Skip to content

גם פרופ' יוסי יונה יתמודד ב"עבודה"

"המושג צדק חברתי הוא לא רק סיסמה, זוהי דרך חיים שבה אני צועד עוד מימי לימודי באוניברסיטה", אומר פרופ' יוסי יונה. "צעד זה אינו טריוואלי, זו אבן דרך במסע לכינונה של מדינה מתוקנת, מדינה שדואגת לרווחתו של האזרח ולא לבעלי ההון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גל המצטרפים למפלגת העבודה – נמשך. אחרי האלוף במילואים אורי שגיא; אל"מ (מיל.) עומר בר-לב ואיש החינוך חילי טרופר  שהצטרפו רק השבוע – הודיע גם פרופ' יוסי יונה – מראשי צוות, המומחים המייעצים למחאה החברתית – על התמודדותו בפריימריז למפלגת 'העבודה'. פרופ' יונה, אשר לקח חלק פעיל במחאה החברתית, החליט להעביר את הצדק החברתי למגרש הפוליטי.

פרופ'  יוסי יונה, הוא פרופ' לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטת בן גוריון. תחומי המחקר וההוראה של יונה כוללים: התפתחות מדינת הרווחה, יסודות החינוך הליברלי ורב-תרבותיות וחינוך.

פרופ' יוסי יונה: מהמחאה החברתית - למגרש הפוליטי
פרופ' יוסי יונה: מהמחאה החברתית - למגרש הפוליטי

בסוף שנות השמונים נמנה יונה על מייסדי "הפורום לצדק חברתי ולשלום" שפעל בחסות 'המרכז הבינלאומי לשלום'. בשנת 1992, עם ניצחונה של מפלגת העבוד' בבחירות, עמד יונה בראש צוות החינוך של "הוועדה המיוחדת לפיתוח חברתי", שפעלה במשרד ראש הממשלה יצחק רבין. בנוסף, כיהן יונה כחבר במועצה הציבורית שייעצה לשרת הרווחה, אורה נמיר. יונה גם  משמש כחבר ההנהלה של יוזמת ז'נבה.

בקיץ 2011, עמד בצוותא עם פרופ' אביה ספיבק, בראש הצוות ספיבק-יונה, שייעץ למחאת האוהלים. צוות זה, שהורכב מוועדות מומחים עצמאיות, הוקם כחלופה לוועדת טרכטנברג. עבודת הצוותים תועדה בספר "אפשר גם אחרת: מתווה לכינונה של חברה מתוקנת", בעריכת יונה וספיבק.

"המושג צדק חברתי הוא לא רק סיסמה, זוהי דרך חיים שבה אני צועד עוד מימי לימודי באוניברסיטה", אומר יונה,"צעד זה אינו טריוואלי, זוהי אבן דרך במסע שלי ושל חבריי למפלגת העבודה לכינונה של מדינה מתוקנת, מדינה שדואגת לרווחתו של האזרח ולא לבעלי ההון. מדינה שבה מעמד הביניים לא קורס תחת הנטל והשכבות המוחלשות לא נדחקות למעגלי העוני והמצוקה אלא זוכות לקיום בכבוד."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן