Skip to content

כ-14 אלף טיסות בוטלו עד כה בגלל סנדי

אובדן ההכנסות של חברות תעופה אמריקניות יהיה כ-100 מיליון דולר. חברות תעופה מפסידות כ-10 מיליון דולר בכל יום שיש בו ביטולי טיסות. חברות אירופיות מחויבות לשלם אש"ל לנוסעים שנתקעו, האמריקניות אינן מחויבות לשלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופת סנדי גרמה עד כה לכ-14 אלף ביטולי טיסות, כשהרבה חברות תעופה שוקלות עתה לבטל את הטיסות שלהן לחוף המזרחי של ארה"ב וממנו גם מחר (יום ד'). "אובדן ההכנסות של חברות התעופה האמריקניות בגלל סנדי יהיה כנראה כ-100 מיליון דולר", מעריך מייקל בויד, נשיא חברת יעוץ תעופתי בויד גרופ (Boyd Group).

נמלי תעופה סגורים עד להודעה חדשה

חברות תעופה סביב העולם ביטלו עד כה כ-14 אלף טיסות לחוף המזרחי של ארה"ב וממנו בגלל סופת סנדי הקשה, שהיכתה בעיקר את חופי ניו ג'רזי וניו יורק, אבל השפעת הרוחות החזקות הורגשה גם במדינות החוף המזרחי בדרום ובצפון וגם באיזור הפנים בארה"ב כמו שיקאגו. הסופה החזקה גרמה להשבתתם של נמלי תעופה בינלאומיים ופנים ארציים בארה"ב, למשל, של נמלי קנדי, לה גוארדיה בניו יורק ואת נמל התעופה נוארק בניו ג'רזי, סגורים עתה עד להודעה חדשה. במקביל לטיסות הבינלאומיות בוטלו גם מאות טיסות פנים ארציות בארה"ב.

מכה כלכלית

חברות תעופה מהמזרח התיכון, אירופה, אסיה וחברות תעופה אמריקניות כבר נערכות לספיגת המכה הכלכלית שתפגע בהן בעקבות הסופה. בנוסף לנזקים של ביטולי הטיסות לחוף המזרחי של ארה"ב תקעה הסופה אלפי נוסעים בחוף המערבי, שלא יכלו לחזור לבתיהם בארה"ב במזרח התיכון, אירופה ואסיה. מעבר לפיצויים, שלא בטוח שהם יקבלו, בגלל שמדובר בכוח עליון (למשל, בארה"ב), יחויבו חברות התעופה להפעיל, אחרי שהסערה תפסק, תוספת גדולה מאוד של טיסות, כדי להחזיר את הנוסעים לבתיהם, שזו פגיעה כלכלית חמורה, בגלל שמלבד ההוצאות הנוספות בגין תוספת הטיסות, ייפגע גם לוח הטיסות המתוכנן העתידי.

בתים שניזוקו בסופה סנדי במפרץ גואנטנמו (צילום: DVIDSHUB, ויקימדיה)
בתים שניזוקו בסופה סנדי במפרץ גואנטנמו (צילום: DVIDSHUB, ויקימדיה)

"אובדן ההכנסות של חברות התעופה האמריקניות בגלל סנדי יהיה כנראה כ-100 מיליון דולר", מעריך מייקל בויד, נשיא חברת יעוץ תעופתי בויד גרופ (Boyd Group).

"כל יום של ביטולי טיסות גורם להפסד של כ-10 מיליון דולר", מעריך סימון קלדר (Simon Calder) עורך הנסיעות של עיתון אינדיפנדנס הבריטי, "הנזק הוא הרבה יותר חמור עבור חברות התעופה האירופיות, כמו בריטיש איירווייס ווירג'ין אטלנטיק, כי הן צריכות לשלם אש"ל עבור לקוחותיהן שנתקעו בארה"ב, במיוחד בניו יורק".

לדבריו, חוק האיחוד האירופי קובע, כי חברות התעופה חייבות לפעול על פי "חובת הזהירות [Duty of care]", שמשמעותו לפעול בתשומת לב ולהימנע מהתרשלות, בנוסעים שנתקעו. חוק זהה לא קיים בארה"ב ולכן חברות התעופה האמריקניות לא מחויבות לנהוג כך. "חברות כמו דלתא ויונייטד יכולות לומר בביטחה – סליחה, לאירוע של מזג אוויר כזה אין כיסוי", מציין קלדר, המעריך כי לפחות כ-50 אלף נוסעים בין ארה"ב ובריטיניה נפגעו מהסופה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן