Skip to content

חברות רפאל ו-DRS יפתחו פתרונות לשוק האמריקני

במוקד שיתוף הפעולה החדש עומדת מערכת ההגנה האקטיבית לרכב קרבי משוריין (רק"ם) TROPHY של רפאל, והתאמתה לצרכי הלקוחות האמריקניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת רפאל וחברת DRS Technologies Inc. מקבוצת Finmeccanica חתמו על הסכם חדש לשיתוף פעולה בתחום מערכות ההגנה האקטיביות ומערכות לזיהוי מקורות ירי לכוחות היבשה. במסגרת ההסכם יחלו שתי החברות בפיתוח ובשיווק פתרונות צבאיים משותפים עבור השוק האמריקני.

שיתוף הפעולה החדש משלב ידע, יכולות, טכנולוגיות, מיומנויות וניסיון רב-שנים של שתי החברות, ויביא לידי ביטוי את ניסיונה הרב של חברת רפאל בפיתוח ובייצור טכנולוגיות ומערכות הגנה ושרידוּת לרכב קרבי משוריין (רק"ם) ואת ניסיונה של חברת DRS בתחום מערכות האיכוּן והאינטגרציה על רכבים קרביים לשוק האמריקני.

TROPHY – מנטרלת מגוון רחב של איומים

מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם TROPHY של רפאל
מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם TROPHY של רפאל

במוקד שיתוף הפעולה החדש עומדת מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם TROPHY של רפאל, והתאמתה לצרכי הלקוחות האמריקניים. מערכת TROPHY, הנמצאת בשימוש נרחב כמערכת ההגנה האקטיבית של צה"ל להגנה על טנקי מרכבה סימן-4, שהוכיחה כבר את עצמה כמה פעמים בשדה הקרב, מנטרלת מגוון רחב של איומים, לרבות איומים מתקדמים (טילים מונחים ורקטות נגד טנקים) וכן פגזי טנק.

המערכת מסוגלת לזהות ולעקוב אחר האיום, לסווג אותו, לחשב את נקודת היירוט המיטבית במרחב, ולנטרל אותו הרחק מהכלי המשוריין. TROPHY מחשבת ומשדרת גם את מיקומו של היורה, וכך מייצרת תמונת מצב בזמן-אמת עבור כל הכוחות בשטח. אמצעי היירוט של TROPHY הנו מדויק ולא-נפיץ ולכן קיים סיכון מזערי בסבירות של עד 1% בלבד לכוחות הנמצאים בסביבת הכלי.

איומים קטלניים

ג'וזף מטאוני, סמנכ"ל ומנהל חטיבת DRS Sustainment Systems אמר כי "האיומים שמולם מתמודדים כוחות היבשה כיום הם קטלניים יותר מבעבר. שיתוף הפעולה בינינו צפוי לסייע ללקוחותינו האמריקניים וללוחמים בשדה הקרב ולספק להם את הפתרונות הטובים ביותר בעולם בתחום השרידות-. המטרה המשותפת שלנו היא להימנע מהפתעה טקטית שעשויה להיגרם לנו בעתיד כפי שהפתיעה אותנו תופעת המטענים המאולתרים".

הגנה אקטיבית כבר אינה מדע בדיוני

גיורא כץ, סמנכ"ל וראש מנהל הגנה ברפאל, מסביר כי "עד כה היה נהוג להתמודד עם האיומים השונים על ידי הוספת מיגון נוסף לרק"ם, מה שהכביד מאוד על הכלי והקטין את יכולת הניידות והביצועים שלו. קיימים ניסיונות רבים בשוק לפתח פתרונות אקטיביים, אולם רפאל היא היחידה שהצליחה, לאחר שנים רבות של מאמצי פיתוח וקבלת אישורים בטיחותיים, לספק פתרון לבעיה ולהחזיר את הרק"ם למרכז שדה הקרב. הגנה אקטיבית כבר אינה מדע בדיוני, ו-TROPHY הוכיחה כבר כמה פעמים את יכולתה ליירט איומים ולהציל חיי חיילים. נמשיך לשמור על יתרונות המערכת מול מגוון האיומים המשתנים – את זאת אנו חבים לכוחות בשטח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן