Skip to content

מפקד המורדים בחאלב: "הפסקת האש היא תינוק שנולד מת"

המורדים מאשימים את צבא סוריה בהמשך התקפות והרג, למרות ההתחייבות להפסקת אש. 146 הרוגים נספרו אתמול, כמחציתם חיילי הצבא הסורי. מכונית תופת התפוצצה ליד גן משחקים בדמשק וקטלה חמישה בני אדם. היום נמשכות הפצצות הצבא על המורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות ההתחייבות צבא סוריה להפסקת אש עליה הכריז נשיא סוריה, בשאר אסאד, לרגל חג הקורבן, ראש השנה המוסלמי, הלחימה נמשכה וגבתה אתמול (שישי) 146 קורבנות. על פי הדיווחים השונים 50 מהם מורדים, 43 חיילי צבא סוריה, 53 הם אזרחים. צבא סוריה תקף אתמול בחאלב ובאזור העיר דריא שבדרום סוריה.

מפקד המורדים בחאלב התראיין אמש ואמר לתקשורת כי הפסקת האש הזו היא בבחינת "תינוק שנולד והוא כבר מת". "איך אפשר להאמין למשטר של פשע ושקר שיכבד את הבטחותיו?". הפסקת האש אמורה הייתה להסתיים ביום שני הקרוב.

היום (שבת), נמשכות הפגזות באיזור דיר א-זוויד. כך מדווחות רשתות הטלוויזיה הערביות, כשברקע אפשר לשמוע פיצוצים וקולות ירי עז. לפי דיווחים אלו מפגיזים כוחותיו של אסאד את מעוזי המורדים. מורדים בדיר אל זוויד, שעלו היום לשידור, מסרו כי צבא סוריה מכוון את ההפצצות לתוך אוכלוסיה אזרחית כבר משעות הבוקר המוקדמות. עוד נמסר, כי כוחותיו של אסד מבצעים היום מעצרים בשכונת אל-קסור שבאל חמה.

אתמול דיווח ערוץ הטלוויזיה הממלכתי הסורי אודות מכונית תופת שהתפוצצה בדרום בבירה דמשק, שהרגה חמישה בני אדם ופצעה 32 בני אדם. פעילי האופוזיציה מסרו, כי מדובר במכונית תופת שהתפוצצה סמוך לגן משחקים לילדים והפנו אצבע מאשימה למשטרו של אסאד.

דמשק (צילום: דוד דגנר, גטי אימג'ס)
פיצוצים בדמשק (צילום: דוד דגנר, גטי אימג'ס)

דוברות צבא סוריה פרסמה הודעה בהקשר להפרתה של הפסקת האש, לפיה: "אנו מגיבים למקורות הירי ונאבקים בחוליות החמושות. אותם חמושים תקפו מספר יעדים צבאיים והפרו בכך בצורה בוטה את הפסקת האש". מנגד מאשים צבא המורדים את המשטר הסורי בהפרה בוטה וגלויה של הפסקת האש. מאלק אל-כורדי התראיין אמש לעיתון "א-שארק אל-אווסט" ואמר כי "מההתחלה אמרנו שיישום הפסקת אש כה רגישה הוא דבר בלתי אפשרי בשל היעדר תנאי בסיס וערבויות בינלאומיות. מה שקרה אתמול הוא הוכחה לכך".

לדבריו של אל כורדי, מי שהפר ראשון את הפסקת האש היה צבא אסאד, שירה אש כדי לפזר מפגינים. "בכמה מקרים ניסינו לא להגיב, כדי ידענו שהם מנסים לגרור אותנו לתוך לחימה".

שני הצדדים טענו היום כי הם מחויבים להפסקת האש. רשת ה-CNN דיווחה היום, כי על פי הממצאים שבידיה, קשה לקבוע איזה צד הפר ראשון את הפסקת האש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן