Skip to content

הגנרל דמפסי לפרס: "אנחנו חזקים ומאוחדים מבחינה צבאית"

הנשיא פרס נפגש הערב עם הגנרל מרטין דמפסי. "כולנו מעדיפים כי איראן תזנח את האופציה הצבאית ללא שפיכות דמים, אמר הנשיא. "מעולם לא תמכנו או צידדנו במלחמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסנקציות על איראן מתחילות לתת את אותותיהן וכולנו מסכימים שיש  למצות את האופציות הלא צבאיות  תוך שמירת כל האופציות על השולחן". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, לראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי. "כולנו מעדיפים כי איראן תזנח את האופציה הצבאית ללא שפיכות דמים, מעולם לא תמכנו או צידדנו במלחמה", אמר הנשיא.

"חזקים ומאוחדים מבחינה צבאית". פרס ודמפסי. (מארק ניימן/לע"מ)
"שיתוף הפעולה מתקיים ברמות הגבוהות ביותר". פרס ודמפסי (מארק ניימן / לע"מ)

פרס קיים הערב פגישת עבודה עם הגנרל דמפסי בבית הנשיא. השניים דנו בסוגיית הגרעין האיראני, בחיזוק הקשרים הביטחוניים בין ישראל לארה"ב וכן בהתפתחויות המדיניות-ביטחוניות באיזורינו ובעולם. בפגישה השתתף גם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ.

"אני מבקש להודות לך על שיתוף הפעולה ההדוק והנרחב בין צבא ארצות הברית לצה"ל", אמר הנשיא לאורחו. "שיתוף הפעולה מתקיים ברמות הגבוהות ביותר והוא במיטבו. הידידות בין ישראל לארצות הברית מהווה הרתעה מפני סכנות ומאפשרת להתמודד מול אויבים משותפים הן מדינית והן צבאית."

הנשיא הדגיש בפני רמטכ"ל צבא ארה"ב: "צה"ל וממשלת ישראל רוחשים לך כבוד ומודים לך על מעורבותך האישית לביטחון ישראל. אני מברך על התרגיל המשותף הגדול ביותר בין שני הצבאות ומברך על כך שהגעת לישראל, כדי  להשתתף בתרגיל זה באופן אישי". הנשיא פרס התייחס גם לשינויים במזה"ת ואמר כי מול האיומים והסכנות יש גם הזדמנויות וסיכויים שיש לקדמם.

הגנרל דמפסי השיב לנשיא: "העובדה כי אנו  חזקים ומאוחדים מבחינה צבאית מאפשרת לנו לפעול בכל המישורים. התרגיל שאנו מקיימים כעת הוא הגדול ביותר אי פעם והוא מהווה הזדמנות אמיתית עבור חיילינו לעבוד עם החיילים הישראלים, עבור הטייסים שלנו לעבוד עם הטייסים הישראלים ועבור החובלים לעבוד בשיתוף. התרגיל מכסה את כל התחומים על מנת להבטיח תיאום בכל השכבות שיצור הגנה משותפת בפני איום הטילים והרקטות". דמפסי הדגיש בפני הנשיא פרס: "כבוד הוא לנו להיות כאן ואני מבקש לחזור בפנייך על המחויבות שלנו לביטחון ישראל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן