Skip to content

פרסומים זרים: בסודאן חוסל משלוח נשק גדול מאיראן

בסודאן מאשימים את ישראל בפיגוע במפעל נשק ומאיימים בתגובה, אבל לא מבהירים מה נפגע. מקורות זרים מגלים הבוקר, כי יעד התקיפה לא היה מפעל לייצור נשק, אלא משלוח נשק עצום מאיראן, שכלל טילים חדשים בעלי טווח של יותר מ-70 ק"מ וטילי יבשה-ים שיכלו להוות איום על אסדות הקידוח וספינות חיל הים. ישראל ממשיכה לא להגיב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטרת התקיפה במפעל הנשק שהופצץ בסודאן ביום רביעי שעבר לא הייתה מפעל הנשק עצמו. כך טוענים מקורות זרים וכך גם מפרסם היום רון בן ישי בידיעות אחרונות. לדברי הפרסומים השונים, הותקף משלוח ענק שהכיל נשק, רקטות ותחמושת חדישה, שהיה בדרכו מאיראן לארגוני טרור ברצועת עזה וסיני. משלוח זה, לו היה מגיע לידי החמאס, היה עלול להוות איום חמור על צה"ל וישראל בכלל.

שר ההסברה הסודאני, אחמד בילאל עוסמאן, קבע אתמול (ראשון) במסיבת עיתונאים, כי ארצו וישראל נתונות כעת במצב של עימות וכי סודאן תבחר להגיב בעת ובזמן שנוחים לה. "רק לישראל וארצות הברית יש את הטכנולוגיה החדישה לבצע תקיפה מסוג זה שבוצעה", אמר. ישראל ממשיכה לא להגיב לפרסומים.

מתחם ירמוק שהופצץ בדרום חרטום (מקור צילום: יו טיוב).
מתחם ירמוק שהופצץ בדרום חרטום (מקור צילום: אל ג'זירה)

לדברי המקורות הגיע המשלוח לסודאן מאיראן ונפרק במתחם הצבאי "ירמוק". ההנחה היא, שחלק מהנשק ומהחימוש נגנב ממחסניו הצבאיים של מועמר קדאפי שליט לוב שחוסל, ונרכש על ידי האיראנים. נתיב ההברחה מחרטום בירת סודאן לעזה נע דרך היבשה לגבול מצרים, שם הוא מוברח לאזור הדלתא של הנילוס ומשם לצפון סיני. בצפון חצי האי מקבלים אותו מבריחים שדואגים להחדירו לתוך הרצועה.

נתיב ההברחה הקצר והנוח יותר, מפורט סודאן לאורך חופי הים האדום עד לצפון סיני ומשם לעזה, נזנח לאחר שמספר ספינות ושיירות הופצצו בעבר והבדואים הבינו שהמודיעין שבידי ישראל על הפעילות בנתיב ששימש את המבריחים רחב ומדויק.

מתחם ה"ירמוק",  בו נמצא גם מפעל הנשק, משמש באופן מוצהר, על פי הסכם פעולה בין סודאן לאיראן, כתחנת שינוע להברחות נשק בין איראן ללקוחות במזרח הים התיכון. האיראנים משלמים בכסף טוב עבור ההברחות וסודאן קוצרת את פירות שיתוף הפעולה הכלכלי בהעלימה עין רשמית מהיעד. לפי צילומי לווין שפורסמו לפני ואחרי התקיפה ב"ירמוק" אפשר להבחין כי כמות החימוש וחומר הנפץ שהתפוצצה במקום הייתה עצומה ופיצוצי המשנה, חלקי המתכת שהתעופפו באוויר והשריפה העידו על מסה של רקטות ואמצעי לחימה אחרים שהתפוצצו כתוצאה מכך.

עוד נטען, לפי הפרסומים הזרים, כי המשלוח שהופצץ כלל גם טילים בעלי טווח שיגור של יותר מ-70 ק"מ, וטילי חוף-ים שיכלו לסכן את אסדות הקידוח באתרי הגז והנפט הישראליים מול החופים בדרום ישראל ולאיים על ספינות חיל הים המפטרלות באיזור. גם המצרים הגבירו את המאמץ הצבאי לסיכול ההברחות. על פי דיווחי הצבא המצרי, לכדו כוחותיו לאחרונה שלוש שיירות הברחה גדולות שהגיעו לסיני מסודאן.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן