית.

"יש פה הר געש". שגיא (צילום: דן בר דוב)

"אני גר בכפר ביאליק", אמר שגיא. "לא העליתי על הדעת שגם בו יהיה מחסן מזון לנצרכים כמו גם מוסד של ילדים בסיכון שאני עומד בראשו. על הדברים העיקריים שנוגעים לאיכות החיים שלנו אנו לא מחליטים ונותנים לדברים לנהל אותנו במקום שאנו ננהל אותם. יש פה הר געש עם פוטנציאל אדיר להתפרצות ואנו חייבים להיות מוכנים אליו".

יו"ר "העבודה" יחימוביץ' אמרה: "אני מקבלת בברכה את האלוף במיל' אורי שגיא לשורות מפלגת העבודה. להגיד אלוף במיל' זה תואר מצומצם כי לאורי עבר עשיר של תרומה אדירה למדינה. הוא מביא איתו ניסיון מדיני וביטחוני עשיר, מרצה, חקלאי, איש ההתיישבות העובדת, אדם שעוסק בפרויקטים מרשימים ביותר. אורי הוא איש תנועת 'העבודה' וחבירתו אלינו היא חשובה ומשמעותית. ההצטרפות שלו אלינו לא מקרית – הוא מתחבר לתשתית הערכית המשותפת שלנו".

מצטרפים חדשים יבואו מחר לפגוש את יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ולהודיע לה כי הם מתמודדים לרשימת העבודה בכנסת.

חילי טרופר. מנהל "ברנקו וייס". (צילום: ויקימדיה)
חילי טרופר (צילום: ויקימדיה)

מדובר בחילי טרופר, מנהל בית הספר הצעיר ביותר שהיה אי פעם בישראל, אשר ניהל את התיכון לנערים שנפלטו ממסגרות אחרות, ברנקו וייס ברמלה. טרופר ייסד את עמותת במעגלי צדק, הפועלת להבטחת זכויותיהם של עובדים ולנגישות לאנשים עם מוגבלות. הוא שומר מצוות, בוגר סיירת דובדבן, ולשעבר סמנכ"ל עמותת "אחרי" – המכינה נוער שכונות לצבא.

אביו, הרב ד"ר דניאל טרופר, הנו נשיא ומייסד עמותת גשר. טרופר הוא אח לתשעה אחים ואחיות. שירת כלוחם וכמפקד ביחידת דובדבן וכיום מפקד הגיבושים במסגרת שירות מילואים.

טרופר נשוי ואב לארבעה ילדים. הוא גר בקהילה משותפת של דתיים וחילוניים במושב נס הרים, שהיה ממקימיה.

אל"מ (מיל) עומר בר-לב (צילום: ויקימדיה)
אל"מ (מיל) עומר בר-לב (צילום: ויקימדיה)

כן תיפגש יחימוביץ' עם אל"מ במיל' עומר בר לב, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל, איש היי טק רפואי, מקים עמותת "אחרי" ובנו של רא"ל חיים בר לב ז"ל, איש מפלגת העבודה.

בר-לב כיהן כמפקד סיירת מטכ"ל במשך שלוש שנים, פרק זמן ארוך מהשנתיים המקובלות. תחת פיקודו קיבלה היחידה צל"ש רמטכ"ל‏. במרץ 1987 הוחלף על ידי משה יעלון. בר-לב השתחרר מצה"ל, והחל בלימודי תואר שני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב. עבודת המאסטר שלו עסקה בהסדר ביטחוני אסטרטגי בין ישראל לסוריה. בר-לב עבד בתחום אבטחת תעופה אזרחית כסמנכ"ל תפעול ושהה עם משפחתו במשך שנתיים בפריז, כשנקרא ב-1992 על ידי הרמטכ"ל דאז ומפקדו לשעבר אהוד ברק, לחזור לשירות הצבאי. הוא קודם לדרגת אלוף משנה ומונה למפקד חטיבת הבקעה. לאחר שנה בתפקיד הועבר לאגף התכנון, שימש כיועץ בשיחות מול הפלסטינים ומול ירדן. ביולי 1994 פרש מהשירות הצבאי.

בשנים לאחר שהשתחרר עסק ביזמות בתחום ההיי טק והיה בין מקימי חברת איתוראן. כיום משמש כמנכ"ל חברת פאיון מדיקל העוסקת בתחום הדימות רפואי.

בר-לב פעל במסגרת תנועת דור שלום והקים בשנת 1997 את תנועת "אחריי!" בראשה הוא עומד מאז. התנועה מפעילה תכניות לצמצום פערים בפריפריה, קבוצות הכנה לצבא ולבחינות הבגרות. ביום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל, נבחר להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות‏.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן