Skip to content

נתניהו: הממשלה תשלים את מיגון תושבי עוטף עזה

בפגישה עם הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קטרין אשטון, אמר שר החוץ ליברמן: "אף מדינה באירופה לא הייתה מסכימה שתהיה בשטחה מציאות כמו זו שאותה נאלצים לסבול תושבי דרום ישראל ואנו לא נוכל להמשיך ולרסן את עצמנו. אנו גם מצפים מהאיחוד האירופי לפעול למניעת הברחות נשק לעזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״אנחנו לא בחרנו בהסלמה הזאת ולא יזמנו אותה, אבל אם היא תימשך אנחנו ערוכים לפעולה הרבה יותר נרחבת והרבה יותר עמוקה", כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך סיור שערך בסוללת "כיפת ברזל" ליד אשקלון. ראש הממשלה הבטיח: "בכל מקרה אנחנו נמשיך בסיכול המונע. מי שמתכוון לפגוע באזרחי ישראל צריך לדעת שדמו בראשו".

נתניהו בסוללת "כיפת ברזל": יושלם מיגון תושבי עוטף עזה. ( צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)
נתניהו וברק בסוללת "כיפת ברזל"ליד אשקלון: "בכך נשלים את הגנת תושבי הדרום" ( צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

ראש הממשלה מסר עוד, כי החליט לקבל המלצה משותפת של שר הביטחון והשר להגנת העורף להשלים את המיגון על בתיהם של תושבי הדרום. "כידוע לכם אנחנו ממוגנים למרחב של עד 4.5 קילומטרים מגבול רצועת עזה, ואנחנו ממוגנים מטווח של שבעה קילומטרים באמצעות כיפות ברזל –  ונמשיך להוסיף כיפות ברזל שפועלות בצורה מעולה", אמר נתניהו. "בתפר בין 4.5 קילומטרים של מיגון מלא ו-7 קילומטרים של כיפות ברזל, יש מרחב שרק מוסדות החינוך מוגנים בו – ואני החלטתי היום, אחרי עבודת מטה שהוגשה לי, לאמץ מיגון של כל המרחב הזה, ובכך נשלים את הגנת תושבי הדרום".

ראש הממשלה הוסיף: "בדרך לכאן קיימתי שיחה מאוד מרגשת עם מרגלית, אמו של סרן זיו שילון. אמרתי לה שנעשה הכל כדי לעזור לזיו להשתקם, ואני מבקש למסור בשם כל אזרחי ישראל ברכת החלמה מהירה לזיו. זיו, תהיה חזק, כל העם מחבק אותך".

שר הביטחון, אהוד ברק, בירך על הכרעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להביא להחלטת ממשלה ביום ראשון את השלמת המיגון ברצועה. ברק אמר: "מדובר בהחלטה חשובה הנוגעת ל-1,700 בתי אב, שתסגור פער במיגון של התושבים העומדים יום יום במבחן". שר הביטחון עדכן את ראשי המועצות האיזוריות בעוטף עזה, "שביקשו להעביר את תודתם והערכתם להחלטה זו של ראש הממשלה, והביעו את תקוותם כי המיגון ייבנה בהקדם האפשרי".

ליברמן ואשטון: "מצב בלתי נסבל" (צילום: פלאש 90)
ליברמן ואשטון: "מצב בלתי נסבל" (צילום: פלאש 90)

בפגישה עם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קטרין אשטון, אמר שר החוץ אביגדור  ליברמן, כי המצב בדרום הארץ, אליו נורות רקטות מעזה, הוא בלתי נסבל. "אף מדינה באירופה לא הייתה מסכימה שתהיה בשטחה מציאות כמו זו שאותה נאלצים לסבול תושבי דרום ישראל ואנו לא נוכל להמשיך ולרסן את עצמנו. אנו גם מצפים מהאיחוד האירופי לפעול למניעת הברחות נשק לעזה", אמר ליברמן.

השר ליברמן אמר עוד בפגישה, כי אם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ימשיך בצעדים חד-צדדיים נגד ישראל בעצרת האו"ם "יהיו לכך השלכות קשות ומרחיקות לכת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן