Skip to content

החמאס: צה"ל מונע מאיתנו לתקן קו חשמל שניזוק

בישראל זוקפים גבה ומציגים עובדות שונות לחלוטין. בעזה ממשיכים התושבים לסבול בחושך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

קו מתח גבוהה ברצועה (צילום: אתר פלסטין)
קו מתח גבוהה ברצועה (צילום: אתר פלסטין)

היום פרסם ממשל החמאס הודעה ובה טען: "צה"ל מונע מאיתנו לתקן את קו החשמל שניזוק". במנהל האזרחי בשטחים זוקפים גבה וטוענים: "אנו עושים כמיטב יכולתנו לעמוד באספקת חשמל סדירה לרצועה". בעיית האנרגיה ברצועת עזה נמשכת תקופה ארוכה. החשמל היחידי שמסופק באופן קבוע, ללא שום התניה ועיכוב, מגיע מישראל. תחנת הכוח ברצועה פועלת חלקית והדלק המוזרם אליה ממצרים מגיע במשורה במידה שמספקת הפעלה יומית לכמה שעות בלבד.

ברצועת עזה כבר התארגנו התושבים לשלוש הפגנות בהן קראו לממשל החמאס לפעול מיידית לפתרון בעיית האנרגיה או לוותר על השלטון. ישראל מצידה אפשרה הזרמת דלקים כמנות חירום לרווחת התושבים. היום (שלישי) הזדרז ממשל החמאס והודיע במסיבת עיתונאים, כי חברת החשמל המקומית הודיעה לממשל שאין בכוחה לטפל בתקלת חשמל הנובעת מקו מתח גבוהה המגיע מישראל, כי צוותי העבודה של החברה מנועים מלהתקרב לגדר המערכת ללא אישור צה"ל. צה"ל, כך נטען,  לא מאשר התקרבות למקום בשבועיים שחלפו.

 

ארוחה "רומנטית" בעזה. מחסור מתמשך בחשמל ( צילום" PNN)
ארוחה "רומנטית" בעזה. מחסור מתמשך בחשמל ( צילום" PNN)

יצוין כי קו המתח מישראל מספק לחלקים רחבים מהרצועה חשמל בעומס של כ-12 מגה ואט ביום.  גורמים במנהל האזרחי בשטחים שללו את הטענות. "אכן יש בעיות בקו המתח" , אמרו, "אך אלו נובעות מקו רעוע ודוקא בצד של ישראל. צוותי עבודה של חברת חשמל נדרשים ללא מעט לעבודה על הקו בגלל מצבו הפיזי".  הגורמים במנהל האזרחי הסבירו כי מאמץ לא קטן מושקע על ידי חברת החשמל בישראל בתחזוקת הקו. "את הקו הזה יצטרכו להחליף וזה פרויקט יקר מאוד ובכל מקרה, יימשך זמן רב. פעולות תחזוקה כאלו דורשות תאומי שטח עם צה"ל. לדבריהם לא ידוע להם על בקשה שלא נענתה מהצד הפלסטיני בעזה לעבודה על קו החשמל.  

עוד הם מציינים, כי אספקת החשמל לרצועה נעשית ללא הרף וללא קשר למתיחות עם ארגוני הטרור ברצועה. "אין כאן שום כוונה להתחשבן ולפגוע בעקיפין או במישרין בתושבי הרצועה", הבהירו אותם גורמים. 
מהמנהל האזרחי נמסר כי "תיקון תקלות בקו החשמל הנוכחי מתבצע באופן תדיר באמצעות תיאום בין צה"ל, מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה ורשות האנרגיה הפלסטינית. יצויין כי בעשרת הימים האחרונים, למרות ההחמרה במצב הביטחוני, תואמה הגעת צוותי חברת החשמל לתיקון התקלה ארבע פעמים. האחרון שבהם אתמול בשעות הלילה. הטיפול בקו ימשיך להתבצע באופן מקצועי ומסור כפי שהתקיים עד כה".

 

י


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן