Skip to content

שופרסל: הרווח הנקי ברבעון השלישי כ-70 מיליון שקל

לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לתקופה בתשעת החודשים הראשונים של השנה היה 144 מיליון שקל, בהשוואה ל-166 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופרסל ממשיכה להציג שיפור ושינוי מגמה חיובי בתוצאות החברה לרבעון השלישי בשנת 2012. החברה מסיימת את הרבעון בהכנסות שיא של 3.039 מיליארד שקל. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות ברבעון הסתכם בכ-95 מיליון שקל, 3.1% מהיקף המכירות, גידול של כ-34% שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-70 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מכירות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-3.020 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.982 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 1.3%. המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון השלישי השנה וברבעון המקביל אשתקד קטנו בשיעור של 0.4% בלבד. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה היו 5,555 שקל בהשוואה ל-5,511 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 0.8%. הכנסות מגזר הנדל"ן המניב ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-19 מיליון שקל, בהשוואה ל-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווחים הגולמיים

הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-793 מיליון שקל בהשוואה ל-771 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 22 מיליון שקל (כ-2.9%). שיעור הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי של שנת 2012 היה 26.3%, בהשוואה ל-25.9% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נבע מהגידול במכירות ומרמת המבצעים הגבוהה שהייתה בשנה שעברה.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום: סיון פרג)
שופרסל ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום רשתות הדיסקאונט. איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל (צילום: סיון פרג)

הרווח הגולמי במגזר הנדל"ן המניב ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-10 מיליון שקל בהשוואה ל-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-803 מיליון שקל, בהשוואה ל-780 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 23 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי היה 26.4% בהשוואה ל-26% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-708 מיליון שקל בהשוואה ל-709 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 23.3% בהשוואה ל-23.6% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווחים התפעוליים

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-95 מיליון שקל ובשיעור של 3.1% בהשוואה ל-71 מיליון שקל ובשיעור של 2.4% ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24 מיליון שקל (כ-33.8%) אשר נבע מהגידול בהכנסות ומהשיפור בשיעור הרווח הגולמי.

הרווח התפעולי לאחר הכנסות אחרות ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-112 מיליון שקל וכלל רווח ממכירת נדל"ן להשקעה ורכוש קבוע בסך של 17 מיליון שקל.

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-160 מיליון שקל ובשיעור של 5.3%, בהשוואה ל-133 מיליון שקל ובשיעור של 4.4% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות

הוצאות המימון נטו, ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-38 מיליון שקל בהשוואה ל-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נטו, נבע בעיקר מעליית המדד הידוע בשיעור של כ-0.85%, לעומת עלייה של כ-0.6% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המס ברבעון השלישי השנה היו 4 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מס בסך 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירידה בהוצאות המס ברבעון השלישי השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה מניצול הפסדי הון של כ-35 מיליון שקל משנים קודמות אשר בגינם לא נרשמו מסים נדחים.

רווחים

הרווח לתקופה ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-70 מיליון שקל בהשוואה ל-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח נבע מהאמור לעיל.

הרווח הבסיסי והמדולל למניה של החברה ברבעון השלישי השנה היה 0.33 שקל, בהשוואה ל-0.15 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תוצאות תשעת החודשים שנסתיימו ביום 30 בספטמבר השנה

מכירות מגזר הקמעונאות בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו ב-8.695 מיליארד שקל, בהשוואה ל-8.763 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 0.8%, המורכב מקיטון במכירות בחנויות זהות ומנגד גידול במכירות בשל פתיחת סניפים חדשים.

המכירות בחנויות זהות, אשר פעלו באופן מלא בתשעת החודשים הראשונים השנה ובתקופה המקבילה אשתקד, קטנו בשיעור של 2.5%. הקיטון מוסבר בעיקר בשל המצב הכלכלי והתחרות הגוברת בתחום קמעונאות המזון. המכירות למ"ר בחנויות החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה היו 16,014 שקל, בהשוואה ל-16,346 שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 2%.

הכנסות מגזר הנדל"ן המניב הסתכמו ב-53 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים השנה, בהשוואה ל-49 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו ב-8.748 מיליארד שקל, בהשוואה ל-8.812 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 0.7%.

הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב-2.304 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.332 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 28 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות בתשעת החודשים הראשונים השנה היה 26.5%, בהשוואה ל-26.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווחים הגולמיים

הרווח הגולמי במגזר הנדל"ן המניב בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב-18 מיליון שקל, בהשוואה ל-24 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדוח הכירה הקבוצה בהפרשה לחוזים מכבידים, בגין הנדל"ן המניב, בסך של כ-8 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב-2.322 מיליון שקל, בהשוואה ל-2.356 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 34 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים השנה היה 26.5%, בהשוואה ל-26.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר בשל המצב הכלכלי והתחרות הגוברת בתחום הקמעונאות והמזון.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו ב-2.057 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.018 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 23.5%, בהשוואה ל-22.9% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות נובע מכך שבתקופת הדוח הכירה הקבוצה בהפרשה לחוזה מכביד בסך של כ-12 מיליון שקל, בנוסף לכך, חל גידול בהוצאות החשמל ומנגד ירידה בהוצאות הפרסום.

הרווחים התפעוליים

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב-265 מיליון שקל, בהשוואה ל-338 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים השנה היה 3%, בהשוואה ל-3.8% בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי ובשיעורו נבע מהאמור לעיל.

הרווח התפעולי לאחר הכנסות אחרות בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב-282 מיליון שקל וכלל רווח ממכירת נדל"ן להשקעה ורכוש קבוע ברבעון השלישי השנה בסך של 17 מיליון שקל.

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכם ב-457 מיליון שקל ובשיעור של 5.2%, בהשוואה ל-513 מיליון שקל ובשיעור של 5.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות

הוצאות המימון נטו, בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו ב-112 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון נטו, בסך של 120 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהוצאות המימון נטו נבע בעיקר מירידה בשיעור עליית המדד, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 המדד הידוע עלה בשיעור של כ-2.1%, לעומת עלייה של כ-2.8% בתקופה המקבילה אשתקד ומנגד, בגין אימוץ מוקדם של תקן IFRS 9 (2009) החל מיום 1 בינואר 2012, הכירה החברה בהוצאות מימון בסך של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות המס בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו בסך של 26 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות המס בסך 52 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהוצאות המס נבעה בעיקר מהקיטון ברווח לפני מס ומניצול הפסדי הון של כ-35 מיליון שקל משנים קודמות אשר בגינם לא נרשמו מסים נדחים.

רווחים

הרווח לתקופה בתשעת החודשים הראשונים של השנה היה 144 מיליון שקל, בהשוואה ל-166 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הבסיסי והמדולל למניה של החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה הינו 0.68 ש"ח, בהשוואה ל-0.8 ו-0.79 שקל בהתאמה בתקופה המקבילה אשתקד.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום: "שופרסל מסכמת את תוצאות הרבעון השלישי עם המשך צמיחה בתנאי תחרות קשים ועם מכירות שיא של מעל ל-3 מיליארד שקל. כמו כן, נמשכת מגמת שיפור בפרמטרים התפעוליים הנובעת בעיקר מפעולות התייעלות רוחביות. שופרסל קשובה לצורכי לקוחותיה וממשיכה להתרחב ולבסס את מעמדה המוביל בתחום הדיסקאונט. אנו נמשיך בהעמקת מהלכים להוזלת סל המוצרים באמצעות פורמטי הדיסקאונט, המונים היום כ- 150 סניפים בפריסה ארצית. במסגרת שיפור שרשרת האספקה התחלנו בהקמת מרלו"ג חדש בשוהם, אשר אמור לתרום רבות הן לרמת השירותים ללקוחות ולספקים והן לרווחיות החברה".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "תוצאות הרבעון מבטאות שיפור ניכר ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה בכל הפרמטרים התפעוליים ומשקפות את המאמצים המתמשכים של החברה במכירות, התייעלות וחיסכון בהוצאות, ובמקביל בהורדת מחירים. שופרסל ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום רשתות הדיסקאונט, ותמשיך לעשות כן כדי להיטיב עם הצרכן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן