Skip to content

סיבי פחמן גם בכלי רכב רגילים

סיבי פחמן הוא חומר החזק פי חמישה מברזל, גמיש פי שניים ושוקל רק שליש מברזל. הבעיה היא המחיר ועל כן רק בתעשיית המטוסים והחלל או ברכבי יוקרה משתמשים בחומר זה. לא עוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שימוש בסיבי פחמן בתעשיית הרכב נעשה עד כה רק במכוניות יוקרה מהירות כמו פרארי Enzo או Pagani Huayra או אולי McLaren MP4-12C. סיבי פחמן הוא חומר החזק פי חמישה מברזל, גמיש פי שניים ושוקל רק שליש מברזל. יצרני מכוניות בייצור המוני לא יכלו להרשות לעצמם להשתמש בחומר יקר כמו סיבי פחמן.

פורד הציגה לאחרונה דגם של פוקוס, בו נעשה שימוש חלקי בסיבי פחמן המשולבים בפלסטיק – CFRP. זהו חומר שמשקלו כמחצית משקלו של ברזל ואפשר להשתמש בו בקווי יצור רגילים בלי ליקר משמעותית את עלויות היצור ו/או להוריד את מהירות הייצור.

הצוות להקמת הפרויקט מורכב מכמה קבוצות מחקר של פורד, המוסד להנדסת מכוניות באוניברסיטת אכן-גרמניה, Henkel, Evonik, IKV, Composite Impulse ,Toho Tenax.

הפרויקט שהוקם כבר לפני שנתיים מיועד לתת פתרונות יצור המוני כבר לפני סוף שנה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן