Skip to content

סיסמת הבחירות של נתניהו: "הכוח להנהיג"

למרות "הכוח להנהיג", הסקרים הראשונים מצביעים על תוצאה הפוכה מזו שהליכוד ו"ישראל ביתנו" קיוו לה. השר מיכאל איתן מארגן התנגדות למהלך איחוד הרשימות ומחתים עצומה בדרישה לקיים הצבעה חשאית בוועידה בנושא הקמת הגוש המשותף. יחימוביץ': "הקמת מפלגת ביברמן מחזקת אותנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הכוח להנהיג". זו תהיה הסיסמה שתלווה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך קמפיין הבחירות לכנסת. היום החל הליכוד להפיץ את הבאנר – בין השאר בדף הפייסבוק של ראש הממשלה.

אבל למרות הסיסמה הזאת, בליכוד מודאגים מהסקרים הראשונים שפורסמו בעקבות איחודן של שתי הרשימות. הסקר הראשון, של חברת "פאנל פוליטיקס" מצא כי עקב מיזוג הרשימות יאבד גוש מפלגות הימין את הרוב וייווצר שוויון מוחלט בין הגושים. עוד מצא הסקר כי "הליכוד ביתנו" יאבד חמישה מנדטים מסך המנדטים שיש היום לליכוד ול"ישראל ביתנו".

סקר אחר, שבוצע עבור חדשות ערוץ 10, על ידי חברת פרויקט המדגם בפיקוחו של פרופסור קמיל פוקס, מעלה התנגדות רחבה בליכוד למהלך האיחוד לרשימה אחת לכנסת. על פי הסקר 26% ממצביעי הליכוד מתנגדים למהלך האיחוד עם ישראל ביתנו. מתוך אותם מתנגדים, 22% ענו כי לא יצביעו למפלגה בבחירות הקרובות.

אם נתון זה אכן יתממש מדובר על ירידה של קרוב לעשרה ממנדטים עבור הליכוד. אך עורכי הסקר מדגישים כי מדובר בסקר ראשוני, שמציג את תגובת הבטן של מצביעי הליכוד למהלך שעליו הכריזו ראש הממשלה ושר החוץ. בסקר נמצא כי 58% בלבד תומכים במהלך.

בינתיים נמשכת ההתארגנות של המתנגדים בליכוד, למהלך האיחוד, לקראת כינוס ועידת הליכוד ביום שני. בראש המתנגדים עומד השר מיכאל איתן שהכריז היום, בעמוד הפייסבוק שלו, על מאבק גלוי. "יוצאים למאבק דמוקרטי בוועידת הליכוד: המטרה לשכנע את צירי הועידה ואת נתניהו שהאיחוד עם ליברמן הוא מקח טעות, יפגע בתנועת הליכוד ולא יביא את התוצאות שמבטיחים לנו", כתב השר איתן. הוא קרא לחברי ועידת הליכוד לחתום על עצומה שקוראת להצבעה חשאית בוועידה בנושא איחוד רשימת הליכוד וישראל ביתנו. גם ח"כ כרמל שאמה הכהן‏ הביע הסתייגות מהמהלך וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לא ניתן לצפות מה יניב האיחוד בעתיד, כרגע הוא מניב תסיסה, חשש והתנגדות בקרב הפעילים".

במכתב ששיגרה הערב ח"כ שלי יחימוביץ', לפעילי המפלגה, התייחסה יו"ר "העבודה", למהלך של הליכוד ו"ישראל ביתנו". "הקמת מפלגת ביברמן, 'הליכוד ביתנו' (שימו לב, המלה 'ישראל' ירדה מהפרק) מחזקת אותנו", טוענת יחימוביץ' בפנייתה לחברי "העבודה". "אם היו כאלה שטעו לחשוב שנתניהו לוקח בהליכה את הבחירות וניצחונו בטוח – נתניהו דווקא היה הראשון לזהות (או אולי השני, אחרי כחלון) שזה ממש לא כך.

"הוא לא עשה את זה משום סיבה אחרת אלא משום שמפלגת העבודה זינקה בסקרים באופן עקבי וזינבה בליכוד והייתה קרובה אליו ואפילו חצתה אותו בסקר אחד או שניים", אומרת ח"כ יחימוביץ'. "נתניהו קשוב לסקרים. הוא קשוב גם לזה שרבים מאוד מהמצביעים שלו מאוכזבים ממנו אכזבה מרה בגלל מדיניותו הכלכלית והחברתית. זה היה צעד של פחד, לא של ביטחון עצמי".

"יוזמת פרץ": להמליץ הטלת הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר, בגוש השמאל-מרכז (צילום: ויקימדיה)
"יוזמת פרץ": להמליץ הטלת הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר, בגוש השמאל-מרכז (צילום: ויקימדיה)

ובינתיים, ח"כ עמיר פרץ מנסה להביא להסכמה, בין כל ראשי המפלגות בגוש השמאל-מרכז, כי ימליצו לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה ממפלגות המרכז – שמאל שיקבל את מירב המנדטים. פרץ שוחח במהלך סוף השבוע עם ראשי מפלגות המרכז-שמאל: שלי יחימוביץ' שאול מופז, יאיר לפיד וזהבה גלאון.

"יוזמת פרץ", קוראת לראשי מפלגות השמאל מרכז להתחייב לכך שימליצו לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד האופוזיציה שמפלגתו תקבל את מירב המנדטים (מבין מפלגות השמאל מרכז). פרץ שוחח במהלך סוף השבוע עם ראשי המפלגות והציע כי תקיים פגישה בין ראשי המפלגות, שבה יסוכמו הכללים שעיקרם התחייבות שלא להמליץ על נתניהו לרשות הממשלה ולהמליץ על ראש המפלגה שקיבלה את מירב המנדטים.

"חייבים לשתף פעולה מול נתניהו וליברמן", אמר פרץ לראשי המפלגות, "הם עלולים להביא על ישראל עוד חמש שנים אבודות של קיפאון מדיני פערים חברתיים וכירסום יסודות הדמוקרטיה. זוהי שעה של אחריות לאומית, חייבים לעשות הכל כדי ליצור מכנה משותף שיביא להסכמות לטובת עתיד המדינה"

פרץ גורס כי בשונה מהאיחוד בימין, מפלגות השמאל מרכז עשויות להגיע למספר מנדטים גדול יותר בחישוב גושי בריצה נפרדת, ולא ברשימה אחת.

1 Comment

  1. Omessi
    28 באוקטובר 2012 @ 16:03

    יופי של סיסמה. אבל יש עוד כמה בשביל ביברמן:
    העוצמה להוביל
    היכולת להשפיע
    השרירים להגדיל
    האנרגיה להכריע.
    השכל לבלבל
    האטימות לשגשג
    הטמטום לישראל
    החלום להתפוגג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן