Skip to content

עקב ההסלמה, צומצם התרגיל המשותף עם צבא ארה"ב

צה"ל צמצם את התרגיל המשותף לו ולצבא ארה"ב ותגבר כוחות בגבול הרצועה. אלוף פיקוד דרום ושר הביטחון סיירו בעוטף עזה. בישובים המרוחקים 4.5 ק"מ מגדר המערכת זועמים על היעדר המיגון ובאשקלון שלחו הורים זועמים מכתב לראש העירייה והודיעו לו כי עד שלא ימוגנו הכיתות ומוסדות החינוך הם משאירים את ילדיהם בבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד 8 רקטות נורו בשעה האחרונה (יום רביעי בצהריים) לעבר ישראל. מאז הבוקר נורו יותר משבעים רקטות לעבר הדרום. המטח האחרון כוון לעבר ישובי מועצה איזורית חוף אשקלון. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מערכת  כיפת ברזל ירטה רקטה ששוגרה לעבר אשקלון ומאז שעות הבוקר ירטה המערכת עוד שבע רקטות.

בעקבות  ההסלמה, קיים הבוקר (רביעי) הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייעצויות עם גורמי ביטחון, שבסופה החליט לצמצם את סדר הכוחות המשתתפים בתרגיל ההגנה האווירי הגדול המשותף עם ארצות הברית, ה-AC-12. כמו כן, הוחלט לצמצם את הכוחות בתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 6", שנכנס היום ליומו התשיעי. "צה"ל צריך להיות ערני וערוך לכל תרחיש", אמר גורם בטחוני למגפון.

הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום בסיור במקומות שנפגעו היום (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום בסיור במקומות שנפגעו היום (צילום: דו"צ)

שר הביטחון, אהוד ברק, ומפקד פיקוד דרום, האלוף טל רוסו, ביקרו היום באוגדת עזה ולמדו על המתרחש. ברק אמר שאם "אם אני משווה את מאבק התושבים לשנים קודמות, ההשתפרות של המיגון ושל הפעילות המבצעית ובמידה לא מבוטלת גם בדברים יותר עמוקים כמו כיפת ברזל, נותנים בהדרגה ביטחון יותר ויותר טוב. הוא לא מושלם, אין דברים מושלמים. אנחנו לא בסקנדינביה ונמשיך להיאבק".

רוסו אמר כי הוא נמצא בקשר קבוע עם תושבי היישובים בעוטף עזה: "אני יודע מה קורה פה ב-13 השנים האחרונות ומה קורה במדינת ישראל ב-60 השנים האחרונות. אני חושב באמת שהתושבים מנהלים אורח חיים נורמלי וניתן להם את הביטחון בצורה הטובה ביותר".

הבוקר נפצעו שלושה פועלים זרים מירי הרקטות. שנים מהם קשה ואחד באורח קל. כל הפצועים פונו  לביה"ח סורוקה בבאר שבע. אישה שמתגוררת המועצה אזורית חוף אשקלון נחבלה קלות כשרצה לעבר הממ"ד. היא טופלה ופונתה לביה"ח ברזילאי באשקלון.  חמישה בתים, רובם באיזור מועצה אזורית אשכול, ספגו פגיעה ישירה וניזוקו. בעקבות הירי הוחלט לא לקיים הבוקר את הלימודים בתחומי המועצות האיזוריות אשכול, שער הנגב ושדות נגב והתושבים הונחו להישאר במרחבים המוגנים. מדובר בצעד חריג יחסית, שכן גם בתקופות של הסלמה התקיימו הלימודים כסדרם. גם במכללה האקדמית ספיר, הסמוכה לשדרות, לא התקיימו היום לימודים.

תושבים רבים בישובי עוטף עזה זועמים. הם נותרו ללא הגנה – אין להם מיגון מזוין ומערכת כיפת ברזל אינה מסוככת עליהם. כל זאת בשל ההחלטה לא לבנות חדרי ביטחון ביישובים המרוחקים יותר מארבעה ק"מ וחצי מגבול רצועת עזה. מערכת כיפת ברזל לא הוצבה בקרבתם.

"אין לי אפשרות לתת ביטחון לילדים שלי, אפילו שאנחנו נמצאים מאתיים מטרים מגבול ארבעה וחצי הקילומטרים שעליו הכריזה הממשלה", אמרה היום מזכירת קיבוץ מגן שבמועצה האזורית אשכול. באשקלון שלחו הורי ילדים מכתב קשה לראש העירייה, בני וקנין, בו ציינו כי יש בכוונתם להשאיר את ילדיהם בבית אם לא ישונה המצב וגני ילדים, בתי ספר ומוסדות חינוך אחרים ימוגנו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן