Skip to content

מטחי פצמ"רים ורקטות לעבר כרם שלום ואשכול

לפני שעה קלה נורו שלושה מטחים לעבר ישובי עוטף עזה שכללו 7 נפילות של פצמ"רים ורקטות. לא נגרם נזק לאדם או לרכוש. התושבים מצטוו להישאר בטווח 15 שניות ממרחבים מוגנים. מבית החולים סורוקה נמסר, כי סרן זיו שילון, שנפגע הבוקר, טרם יצא מכלל סכנה. חיל-האוויר תקף הלילה בצפון רצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בהכנות אחרונות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צבע אדום בכרם שלום ובחבל אשכול
צבע אדום בכרם שלום ובחבל אשכול

ארבע רקטות נורו לעבר מועצה אזורית אשכול ועוד שלוש לעבר פתחת כרם שלום. לפי שעה, כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנזק לאדם או לרכוש. בכל ישובי עוטף עזה הושמעה אזעקת צבע אדום.

בעקבות הירי הונחו תושבי אשכול להיכנס למרחבים מוגנים ולאחר מכך הורשו לצאת מהם ולהישאר בטווח של 15 שניות ממרחב מוגן. בקיבוצים פתחו מקלטים ובתי ילדים לאלה שיחפצו לישון שם בלילה.

הבוקר נפצע קשה מ"פ בחטיבת גבעתי, סרן זיו שילון, שנע בראש כוח שביצע סיור שגרתי לאורך גדר המערכת. מטען חבלה שהוטמן ליד גדר המערכת הופעל כנגדו סמוך לשער הכניסה למחסום כיסופים. למרות ההערכה כי מדובר במטען צד, לא נשללת עדיין האפשרות שהוא נפגע כתוצאה מירי פצמ"ר לעבר הכוח. שילון איבד את כף ידו בפיצוץ ולפני כמה שעות הוא נותח. מבית החולים סורוקה נמסר, כי סרן שילון טרם יצא מכלל סכנה לחייו. בנימין נתניהו הגיב היום לפיגוע הבוקר ואמר כי ישראל  תגיב באפן קשה על הפיגוע ולא תעבור על כך לסדר היום.

ברק בתרגיל המשותף להגנה אווירית של צה"ל וצבא ארה"ב (צילום: דו"צ)
ברק בתרגיל המשותף להגנה אווירית של צה"ל וצבא ארה"ב (צילום: דו"צ)

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר היום בתגובה לפיגוע: "אנחנו לוקחים את האירוע הזה בחומרה רבה. צה"ל ידע להגיב בצורה הנכונה ובעיתוי הנכון על האירוע הזה. אף אדם או קבוצה שפגעו בביטחון של הישראלים, בין אם זה בלוחמי צה"ל או באזרחים בצד השני, לא יינקה, ואנחנו נעמוד באופן מלא באחריותנו להגן על אזרחי המדינה ולאפשר לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם".

כלי טיס של חיל-האוויר תקפו הלילה (שלישי) בצפון רצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהתה פגיעה במטרות. הפלסטינים מדווחים על הרוג אחד ושני פצועים בתקיפת צה"ל.

ביום שני האחרון תקף כלי טיס של חיל-האוויר בצפון רצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בהכנות לשיגור ירי תלול-מסלול. זוהתה פגיעה מדויקת. כמו כן פגע צה"ל בחולייה נוספת שהתארגנה לירי באותו אזור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן