Skip to content

עובדי מעריב חתמו על הסכם קיבוצי עם בן צבי

ההסכם מהווה תפנית היסטורית של חזרה להסכמים קיבוציים, לאחר שהרבה מאוד שנים שלטה בתקשורת שיטת החוזים האישיים. עופר עיני: "אני מברך את ארגון העיתונאים וועד עובדי מעריב על ההסכם הקיבוצי הראשון שהשיגו בענף התקשורת לאחר שנים רבות שבהן רוסקה העבודה המאורגנת בענף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון העיתונאים ועובדי מעריב חתמו אתמול לפנות בוקר, לאחר משא ומתן ממושך, על הסכם קיבוצי עם שלמה בן צבי, רוכש מעריב ואתמול בצהריים אישרה השופטת ורדה אלשייך את הצעתם של נאמני מעריב, עורכי הדין יובל ארבל ושלמה נס, למכור את נכסי פעילות מעריב לקבוצת בן צבי ואת בית הדפוס לקבוצת מימון.

ההחלטה התקבלה לאחר שלא היו מתנגדים להצעה. יחד עם זאת התנתה השופטת אלשייך את ההחלטה "בכפוף לתשובות ולהבהרות שנתנו הנאמנים במהלך הדיון לשאלות הנושים המובטחים, בדבר אורח ביצוע העסקה, המרת השיעבודים בתשלום תמורת החוב המובטח וכיוצא באלו".

אסיפת עובדי מעריב (צילום: יח"צ)
אסיפת עובדי מעריב (צילום: יח"צ)

ההסכם הקיבוצי במעריב מהווה תפנית היסטורית של חזרה להסכמים קיבוציים בעיתונות, לאחר הרבה מאוד שנים שבהם שלטה בתקשורת שיטת החוזים האישיים. ההסכם הקיבוצי נחתם אתמול לפנות בוקר בין שלמה בן צבי לבין עובדי מעריב, שיוצגו על ידי עו"ד גלילה הורנשטיין ונציגי ההסתדרות.

שיפור בקליטת עובדים

על פי ההסכם החדש, ייקלטו 1,450 עובדים, הכוללים עיתונאים, עובדי הפצה, דפוס ומינהלה, על פי החלוקה הבאה: 350 מעובדי המערכת העיתונאית והמנהלה ייקלטו לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. לאחר חצי שנה, יוכל בן צבי לפטר כ-10% מעובדים אלה. זאת לעומת ההצעה הראשונית שב נאמר, כי ייקלטו 330 עובדים, שמתוכם אפשר יהיה לפטר 10% באופן מיידי. בנוסף, ייקלטו בין 70-110 עובדי הדפוס, לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. מערך ההפצה של העיתון הכולל 900 עובדים, ימשיך במתכונתו הנוכחית לתקופה של 24 חודשים.

עבור כל העובדים שייקלטו, הובטחה שמירה על תנאי שכרם, עד לעלות שכר של 22,500 שקל, שמירה על זכויות הנצברות לפי ותק בכל הנוגע לימי חופשה והבראה וכן אושר "בנק" של ימי מחלה למחלות ממושכות.

הבטחה: מערכת מעריב תשאר באיזור המרכז

הישג נוסף וחיוני לעובדים הוא בהסכמתו של בן צבי לשתף נציג של העובדים בישיבות דירקטוריון החברה על תקן משקיף. עוד הוסכם, כי במשך החודשים הקרובים יימשך המשא ומתן בין שלמה בן צבי לבין העובדים על מנת להגיע להסכם קיבוצי שיסדיר באופן מפורט יותר את יחסי העבודה בעיתון ובאתר האינטרנט.

בדיונים הצהיר בן צבי על כוונתו להשאיר את מערכת עיתון מעריב באיזור המרכז והעובדים הביעו הבוקר את תמיכתם בעסקת המכירה של מעריב לבן צבי. במקביל, ועד העובדים ימשיך להיאבק להשבת חובות העבר לעובדים, לרבות כספי הפנסיה וקופות הגמל, מתקופת הבעלים הקודמים.

הבטחת תעסוקה ותנאים סוציאליים

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "אני מברך את ארגון העיתונאים ואת ועד עובדי מעריב על ההסכם הקיבוצי הראשון שהשיגו בענף התקשורת והעיתונות לאחר שנים רבות שבהן רוסקה העבודה המאורגנת בענף. אני מקווה שארגון העיתונאים יצליח להמשיך במגמה הזו כך שמעמד העיתונאים יתחזק וכפועל יוצא תתחזק גם הדמוקרטיה הישראלית."

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, אמר הבוקר: "מדובר בהישג משמעותי עבור עובדי מעריב. עד לפני כחודש לא היה ברור אם העיתון בכלל ימשיך להתקיים. הצלחנו להבטיח תעסוקה ותנאים סוציאליים הולמים ל-1,450 עובדים. אני מברך את העובדים ואת הרוכש, שלמה בן צבי, על שהצליחו להגיע להסכמות שישרתו את העיתון, את עובדיו ואת ציבור הקוראים. ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד העובדים בעיתונות בתקופה קשה זו".

הישג לארגון העיתונאים החדש

העיתונאי יאיר טרצ'יצקי, מראשי ארגון העיתונאים: "ארגון העיתונאים, שנוסד רק השנה, הצליח בזמן קצר להגיע להישגים משמעותיים וההסכם שנחתם הבוקר הוא מהבולטים שבהם ומהווה נקודת ציון היסטורית למעריב ולעיתונות הישראלית. ההסתדרות, הארגון ועובדי מעריב הוכיחו יחד שכאשר העיתונאים מאוגדים, ניתן להגיע לתוצאות חסרות תקדים".

יו"ר ועד עובדי מעריב, חגי מטר: "לאחר משא ומתן עיקש, הגענו להסכם קיבוצי שבשבילנו הוא תקדימי. עד כה, עובדי מעריב נאלצו להסתפק בהבטחות שרבות מהן לא קוימו. כעת, הצלחנו להשיג את ההסכם הטוב ביותר בתנאים הקשים הנוכחיים. לצערנו, עובדים רבים יפוטרו, אך לוח הזמנים והמצב הכלכלי של העיתון חייבו אותנו לכך. אנחנו נמשיך לקיים משא ומתן עם בן צבי על מנת להסדיר את כל הפרטים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן