Skip to content

ח"כ זאב אלקין: "בית המקדש הוא יעד לאומי"

במאמר ל"מקור ראשון" כותב יו"ר הקואליציה: "אין מקום אחר, לא רק במדינת ישראל בגבולות 67 ’, אלא גם ביו"ש, שבו מתבצעת אפליה כה בוטה וחמורה לרעת היהודים כמו בהר הבית. זה שערורייתי. אם זה היה קורה במדינה אחרת בעולם, מדינת ישראל הייתה עומדת בראש קמפיין בעניין הזה וטוענת שלא יעלה על הדעת להפלות כך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הר הבית הוא פסגת חיינו הלאומיים, ובית המקדש הוא יעד לאומי ולא רק דתי". כך כותב יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין בטור מיוחד, בעיתון "מקור ראשון", שבו הוא קורא להיאבק על הר הבית בכל דרך אפשרית. וטוען שבמקום הקדוש ביותר ליהודים, היהודים מופלים לרעה בצורה הכי קיצונית שיכולה להיות.

"הר הבית - פיסגת חיינו הלאומיים". אלקין. (צילום: אתר הכנסת)
"הר הבית - פיסגת חיינו הלאומיים". אלקין. (צילום: אתר הכנסת)

"הר הבית בשבילי הוא פסגת חיינו הלאומיים. אי אפשר לומר בצורה אמיתית שחזרנו לארצנו כל עוד מרכז החיים הלאומיים שלנו הוא קיר הבסיס בלבד של ההר שעליו עמד המקדש – הכותל. עם כל חשיבותו, המקום הזה הוא בסופו של דבר קיר תמך, וממילא הוא מסמל את ההיקף החלקי של חיינו הדתיים והלאומיים", כותב ח"כ אלקין.

"יש משהו מאוד לא בריא בעובדה שאנחנו מוכנים להסתפק בכותל. אמנם במשך תקופת גלות ארוכה התקדש המקום הזה, אבל זאת רק מפני שלא הייתה אז כל אפשרות אחרת. זו לא הייתה בחירה מודעת מרצון. העובדה שמדינת ישראל היום מקפיאה את המצב הזה ומשמרת אותו כאילו אנחנו עדיין בגולה בעייתית מאוד.

"העובדה שהכותל נחשב בקונצנזוס, ואילו הר הבית והמקדש נחשבים עניין לקיצוניים, היא פגם מהותי בנכונותנו להתחבר לשורשינו האמיתיים, למורשת שלנו. לא רק שלא נזכה לגאולה, אלא אפילו לא נזכה לתקומה לאומית אמיתית בטרם נתגבר על השריד הזה של ימי הגולה שעדיין טבוע בנו עמוק מאוד.

"לכן, מבחינתי בית המקדש מסמל יעד שאיננו רק דתי אלא גם לאומי. חשוב להוציא אותו מהמשבצת של הדתיים ההזויים. צריך להסביר לשכבות רחבות בעם שבלי המקום הזה, חירותינו הלאומית איננה מלאה".

הר הבית. "להיאבק עליו בכל דרך אפשרית" (צילום: ויקימדיה)
הר הבית. "להיאבק עליו בכל דרך אפשרית" (צילום: ויקימדיה)

ח"כ אלקין ממשיך וכותב: "בעיניי, אין דבר שמביע יותר את חלקיות התגשמות שיבת ציון בימינו מאשר העובדה שבמקום הקדוש ביותר ליהודים, שנמצא בתוך מדינתם ובירתם, היהודים מופלים לרעה בצורה הכי קיצונית שיכולה להיות.

הרב קוק אסר. "איסור חמור". מי יתיר?
הרב קוק אסר. "איסור חמור". מי יתיר?

"אין מקום אחר, לא רק במדינת ישראל בגבולות 67’, אלא גם ביהודה ובשומרון, שבו מתבצעת אפליה כה בוטה וחמורה לרעת היהודים כמו בהר הבית. זה שערורייתי. אם זה היה קורה במדינה אחרת בעולם, מדינת ישראל הייתה עומדת בראש קמפיין בעניין הזה וטוענת שלא יעלה על הדעת להפלות כך.

"דווקא במרכז ההיסטוריה היהודית והחיים היהודיים זה 3,000 שנה, דווקא שם אנחנו מוכנים לוותר לחלוטין. ולא רק לוותר – ליסוג. לא רק שהמדינה איננה עוזרת לביטוי הנוכחות שם, אלא במידה רבה היא גם מגבילה ועוצרת אותה".

יו"ר הקואליציה מגנה את מעצר היהודים שהתפללו בחול המועד סוכות על הר הבית ואומר כי סגירת הר הבית ליהודים, דווקא בחג, היתה מבישה. "אין שערוריה גדולה מזו שבימים חשובים ליהודים, שבהם כל מה שהם מבקשים הוא לעלות להר הבית או רחמנא ליצלן להתפלל שם, הדבר הזה נחשב לאיום על ביטחון המדינה. זה פשוט לא יאומן. הרי אם היו לוקחים אדם לכלא על כך שהוא בא להתפלל בבית כנסת באירופה, היינו מזדעקים.

"הדרישה מאיתנו", אומר אלקין, "היא להיאבק על כך בכל דרך אפשרית. אני מאמין שהדרך לעשות זאת איננה בפעולה אחת של ’זבנג וגמרנו’, אלא בראש ובראשונה בשינוי היחס לנושא הר הבית והמקדש בשכבות הציבור הרחבות, בפעולות הסברה. ואגב, לאט־לאט זה מחלחל. לפחות בציבור הדתי אני רואה איך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נחשפים לחשיבות הר הבית והמקדש, יותר ויותר רבנים מרכזיים לוקחים בכך חלק. במהפכה הזו כמה מחבריי הטובים ביותר נוטלים חלק, והמהלך נושא פרי".

לפני כחודשיים קרא יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, לחלק את הר הבית בין יהודים למוסלמים לפי המודל הנהוג במערת המכפלה, ובחגי ישראל להעמיד אותו כולו לתפילות יהודים.

יצויין כי אחד מהמתמודדים על מקומו של נציג יש"ע ברשימת הליכוד לכנסת הוא הרב יהודה גליק, יו"ר "מכון המקדש".

1 Comment

  1. פנינה כץ
    30 באוקטובר 2012 @ 16:50

    הזוי.
    האיש בכלל נולד במשפחה חילונית באוקראינה. אבל ידוענ העובדה שהמשיחיות מדבקת כמו אפידמיה במיוחד אחרי שהורעלת במהלך לימודים בישיבה, אבל הזיגזוג שלו המשיך שהוא בכלל הצטרף לקדימה שלא ממש נחשבת למפלגה דתית ומאז שהוא הצטרף לליכוד הוא התמלא שוב בזעם דתי יצירתי.
    כנראה שרק יהודי רוסי משיחיסט גרוע יותר מיהודי רוסי פוטיניסט כמו ליברמן.
    די שיקחו פרוזאק ויירגעו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן