Skip to content

בקשה לפסול מינוי פעיל ליכוד לתפקיד סמנכ"ל ברש"ת

ועד הטכנאים והנדסאים ברשות שדות התעופה (רש"ת) הגיש לביה"ד לעבודה בקשה לפסול מינוי של פעיל הליכוד, מיכאל וידל, לתפקיד סמנכ"ל מנהל וארגון. הוועד טוען כי בחירת האיש, לשעבר ראש מטהו של השר כץ, נעשתה על פי הוראה מלמעלה ותנאי המכרז שונו והותאמו למידותיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד הנדסאים וטכנאים ברשות שדות התעופה הגיש ביום ה' השבוע בקשה דחופה לבית הדין  לעבודה למתן צו מניעה זמני המורה לרשות להימנע מליישם החלטה של  ועדת המכרזים לפיה נבחר מיכאל וידל, פעיל ליכוד ידוע ולשעבר ראש המטה של השר ישראל כץ, לתפקיד סמנכ"ל למינהל וארגון. לטענת הוועד, מדובר במכרז "תפור" מראש, המהווה מינוי פוליטי לא תקין, שהינו חוליה נוספת בתופעת המינויים הפסולים הרווחת בהתנהלותה הארגונית של רש"ת.

בבקשה, שהוגשה  נגד הרשות, מיכאל וידל ושר התחבורה, טוען ועד הט"מ, באמצעות עורכות הדין נועה בר-שיר ופולינה רשף ממשרד רובין-שמואלביץ, כי המכרז התפור נעשה למראית עין בלבד, משום שההחלטה לבחור במיכאל וידל לתפקיד נקבעה כבר מראש, ככל הנראה באמצעות הוראה מלמעלה – ממשרד התחבורה.

עוד נטען, כי המינוי פסול משום שמדובר במינוי פוליטי, ובפרט כאשר מדובר בתקופת בחירות. על פי הבקשה, תפקיד סמנכ"ל מנהל וארגון הינו בתפקיד רגיש ביותר, האחראי על כל המינויים ברשות שדות התעופה ועל יחסי העבודה הקיבוציים עם נציגויות העובדים ברשות, ובכך מחזיק בידיו כוח והשפעה רבים מאוד. בין השאר מועלה החשש שמר וידל ישתמש בתפקידו, כדי להנהיג מינויים פוליטיים רבים נוספים ברשות.

בבקשה נאמר, כי מיכאל וידל הינו פעיל פוליטי מרכזי במפלגת "הליכוד" משך שנים רבות, המפלגה עליה נמנה גם השר הממונה על הרשות, שר התחבורה ישראל כץ. וידל עמד בראש ועידת הליכוד הארצית ובראש סניף "הליכוד" ברמלה, היה מועמד מטעם "הליכוד" לראשות העיר ושימש כחבר מועצת העיר מטעם הליכוד. עם מינויו לשר התחבורה בקדנציה האחרונה, מינה כץ את וידל לראש מטהו במשרד.

במסגרת הבקשה מתואר גם כיצד בכירי משרד התחבורה מצאו דרכם לתפקידים בכירים ברש"ת. כך, יעקב גנות שהיה מנכ"ל משרד התחבורה בקנדציה הנוכחית של כץ ואף עבד יחד עם וידל עצמו  – התמנה למנכ"ל רשות שדות התעופה בשנה האחרונה.

על פי הבקשה, למכרז לתפקיד סמנכ"ל למינהל וארגון ברשות שדות התעופה הגישו מועמדות כ-100 איש, בהם מועמדים בעלי ניסיון רב ביותר בתחום של משאבי אנוש, אלא שכבר לפני חודש וחצי נפוצו השמועות שלפיהן צפוי וידל להיבחר לתפקיד. ועד הט"מ התריע כבר אז במכתב להנהלת הרשות וביקש להימנע מהמינוי הפוליטי והפסול ולקיים מכרז אמיתי ולא למראית עין. לא רק שהנהלת הרשות לא נענתה לבקשה זו, אלא שדרישות התפקיד במכרז אף שונו לאחרונה ובאופן מפתיע הן תואמות במדויק לנתוניו האישיים של מיכאל וידל. ביום חמישי האחרון, 18.10.12,  התכנסה ועדת המכרזים של הרשות ובחרה -כצפוי – בוידל.

עוד כוללת הבקשה מתן צו שיחייב את רש"ת למסור לידי הוועד את כל המסמכים הרלוונטיים להליכים שקיימה לבחירתו של סמנכ"ל למינהל וארגון, אותם מסרבת הרשות לחשוף, ובכללם: קורות החיים של כלל המועמדים שהגישו מועמדותם לתפקיד (כ-100 מועמדים); הרכב ועדת המיון הראשוני שבחנה את קורות החיים של המועמדים; שמותיהם של נציגי הציבור אשר כיהנו כחברי ועדת המכרזים;ההליך שבו נבחרו נציגי הציבור שכיהנו בועדת המכרזים;שמות המועמדים שזומנו לראיון בפני ועדת המכרזים (כ-10 מועמדים); הפרוטוקולים של ועדת המכרזים; החלטתה של ועדת המכרזים.

יצוין כי ועד העובדים של ההנדסאים, הטכנאים והמהנדסים ברשות שדות התעופה מנהל זה שנים ארוכות מאבק במינויים הפסולים ברשות שדות התעופה. בעבר אף הוגשה על-ידו עתירה לבג"ץ, אשר חייבה את הרשות לקיים מכרזים גם לתפקידים הבכירים אצלה, כדי להקטין את החשש למינויים פוליטיים ובלתי תקינים. לעצם הבקשה הנוכחית נתן בית הדין החלטה, כי תגובת הרשות, מיכאל וידל ושר התחבורה תינתן עד יום שני הקרוב.

1 Comment

  1. יונה
    28 באוקטובר 2012 @ 0:14

    כל הכבוד. תמשיכו לבדוק ולחקור. לדעתי צריך להגיש תביעה אישית נגד כל החברים בוועדת האיתור. ברגע שהחברים בוועדות האיתור ידעו שיש להם חובה אישית לפעול לפי החוק, הם אולי ימלאו את תפקידם כראוי. מי מאיתנו לא עבר וועדות איתור וגילה שהמכרז היה תפור. אני לא מבין למה זה ככה. אם רוצים מינויים פוליטיים שיבטלו את וועדות האיתור. אבל להשאיר וועדות איתור ואז לעשות אותן קרקס זה חמור. אני ממליץ לוועד לעשות מעשה ראשון ולהגיש נגד חברי וועדת האיתור תביעות אישיות. אז תגלו אך כל הדילים צצים למעלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן