Skip to content

ברלוסקוני נידון לשנת מאסר על עבירות מס

בית המשפט האיטלקי גם אסר עליו לשמש בתפקיד ציבורי למשך שלוש שנים. ברלוסקוני הכחיש את האישומים נגדו וצפוי שיערער על גזר הדין. הוא הגיב בזעם וטען שהשופטים מונעים משיקולים פוליטיים: "זו מדינה ברברית שכבר אינה דמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני (76) נידון אתמול לשנת מאסר בשל העלמת מס. בית המשפט האיטלקי אסר על ברלוסקוני לשמש בתפקיד ציבורי למשך שלוש שנים. בתחילה נגזרו עליו ארבע שנות מאסר, אך בית המשפט הפחית את העונש בהסתמכו על חוק שמצדד בהקטנת העומס על בתי הכלא. ברלוסקוני הכחיש את האישומים נגדו וצפוי לערער על גזר הדין. הוא הגיב בזעם על גזר הדין וטען שהשופטים מונעים משיקולים פוליטיים. "זו מדינה ברברית שכבר אינה דמוקרטיה", אמר.

מדינה ברברית. ברלוסקוני (צילום: www.la-moncloa.es, ויקימדיה)
מדינה ברברית. ברלוסקוני (צילום: www.la-moncloa.es, ויקימדיה)

ברלוסקוני עומד בראש אימפריית המדיה מדיה-סט ובעליו של מועדון הכדורגל האיטלקי מילאן. משפטו נמשך שש שנים והוא עמד לדין יחד עם עשרה אנשים נוספים. הוא ושאר הנאשמים הואשמו בכך שקשרו קשר לבצע רכישה של זכויות השידור של סרטים וסדרות טלוויזיה מארה"ב עבור רשתות טלוויזיה של מדיה-סט באמצעות  חברות קש שהוקמו לצורך כך במקלטי מס. חברות אלה הגישו דיווחים כוזבים לשלטונות המס כדי לחמוק מתשלום מסים. סעיפים נוספים בכתב האישום, שעסקו בהונאות חשבונאיות, נדחו בשל התיישנות.

ברלוסקוני זכה בשלוש מערכות בחירות והיה ראש ממשלת איטליה תשע שנים סך הכול. ב-8 ביולי 2011 אמר ברלוסקוני בראיון לעיתון "לה רפובליקה", כי לא יתמודד שוב בבחירות לאחר סיום כהונתו ב-2013. ב-8 בנובמבר בשנה שעברה הודיע ברלוסקוני כי יתפטר לאחר שתאושר בממשלתו תוכנית הצנע, שכפה האיחוד האירופי על איטליה. אירופה דרשה רפורמות בתמורה לסיוע כספי לאיטליה, שנקלעה למשבר כלכלי עמוק. ב-12 בנובמבר 2011 הגיש ברלוסקוני את התפטרותו לנשיא ג'ורג'ו נפוליטנו.

משפטו של ברלוסקוני החל ביולי 2006, אך הוקפא לתקופה בשל חוק החסינות לראשי ממשלה באיטליה (שבוטל מאז על ידי בית המשפט החוקתי של איטליה). כאשר התפטר, הוא נחשף לתביעות הרבות שהמתינו לו. יש לציין, כי ברלוסקוני הועמד לדין פעמים רבות על רקע פעילותו העסקית ועד למשפט הזה, הוא זוכה או שהאישומים נגדו בוטלו בשל התיישנות.

ברלוסקוני  הודיע לפני שלושה ימים שלא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות ממשלת איטליה. הוא צפוי לתביעות נוספות בפרשיות מין ושחיתות שהיה מעורב בהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן