Skip to content

הממשלה תדון ביום א' בהמלצות להוזלת הנופש

הממשלה תדון בהמלצות הוועדה ותצביע על יישומן, מה שיוביל להוזלה של כ-20%-15% בעלות הנופש בישראל. יישום ההמלצות גם יביא לעלייה של כ-10% בתיירות הנכנסת לישראל, שתכניס למשק כשני מיליארד שקלים ותוספת של 10,000 משרות. פדרמן: מקווה כי על אף הבחירות הקרבות, יספיקו השר והממשלה לקבל את ההחלטות שיהוו בסיס לפעולות הממשלה הבאה לתיקון ושיפור המצב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלונות תל אביב. עלויות התפעול יקרות משמעותית בהשוואה לבתי מלון בערים מתחרות בעולם. ( צילום: שלי פרקול)
מלונות תל אביב. עלויות התפעול יקרות משמעותית בהשוואה לבתי מלון בערים מתחרות בעולם. ( צילום: שלי פרקול)

לאחר כמעט שנה של עבודה ודיונים מעמיקים עם נציגי הענפים השונים בתיירות, הציגה הוועדה להוזלת מחירי הנופש בישראל את המלצותיה, שיישומן יוביל להוזלה של כ-20%-15% בעלות הנופש בישראל. יישום המלצות הוועדה יביא גם לעלייה של כ-10% בתיירות הנכנסת לישראל – 5% בעקבות הרפורמה במלונות ולפחות 5% בעקבות חתימת הסכם התעופה עם האיחוד האירופי – אשר תכניס למשק כ-1.9 מיליארד שקלים, ותגדיל את התעסוקה במשק בהיקף של כ-10,000 משרות. בנוסף לכך, יישום המלצות הוועדה יאפשר הגדלת ביקושים לתיירות הפנים של תושבי ישראל, לרבות אלה אשר ידם לא השיגה לצאת לנופש וגם כתחליף לנסיעות לחו"ל.

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר. עמד בראש הוועדה. (צילום: ששון תירם)
מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר. עמד בראש הוועדה. (צילום: ששון תירם)

לדברי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, הרפורמה כוללת שינוי הכללים הנהוגים כיום בתעשיית התיירות הישראלית. "הפחתת עלויות הנופש תורגש בכיס של כל הנופשים בישראל, תגדיל את מספר הישראלים שיוכלו להרשות לעצמם חופשה כחול לבן ותוביל לזינוק בתיירות הנכנסת לישראל".

מנכ"ל משרד התיירות ויו"ר הוועדה, נועז בר ניר, אמר כי הוועדה עבדה תוך שיתוף פעולה מלא עם ענפי התיירות העיקריים בארץ ושמעה את חוות דעתם של אנשי המקצוע בתחומים השונים. "אני סמוך ובטוח שיישום מסקנות הוועדה ישפר את אטרקטיביות המוצר התיירותי הישראלי, יעלה את איכות השירות באופן ניכר ויוזיל את המחירים לטובת התיירים והישראלים הנופשים בארץ. אני רוצה להודות לחברי הוועדה, שעבדו במסירות וללא לאות והכל כדי להביא לשיפור התיירות במדינת ישראל ולטובת תושביה".

[related-posts title="כתבה קודמת על מסקנות הוועדה להוזלת עלויות הנופש"]

"מסקנות הוועדה מבטאות את מה שאנו טוענים ומתריעים עליו כבר זמן רב: עלויות הקמת בתי מלון בארץ ועלויות התפעול יקרות מאוד באופן משמעותי בהשוואה לבתי מלון באיזורים המהווים תחרות עבורנו בעולם", אומר בתגובה נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, "הוועדה הצביעה בבירור על כך שמושתות על המלונאים עלויות רבות, חלקן ייחודיות לארץ וחלקן מיותרות שאין להן אח ורע בעולם. בין היתר: תעריפי ארנונה מוגזמים, אבטחה, כשרות ותקנים הנובעים מרגולציה מיותרת. מחירי בתי המלון בארץ נובעים מעלויות עודפות אלו ופוגעים בכושר התחרות שלנו. בשנים האחרונות התרענו כי למרות התפוסות והמחירים הגבוהים, עדיין ברוב חלקי הארץ לא משתלם ליזמים להקים מלונות חדשים".

שיא התאחדות המלונות. מושתות עלויות רבות. (צילום: עירית רוזנבלום)
שיא התאחדות המלונות. מושתות עלויות רבות. (צילום: עירית רוזנבלום)

פדרמן הביע את הערכתו לשר התיירות, לצוות משרדו ולוועדה הציבורית שמונתה על יד השר, בחנה את המצב בצורה מעמיקה ויסודית והגיעה למסקנות המצביעות על הגורמים לעלויות התפעול הגבוהות.

פדרמן: "למשרד התיירות ולתעשיית המלונאות והתיירות יש מטרה משותפת והיא הגדלת התיירות במדינת ישראל על ידי עידוד התיירות הנכנסת ותיירות הפנים לטובת הכלכלה והחברה בישראל. אני מקווה כי על אף הבחירות הקרבות, יספיקו השר והממשלה הנוכחית לקבל את ההחלטות הדרושות, שיהוו בסיס לפעולות הממשלה הבאה לתיקון ושיפור המצב, כפי שבא לידי ביטוי במסקנות הועדה, וזאת על מנת לייצר סביבת עסקים אוהדת ורווחית, אשר תמשוך השקעות נוספות לענף. התאחדות המלונות בישראל, יחד עם כל גורמי התיירות, רואה בתיירות תעשייה בעדיפות לאומית ומתעתדת לרכז מאמציה בשנים הקרובות להשגת הכרה זו. מסקנות הועדה מהוות בהחלט צעד משמעותי ומבורך בכיוון זה", סיכם פדרמן.

עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל אמר כי ההנהלת הלשכה תומכת בהמלצות הוועדה וכי לדעתה נעשתה בוועדה עבודה מקיפה המתייחסת למרכיבים המשפיעים על עלויות הנופש, לרגולציות המשפיעות על מחיריהן ועל הפעולות הנדרשות להגדלת ההיצע התיירותי באמצעות הרחבת תשתיות האכסון ע"י תוספת של כ-20,000 חדרי מלון והיצע של שירותי תעופה ע"י חתימת הסכם תעופה בין ישראל לאיחוד האירופי.
אתגר הוסיף כי "ליישום ההמלצות תהיה השפעה מכרעת על מימוש פוטנציאל התיירות של מדינת ישראל לצמיחת המשק ולתוספת מקומות עבודה, הן בטווח הקצר להשגת יעד של חמישה מיליון תיירים בשנת 2015 והן לטווח הארוך להשגת יעד של שמונה מיליון תיירים.

גם מהנהלת התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל נמסר כי היא מחזקת את ידי שר התיירות וצוותו על המהלך המקצועי המקיף להוזלת המוצר התיירותי בישראל. "הנהלת ההתאחדות היתה שותפה פעילה בדיוני הוועדה להוזלת המוצר התיירותי בישראל, כביטוי למאמציה ולתמיכתה המלאה של ההתאחדות בהגברת האטרקטיביות של התיירות בישראל", נמסר מההתאחדות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן