Skip to content

הימין עשה לשמאל בית ספר. שאפו

בעוד במרכז המפה הפוליטית ובשמאלה מתקיים תהליך פסיכודלי הזוי בו ליצנים דוגמת יאיר לפיד, שלי יחימוביץ', שאול מופז וזהבה גלאון שוטפים אותנו במלל תפל עד כמה האחד נבדל מן השני ועד כמה הוא מוצלח ואחרים לא - קם הימין ועשה מעשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים שהתקיימה אמש הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן על איחוד כוחות והליכה ברשימה משותפת לבחירות. הימין עשה לשמאל בית ספר.

במשך שש שנים הייתי פעיל מן השורה במפלגת קדימה. הצטרפתי אליה עוד בימיה הראשונים. ציפיתי לראות בה ראש חץ לשינויים נדרשים במערכת הפוליטית בישראל. באופן הכי טבעי מצאתי את עצמי מביט עליה ודרכה על המערכת הפוליטית כולה בעיניים מקצועיות יותר.

ביברמן (צייר: יונתן שתיל)
שיחקו אותה. נתניהו וליברמן (צייר: יונתן שתיל)

כבר מלכתחילה טענתי שהגדרת קדימה כמפלגת מרכז היא טעות, וככזאת אין לה זכות קיום. ייעודה ההיסטורי הוא להוות את הפלטפורמה הגדולה שתאחד את כל המפלגות והכוחות מן הימין המתון ועד לשמאל בדרך לבניית מציאות פוליטית חדשה, הנשענת על שתי מפלגות הגמוניות ותרבות פוליטית חדשה. הפלטפורמה שתגלם בתוכה את רוח הליברליזם, הנאורות והמודרנה, כשהדמוקרטיה בשביל אנשיה היא מערכת ערכית מעצבת, ודפוס ההתמודדות שלהם עם המציאות הוא 'על דרך היצירה' ולא 'על דרך הגאולה'.

כולנו בחברה הישראלית נוטלים חלק בכשל הגדול הזה של ניהול חיינו הציבוריים במדינה. כולנו שותפים לדבר. זו מחלה, זו חולשה דורית. זה לא עניין פשוט שניתן לטפל בו בהוקוס פוקוס ובעשיית ניסים נוסח רעיון שינוי שיטת הבחירות והממשל בישראל. זה עניין תרבותי עמוק. על כל זאת כתבתי ובהרחבה בספר שלי, "לקראת פרדיגמה חדשה", וגם במאמריי שפורסמו באחרונה בעיתון מגפון. בין השאר טענתי שאין צורך בעת הזאת לכפות עלינו בחוק להסתדר על פי שתי מפלגות גדולות, וסברתי שכחברה של בוגרים אנחנו יכולים כבר מחר בבוקר לקום ולהתחיל בשליחות הדורית הזאת של שינוי פני הפוליטיקה שלנו. לקום ולעשות מעשה.

בעוד במרכז המפה הפוליטית ובשמאלה מתקיים לו תהליך פסיכודלי הזוי בו ליצנים דוגמת יאיר לפיד, שלי יחימוביץ', שאול מופז וזהבה גלאון שוטפים אותנו במלל תפל עד כמה האחד נבדל מן השני ועד כמה הוא מוצלח ואחרים לא, מקשקשים ומקשקשים את כולנו לדעת – קם הימין ועשה מעשה. שאפו לימין. שאפו.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת נמרוד נוי"]

_____________________________________________________________________________

נמרוד נוינמרוד נוי עוסק בפיתוח עסקי ובייעוץ ארגוני ואסטרטגי, הוא בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול ובוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב. נמרוד עבד בתעשייה המתקדמת בארץ, היה פעיל במועצה הציונית בישראל והשתתף במשך מספר שנים בפורום האסטרטגי שלה בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור. הספר שכתב, "לקראת פרדיגמה חדשה", (הקליקו לקריאת הספר בפורמט דיגיטלי) מציג תפיסה חדשה לחיים פוליטיים במדינה. הוא ניסיון לפענח את צופן חולשתה של המערכת הפוליטית בישראל, הוא מניח תשתית למחשבה סדורה ומושכלת באשר לחיינו הפוליטיים, והוא מתווה עקרונות, עיקרים וקווים מנחים מעצבי מדיניות לפרדיגמה חדשה של חיים פוליטיים במדינת ישראל.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן