Skip to content

ראש ממשלת איטליה: ביטחון ישראל הוא ביטחון אירופה

חמישה הסכמים נחתמו היום במהלך ביקורו של ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, בישראל. ביקורו של מונטי בארץ - השני בתוך שישה חודשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ביטחונה של ישראל הוא ביטחון אירופה". כך אמר ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, במהלך פגישה שקיים היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חמישה הסכמים נחתמו היום בין ממשלות איטליה וישראל, במהלך ביקורו של מונטי, בישראל. שני ראשי הממשלות חתמו גם על הצהרה משותפת, בה ציינו את ההתקדמות שהושגה ביחסים בין שתי המדינות, והדגישו את נחישותם להמשיך להדק את היחסים ולהרחיב את שיתוף הפעולה במגוון רחב של תחומים: ביטחון, כלכלה, חברה, ותרבות.

חמשת ההסכמים שנחתמו בין שתי המדינות הם: הסכם לשיתוף פעולה בתחום תעשיות עתירות ידע; הסכם לשיתוף פעולה בסיוע למדינות מתפתחות; הסכם לשיתוף פעולה בתחום התרבות, החינוך והמדע; הסכם לשיתוף פעולה בתחום נוער וסטודנטים והסכם להכרה הדדית ברישיונות נהיגה.

"ישראל כמדינת הזנק". מריו מונטי ובנימין נתניהו. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
מונטי לנתניהו: "הידידות בינינו צומחת" (צילום: משה מילנר/לע"מ)

במסיבת עיתונאים משותפת אמר ראש הממשלה נתניהו: "איטליה היא שותפת סחר של ישראל ושל אירופה, והיום, בעזרת ההצהרה המשותפת וההסכמים שנחתמו, הענקנו תשתית נוספת ליחסים בינינו. דנו גם באתגרים הגדולים – בכלכלה ובביטחון, והבהרנו את חשיבות עמדתנו שאיראן תימנע מהשגת נשק גרעיני, ולשם כך יש להפעיל סנקציות ולחץ בינלאומי".

ראש הממשלה, שנשאל על הפיצוץ במפעל התחמושת בחרטום, בירת סודן – סירב להתייחס לשאלה.

ראש ממשלת איטליה מונטי אמר: "אני שמח להיות כאן בפעם השנייה בשישה חודשים ולציין עד כמה הידידות בינינו צומחת. אנו מלאי הערכה להישגי ישראל בשנים האחרונות תחת הנהגתך. ישראל כמדינת הזנק הפכה מודל לעולם והשראה לשיתוף פעולה בין מדינות. בתחום הרגיש של יחסים איזוריים, אנו רואים בביטחונה של ישראל – ביטחון אירופה. אנו דוחים בכל תוקף איום על יציבות איזורית והכחשות שואה. כל איום על ישראל לא מתקבל על הדעת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן