Skip to content

פרס: "הכספים ששפך האמיר מקטאר יממנו טילים וטרור"

ברק: "אם תידרש פעולה קרקעית תהיה פעולה קרקעית. איש לא שש לכך, אבל נפעל ככל שנידרש לעצור את הגל הזה ולחזק את יעילות הפעולה". זהבה גלאון הזהירה שמכך שנתניהו וברק יסלימו את המצב בדרום לצורכי בחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הכספים ששפך האמיר הקטארי בעזה יממנו בפועל טילים וטרור". כך מעריך נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ביקור תנחומים שערך הבוקר בבית משפחת החייל מג'די חלבי ז"ל.

"המצב בדרום אינו נסבל", אמר פרס. "לא יתכן שירו עלינו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים. אנו נשמח אם עזה תיבנה ותשגשג. אין לנו שום שאיפה להרע לתושבי עזה, אבל על מנהיגיה לבחור בין עיר של בנייה לעיר של טרור. או שבונים או שיורים. ישראל תפעל בעוצמה נגד כל ירי וסיכון חיי תושביה, מגיע לכל תושבי הדרום לישון בלילה בשקט כמו כל תושב אחר במדינת ישראל".  פרס איחל רפואה שלמה לקצין גבעתי, סרן זיו שילוני, שנפצע מפיצוץ מטען בדרום.

הנשיא פרס בביקור התנחומים בבית החייל מג'די חלבי זה: "המצב בדרום - בלתי נסבל" (צילום:יוסף אבי יאיר אנג'ל)
הנשיא פרס בביקור התנחומים בבית החייל מג'די חלבי ז"ל: "המצב בדרום - בלתי נסבל" (צילום: יוסף אבי יאיר אנג'ל)

הנשיא התייחס גם לביקורו של שליט קטאר בעזה ואמר : "אסור לשבת בחיבוק ידיים ולהשלים עם מצב בו מגיע שליט קטאר, בשיירות מפוארות, ושופך כספים והבטחות לבנייה, כשפועל ברור לכל שהכספים יממנו טרור וטילים. אתמול ראינו הצגה ראוותנית בעזה. אסור לאפשר שיד אחת תעניק כסף ויד שניה תשגר טילים".

ברק: המצב כיום טוב לעין ערוך מבעבר

שר הביטחון, אהוד ברק, אומר כי ישראל לא תרתע משום סוג של פעולה להחזיר את השקט לדרום. בראיון לאורן נהרי, במשדר "הכל דיבורים" ברשת ב', אמר השר ברק: "אם תידרש פעולה קרקעית תהיה פעולה קרקעית. איש לא שש לכך, אבל נפעל ככל שנידרש לעצור את הגל הזה ולחזק את יעילות הפעולה".

ברק הוסיף כי המצב כיום טוב לעין ערוך לעומת העבר, ויש הישגים גדולים מאוד במאבק בטרור, אך העובדה שארגוני הטרור מצליחים מפעם לפעם לגרום נזק ולהטריד את האוכלוסייה, מחייבת אותנו לעוד פעולה. לדבריו, ההתפתחויות באזור כולו אינן מעודדות, והאינטרס של ישראל – למתן את המתיחות היכן שאפשר, ובד בבד לעמוד בקנאות, מעמדה של בטחון עצמי וכוח, על האינטרסים הביטחוניים שלנו. "ישראל המדינה החזקה ביותר במזרח התיכון, ושום דבר אינו מערער על כך בטווח הנראה לעין", אמר. עם זאת, הזהיר מפני התדרדרות אטית למדינה דו לאומית אם לא נשכיל בשנים הקרובות להציב גבול בתוך השטח בין הירדן לים, ונכונן רוב יהודי מוצק בתוך הגבול, ומדינה פלסטינית לידו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים עם מרגלית שילוני, אמו של סרן זיו שילוני שנפצע אתמול ברצועת עזה. נתניהו איחל החלמה מהירה לזיו ואמר: ״אין כמו אהבת בן לאמא, והיום כל העם אוהב ומחבק את הילד שלך. נעשה הכל כדי לעזור לו להשתקם, והוא ישתקם״.

גדעון סער: יש להלום בעוצמה

שר החינוך וחבר הקבינט הביטחוני-מדיני, גדעון סער, אמר בתגובה לירי על יישובי עוטף עזה: "יש להלום בעוצמה בטרוריסטים ברצועת עזה, לגבות מחיר כבד על ההתקפה על יישובי עוטף עזה באופן שיצנן את התלהבותם לקיום התקפות על אזרחי ישראל".

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, אמר בתגובה לאירועים בדרום: "המלחמה בדרום מוכיחה שישראל איננה יכולה לקחת סיכונים בגדה המערבית". ריבלין אמר זאת לסגן נשיא קניה סטיבן קלונזו מוסיוקה ולקבוצת חברי פרלמנט מקניה המבקרים בישראל.

סגן הנשיא שביקר קודם לכן ברמאללה העביר ליו"ר הכנסת מסר על נכונותו של אבו מאזן לחתום על הסכם שלום עם ישראל . וסיפר לו כי בביקורו שם נמסר לו כי "הרשות הפלסטינית מאוכזבת מביקורו של אמיר קטאר בעזה ומהכרה דה פאקטו בשילטון חמאס."

ריבלין סיפר לאורחו על המתרחש בדרום הארץ, "בדקות אלו ממש  מתרחשת מלחמה בדרום הארץ. ביישובי עוטף עזה ילדים אינם יכולים ללכת לבית ספר. איננו צריכים מהפלסטינים מילים יפות אלא מעשים. המלחמה בדרום מוכיחה שישראל איננה יכולה לקחת סיכונים בגדה המערבית, שכן המרחק בין רמאללה לירושלים קטן מהמרחק בין עזה לשדרות. העימות שמתרחש כעת בדרום עלול היה להתפרץ בפאתי ירושלים. זו לא זכותנו להגן על עצמנו אלא חובתנו. לצערי, הפלסטינים לא הוכיחו עד כה שהם נוטלים אחריות מדינית וביטחונית, שתאפשר לאזרחי ישראל ולילדיהם לחיות את חייהם בשלווה ובביטחון".

יו"ר "העבודה", שלי יחימוביץ', איחלה החלמה לסרן זיו שילוני וליתר הפצועים ואמרה בתגובה למתרחש בדרום: "אני מגבה את ראש הממשלה נתניהו ומבינה את המורכבות של הסיטואציה, בה נדרשת פעולה צבאית לצד שמירה על איפוק. חשוב לי לחזק את תושבי הדרום בשעתם הקשה. צה"ל עושה עבודה מצוינת ואנחנו סומכים עליו בלב שלם".

יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, התייחסה הבוקר להתחממות הגזרה ברצועת עזה והביעה הזדהות עם סבלם של תושבי הדרום ששוב סופגים ירי של רקטות. גלאון הזהירה שמכך שנתניהו וברק יסלימו את המצב בדרום לצורכי בחירות, ויעשו מלחמה כדי להעביר את ברק מעל לאחוז החסימה: "נראה שקמפיין הבחירות של ברק ונתניהו לא יסתכם בתעמולה ושלטי חוצות, אלא גם בהבערת הגזרה בעזה", אמרה. "החדשות הטובות הן שהפעם העם לא יקנה את הספין של מבצע עופרת יצוקה 2".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן