Skip to content

הוארך מעצרו של החשוד באיום לרצוח את השר איתן

החשוד עמוס כהן טען בבית המשפט, שהוא מעורר גלים בכוונה, כי הוא רצח אדם בעבר עם שותף והמשטרה נמנעת מלהעמידו לדין כי שותפו לאותו רצח הוא בנה של אושייה משפטית בכירה. ביהמ"ש שלח אותו להסתכלות לארבעה ימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט בירושלים סיפק היום דרמה קומית-משהו כאשר הובא לאולם תושב מבשרת ציון (60), שנעצר היום (ראשון) על ידי משטרת ירושלים בחשד שאיים כביכול ברצח על השר מיכאל איתן ואחרים. מעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים בארבעה ימים בתנאים פסיכיאטריים.

על פי החשד פנה עמוס כהן (המאיים לכאורה) לשר איתן באמצעות דף הפייסבוק שלו,  וכתב לו כי בעבר רצח שני אנשים וכי יש בדעתו לרצוח אדם שלישי. בחקירתו היום כהן לא הכחיש דבר ואף טרח להסביר במשטרה וגם לשופטת בית משפט השלום, דורית פיינשטיין, כי הוא מרבה להרהר ברצח אדם נוסף בעת האחרונה. כהן סיפר עוד, כי פנה באותו נוסח גם לשר אלי ישי ולחברי כנסת אחרים וגם לזמרת מרגלית צנעני: "חלקם ניתקו אותי חלקם התייחסו, גם שלחתי למרגלית צנעני היא דיברה איתי יפה ושאלה למה כמה והתעניינה ולא פחדה", הוא אמר.

נציגת התביעה הדגישה בבית המשפט את מסוכנתו של כהן ואמרה: "התכנים שהשמיע המשיב לפני אנשי משטרה שחקרו אותו מאוד מאוד מטרידים, מפחידים ומדאיגים". כהן השיב לה: "וזה שביצענו רצח, לא מדאיג אותך?".

כבר בתחילת הדיון ביקש עו"ד שאול עזרא מטעם הסנגוריה הציבורית להשתחרר מהתיק: "המשיב (כהן) בשיחה איתי דיבר בצורה מאוד לא יפה ופוגענית ויש בעיה של אמון ביני לבינו. עקב זאת איני יכול לייצגו", טען הסנגור. כהן הגיב: "אין דבר יותר מעליב ומשפיל מאשר עורך דין שמייצג אותך בלי לדבר איתך". הוא פנה לסנגורו הציבורי ואמר: "כבודו, אני לא מכיר אותו. הוא נראה אחד שאוכל טוב ושיהיה לך לבריאות ואתה לא יכול להשפיל בן אדם שישב כמו תותח". בשלב זה התערבה התובעת וביקשה להפסיק את הדיון כי כהן יוצר פרובוקציות במתכוון מול עיניי התקשורת.

[related-posts]

בית המשפט שחרר את הסנגור והדיון נערך כשכהן מייצג את עצמו. התובעת הסבירה כי לא ברורה הסיבה מדוע "האדם הסביר שולח הודעות כאלו ואחרות לשרי ממשלה עם איומים". על כך הגיב כהן ואמר: " אני לא אדם רגיל. אני רצחתי ולא עושים לי כלום". כשהשופטת שאלה למה ההוא מתכוון, כהן הסביר: "אני נלחם במלחמה ארוכה של כמה שנים על רצח שביצענו אותו ב-2001. אני מגיש לך מסמכים ומבקש שתסתכלי. אסור לנאשם לייצג את עצמו והשופט נתן לי לייצג את עצמי אחרי שרצחנו וקברנו אדם בים המלח. יש לי עבר עשיר והחוקר התחנן לחמישה ימים מעצר ונאדה, השופט לא נותן חמישה ימים… בסוף, הוא נותן לו שעתיים, ארבע שעות, סליחה". לשאלת השופטת האם הוא מוכן לעבור הסתכלות פסיכיאטרית, הוא השיב בחיוב. 

בדיקת מגפון העלתה, כי כהן צילם את עצמו במספר סרטונים אותם העלה ברשת היו-טיוב. באחד מהם הוא פונה למפכ"ל המשטרה, מציין תאריכים, זמנים, מיקום ושמות ראשי צוותי חקירה שחקרו אותו וקבעו לדבריו חד משמעית, כי אכן הוא הרוצח של ויטאלי (ואדים) דחטיאר, שנרצח ב-24 באפריל 2001,  בחוף השנטי שבים המלח. בסרטון אחר (מצורף למטה) הוא פונה לכלל הציבור, מודה ברצח ומבקש לעזור לו למצוא את בני משפחתו של הנרצח שחיים בצפון. לטענתו התיק טרם פוענח עד היום היות שהאדם הנוסף, שנחקר יחד איתו באותו תיק, הוא י.א. בנה של אישיות משפטית בכירה ולמרות שהוא הודה ברצח וצוותי החקירה קבעו חד משמעית כי הוא והחשוד השני ביצעו את הרצח, התיק משתהה עד היום.   

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן