Skip to content

סנדי היכתה בארה"ב, 35 בני אדם נהרגו ומיליונים ללא חשמל

שמונה מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל בחוף המזרחי. הרכבת התחתית הוצפה. רחובות ניו יורק שוממים כמעט לגמרי. סנדי כבר לא מוגדרת הוריקן והיא אט אט שוככת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלילה של יום שלישי, סמוך ל-02:00 לפנות בוקר שעון ישראל, הכתה הסופה "סנדי" בחוף המזרחי של ארצות הברית. הנשיא ברק אובמה הכריז על ניו יורק ולונג איילנד כאיזורים מוכי אסון בעקבות נזקי הסופה סנדי. ההכרזה הזו מאפשרת לקונגרס לשחרר תקציבי סיוע באופן מהיר יותר.

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הודיע היום במסיבת עיתונאים, כי בתי הספר בעיר יישארו סגורים גם מחר. התחבורה הציבורית עדיין אינה מופעלת והשבתה לפעולה סדירה תארך כמה ימים. הגשרים למנהטן נפתחו לתנועה. בלומברג ביקש מנהגי המוניות להסיע מספר נוסעים בכל נסיעה כדי להקל על התושבים. הבורסה בוול סטריט כנראה תפעל מחר. השבת מערכת החשמל לתפקוד מלא עומדת בראש סדר העדיפויות, אמר.

הסופה, שעתה מוגדרת כסופה טרופית, הותירה אחריה לפחות 35 הרוגים במדינות מרילנד, פנסילבניה, קונטיקט ווירג'יניה המערבית, והרס עצום בשבע מדינות. רק לאחר שישקעו המים אפשר יהיה לאמוד את הנזקים. ברובע קווינס שבניו יורק פרצה שריפה גדולה, ובגלל שהרחובות מוצפים במים הכבאים התקשו להשתלט עליה. עוד דווח כי ברובע קווינס נהרסו כליל 50 בתים. בניו ג'רזי, נהרגו שני אנשים מקריסת עץ על מכונית שבה נסעו, ועיירות הוצפו בגובה מטר וחצי בשל סכר שנפרץ. התושבים חולצו בסירות. בניו יורק נהרג אדם לאחר שעץ קרס על ביתו וכמה אנשים התחשמלו כתוצאה מכבלי חשמל שנותקו ונפלו למים.

שמונה מיליון בני אדם בחוף המזרחי נותקו מחשמל. הנזקים הצפויים מוערכים לדעת מומחים בסכומי עתק של עשרות מיליארדי דולרים ושיקום המערכת יארך ימים רבים.

איזורים שלמים מוחשכים במנהטן (צילום: Hybirdd, ויקימדיה)
איזורים שלמים מוחשכים במנהטן (צילום: Hybirdd, ויקימדיה)
תחנת הסאבווי בטיימס סקוויר מושבתת וריקה מאדם (צילום: ארון דונובן, ויקימדיה)
תחנת הסאבווי בטיימס סקוויר מושבתת וריקה מאדם. חלק מהמנהרות הוצפו (צילום: ארון דונובן, ויקימדיה)

מנהטן הוצפה במים שהתרוממו לגובה של מטר ויותר. באיזור באטרי פארק הגיעו המים לגובה של ארבעה מטרים בשיא הסערה. רשת CNN דיווחה כי מים חדרו למנהרה המקשרת בין ברוקלין למנהטן ולכמה מתחנות הרכבת התחתית בעיר. עוד דווח כי כובה כור גרעיני לייצור חשמל בצפון מדינת ניו יורק מחשש שייפגע.

ברשת "פוקס" דווח כי בניין של שש קומות קרס ברובע צ'לסי בעיר. עוד דווח, כי בתחנת כוח של חברת החשמל במנהטן נשמע פיצוץ. 19 בני אדם נלכדו בתחנה והחשמל נפסק. לפי ה-CNN, משבי הרוח הגיעו למהירות של 130 קמ"ש.

הצפות במנהטן (מקור: יו טיוב)
הצפות במנהטן (מקור: יו טיוב)
רחובות שהפכו לנהרות (מקור: יו טיוב)
רחובות שהפכו לנהרות (מקור: יו טיוב)

מושל קונטיקט התראיין הלילה ואמר כי "זהו האירוע המטאורולוגי הכי קטסטרופלי שארצות הברית חזתה עד כה".

ברק אובמה קטע את מסע הבחירות שלו ושב לבית הלבן בוושינגטון כדי לפקח על הפעולות בעת הסופה. הוא קרא לאנשים לא לצאת לרחוב ולא לנסוע ברכב כדי להותיר את הנתיבים פתוחים לרכבי הצלה וחירום, ולהמשיך להישמע להוראות של המושלים.

קריסת עצים בניו יורק (צילום: JordanBalderas, ויקימדיה)
קריסת עצים בניו יורק (צילום: Jordan Balderas, ויקימדיה)

כמה שעות לפני פגיעת הסופה קרס מבנה של שש קומות בניו יורק. לא נרשמו נפגעים בקריסה זו. בוושינגטון ובניו יורק הופסקה תנועת הרכבות, ונהר הפוטומק עלה על גדותיו והציף חלקים מהעיר אלכסנדריה הדרומית לוושינגטון. עוד נמסר כי בוטלו כארבע עשרה אלף טיסות במזרח ארצות הברית.

חברת "אל על" מסרה כי נאלצה לבטל שלוש טיסות לארצות הברית שמספרן, 001, 027, שהיו אמורות לצאת ליעדן הלילה ואת טיסה 007 שהיתה צפויה להמריא הבוקר.

קודם לכן פגעה הסופה באיים הקריביים, שם דווח על כשבעים הרוגים כתוצאה מהסופה. סנדי כבר אינה מוגדרת בתור הוריקן אבל עדיין מסבה נזקים. לאחר שתחלוף צופים החזאים שהטמפרטורות יצללו ושלג יירד בחוף המזרחי.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן