Skip to content

פישר מפתיע בגדול – מוריד הריבית ונלחם בעליית מחיר הדיור

הדולר זינק מול השקל על רקע הורדת הריבית והיד עוד נטויה. סנדי משתקת את וול סטריט ויוון חוזרת להעיב על השוק האירופי. היום אמורה ספרד לפרסם את נתון התמ"ג לרבעון השלישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בזירה המקומית – בנק ישראל מוריד במפתיע את שיעור הריבית ב- 0.25% לרמה של 2%, בניגוד לצפי שעמד על הותרת הריבית על כנה. במקביל, בנק ישראל ממשיך להילחם בזינוק בעליה במחירי הדיור, ומטיל מגבלות חמורות על המשכנתאות. מעתה, רוכש דירה להשקעה יאלץ להעמיד הון עצמי של 50% מערך הדירה, והבנקים לא יוכלו לתת הלוואות העולות מעל 50% מערך הבית. מחוסרי דיור יוכלו לקחת משכנתא שלא תעלה על 75% מערך הבית", מסביר חזי ינושבסקי ראש מחלקת מחקר A TRADE.

"המדדים המקומיים סגרו את יום המסחר אמש בירידות שערים חדות על רקע המגמה השלילית באירופה. מדד ת"א 25 ירד ב- 0.73% וסגר את יום המסחר מתחת ל-1200 הנקודות. היום המסחר צפוי להיפתח כשברקע: החלטת הריבית המפתיעה של בנק ישראל והפגיעה הקשה של סופת סנדי בעיר ניו יורק. אנו מעריכים כי מדד ת"א ימשיך גם השבוע לנוע בין 1175-1250 נקודות.

"בזירת המט"ח, הדולר זינק מול השקל על רקע הורדת הריבית. הצמד סגר את יום המסחר מעל אזור 3.90 ונראה כי היד עוד נטויה. הורדת הריבית המפתיעה משנה את כללי המשחק בצמד. הצמד עלול לבחון שוב את אזור ה- 4 שקלים לדולר בשבועות הקרובים, בעיקר אם הדולר האמריקני ימשיך להתחזק בעולם. ממוצע נע 200 העובר ב- 3.86 אמור לבלום כל ניסיון ירידה, על מנת שהתרחיש השוורי שלנו אכן יתממש".

בזירה הבינלאומית – סנדי משתקת את וול סטריט ומה עם יוון?

"הסופה הקשה "סנדי" פגעה הלילה בחוף המזרחי של ארה"ב. אמש לא התקיים מסחר בוול סטריט וגם היום הבורסה תהייה סגורה. המדדים באירופה סגרו את יום המסחר הראשון של השבוע בירידות שערים על רקע חוסר הוודאות בעניינה של יוון והסופה המשתוללת בארה"ב.

"יוון חוזרת להעיב על השוק האירופי בכלל ועל האירו בפרט. המשא ומתן בין נציגי הטרויקה לבין הממשל היווני נמשך מזה מספר שבועות. הצדדים דנים בין היתר על בתנאים לקבלת נתח נוסף של חבילת החילוץ. אם הצדדים יגיעו למבוי סתום ולא יצליחו למצוא פתרון בימים הקרובים, יוון לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה והיא תיאלץ להכריז על חדלות פירעון באמצע חודש נובמבר.

"במישור המקרו, מדד ההוצאה הפרטית בארה"ב עלה ב- 0.8%, לעומת הצפי שעמד על עליה של 0.6%.

"היום כדאי לעקוב אחרי מספר אירועי מקרו אשר עשויים להשפיע על הכיוונים בשווקים. במהלך הסישיין האירופי, צפוי נגיד הבנק המרכזי של אירופה לשאת נאום. באותה השעה, תפרסם ספרד את נתון התמ"ג שלה לרבעון השלישי של השנה. הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו צפויה לרשום צמיחה שלילית של 0.4%.

"בארה"ב, יפורסם מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את המחירים ב-20 הערים הגדולות של ארה"ב. ההערכות הראשוניות מדברות על כך שהמחירים עלו בפעם השלישית ברציפות. התחזית עומדת על עליה של 1.9%, אחרי העלייה של 1.2% שחלה בחודש הקודם.

"אמון הצרכנים בארה"ב צפוי לרשום קריאה של 72.4% – הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ 2008. נתון מעודד ייתן דחיפה נוספת לשווקים.

"היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט, לכן מחזורי המסחר צפויים להיות דלילים יחסית. גם בשוק המט"ח צפוי להיות רגוע יחסית. אנו מעריכים כי הדולר ישמור על כוחו, לפחות עד שהחיים בארה"ב ישובו לשגרה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן