Skip to content

מרוצים של מכוניות חשמליות, החל מ-2013

FIA – התאחדות המכוניות הבינלאומית ו- FEH, איגוד המשקיעים במרוצי מכוניות חשמליות, הגיעו להסכמה על סדרת מרוצים למכוניות חשמליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חובבים של מרוצי מכוניות צפו בשנים האחרונות באפיזודות של מכוניות מהירות חשמליות, אבל כשמדברים על מרוץ מכוניות, מיד שומעים את נהמת מנועי הבערה הפנימית המזהמים והרעשניים ואת עשן המפלט.

השנה אפשר היה לראות את "אאודי" ו"טויוטה" מציגות גם גרסה היברידית במרוץ "24 שעות", אבל רכב חשמלי מהיר המתחרה בחשמליים אחרים טרם נראה על מסלולי המירוצים.

FIA, ההתאחדות הבין-לאומית למכוניות, הגיעה להסכמה עם FEH, איגוד של משקיעים בין-לאומיים, המקדמים את הרעיון של מרוצי מכוניות חשמליות ברחבי העולם. שני הארגונים החליטו על מתווה לתחילת המרוצים, שייערכו ברחובות של ערים ראשיות ברחבי העולם.

Dubbed Formula E יערוך מרוצי ניסיון ומבחן במהלך 2013. פתיחת התחרות תהיה בשנת 2014 עם עשרה צוותים שבכל אחד שני נהגים. מרוץ הבכורה ייערך בריו דה ז'נרו, ברזיל 2014.

FEH, בהובלתו של המיליארדר הספרדי אנריקה בנואלוס, כבר הציג דגם ראשוני הנקרא Formulec EF 01, ויעמוד לרשות כל נבחרת מתחרה שתחפוץ בכך. דגם אחר, B12/69 LMP, פותח ע"י Drayson Racing Technologies הבריטית וגם הוא דגם חשמלי מלא.

אחת הבעיות שעמן ייאלצו המתחרים להתמודד היא זמן הטעינה הארוך של סוללת רכב חשמלי. אחד הפתרונות המסתמנים הוא שהנהג יגיע לעמדת השירות ובה יעבור לרכב זהה של צוותו, שבו הסוללה טעונה ועד הצורך הבא לטעון סוללה יספיקו להחליף או לטעון את סוללת הרכב הראשון שהוחלף, וכך הלאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן