Skip to content

המחאה החברתית לא תצליח אם לא תתבטא בקלפי

אלו הבחירות הראשונות שבהן הנושא המרכזי שעומד להכרעת הציבור הוא הנושא החברתי-כלכלי, והרבה מזה הודות למפלגת העבודה והעומדת בראשה, ח"כ שלי יחימוביץ'. לצד זאת, אל לנו להזניח את הדרך שמפלגת העבודה מובילה שנים רבות, דרך החתירה לשלום, לצד השמירה על הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנו ניצבים טרם בחירות כלליות לכנסת. יש האומרים כי בחירות אלו מיותרות, ומה שהיה הוא שיהיה. אני אומר – הבחירות האלו חשובות ויכריעו במידה רבה את אופייה של ישראל בשנים הקרובות.

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, העבודה (צילמה: ציפי מנשה)

עברתי לא מעט מערכות בחירות בחיי. אלו הן הבחירות הראשונות שבהן הנושא המרכזי שעומד להכרעת הציבור הוא הנושא החברתי-כלכלי, והרבה מזה הודות למפלגת העבודה והעומדת בראשה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

המחאה החברתית, שהובלה בידי צעירי ישראל, ביטאה כאב אמיתי, אותנטי, של ציבור "נושאי הנטל", אנשי מעמד הביניים שעובדים קשה למחייתם – אך אינם מצליחים ליהנות מפירות עמלם ומפירות חוסנה הכלכלי של המדינה.

הימנעות מהצבעה, או הצבעה עבור מפלגות אופנה "טרמפיסטיות", מפלגות אווירה – רק תשרת את מי שרוצה להמשיך במדיניות מנוכרת, שלא באמת דואגת לשכבות החלשות

המחאה הזו לא תשיג את מטרותיה, אלא אם תבוא לידי ביטוי ביום הבוחר. עלינו להשכיל, בשילוב ידיים ובאחדות מטרה, להסביר לציבור הרחב שבחירות הן ההזדמנות האמיתית להשפיע על המדיניות. הימנעות מהצבעה, או הצבעה עבור מפלגות אופנה "טרמפיסטיות", מפלגות אווירה – רק תשרת את מי שרוצה להמשיך במדיניות מנוכרת, שלא באמת דואגת לשכבות החלשות, למעמד הביניים ולעתיד החברה. רק מפלגת העבודה, בזכות הנבחרת המצוינת שלה ובזכות הדרך הערכית אותה היא מובילה היום, פעיליה ומתנדביה, תצליח להביא לשינוי אמיתי של פני החברה בישראל.

פחות להתנחלויות ויותר לפריפריה, פחות לישיבות – ויותר לחינוך

אני עובד מאז שאני זוכר את עצמי, חונכתי בבית ספר טכנולוגי, ואני רואה בעבודה כערך חשוב בחייו של כל אזרח. העבודה מביאה כבוד ופרנסה, ולכן, בתפקידי כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, פעלתי רבות על מנת לייצר מקומות עבודה, להרחיב את החינוך הטכנולוגי ולהביא להגדלה של שיעור המועסקים במשק, בדגש על אוכלוסיות שלא היו שותפות למעגל העבודה, כמו חרדים וערבים. היו לי הצלחות לא מעטות, אבל הדרך עוד ארוכה. שינוי אמיתי לא יגיע ללא שינוי בסדרי עדיפויות של הממשלה הבאה: פחות להתנחלויות ויותר לפריפריה, פחות לישיבות – ויותר לחינוך ולמעמד הביניים.

לצד זאת, אל לנו להזניח את הדרך שמפלגת העבודה מובילה שנים רבות, דרך החתירה לשלום, לצד השמירה על הביטחון. כמי שנשלח על ידי ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, למגעים הראשונים עם הפלסטינים, וכמי שהיה שר בטחון בתקופות פיגועי הדמים הקשים ביותר ופיקד על מבצע חומת מגן – אני מאמין שעדיין לא מיצינו את כל הדרכים להגיע לחיים בדו-קיום עם שכנינו הפלסטינים ועם העמים הסובבים אותנו. ההרעה ביחסים עם מדינות שהיו כה קרובות אלינו – טורקיה, ירדן ומצרים, מחייבת אותנו לנסות לגשר על הפערים ולייצב עימן את היחסים. כאחד שהיה ממובילי השיח וההידברות עם שלוש מדינות חשובות אלו, אני מאמין שאפשר לאסוף את השברים ולעלות על מסלול מחודש של הידברות.

העשייה למענכם ולמען ישראל חשובה לי. בכל תפקידיי, הן כמפקד בצבא, הן כחבר כנסת וכשר, פעלתי למען העקרונות המובילים את מפלגת העבודה, הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי-חברתי. אין לי ספק, כי  השילוב של ניסיוני העשיר ורוחי הצעירה, לצד הרוח החדשה והצעירה הנושבת במפלגה, יוכלו להביא את ישראל למחוזות טובים יותר. אני מחובר יותר מכל אחד אחר לצעירים בארצנו, ופוגש אותם מדי יום. אני מתפעל בכל פעם מחדש מהמוחות המבריקים שיש כאן, מהיכולות וממה שהופך אותנו לכה מיוחדים.

>>> עוד מאמרים וכתבות בנושא בחירות 2013

[related-posts title="עוד תעמולת בחירות 2013"]

3 Comments

  1. האזרח הקטן
    31 באוקטובר 2012 @ 16:35

    מה שכן יש לבטא בקלפי: המונים יצאו לרחובות, אך היה נראה שהממשלה פשוט מתעלמת מכך. ממשלה שמתעלמת מכזה דבר – היא ממשלה בלתי ראויה בעליל! הממשלה כזכור היתה בראשות ביבי נתניהו. בשיא חוצפתו הוא מתאחד כעת עם משהו שכלל אינו קשור – מפלגה סקטוריאלית שפנתה לקול הרוסי בעיקר… הוא מתנהג כאילו מעולם לא היה איזה אריק שרון שעשה את מה שעשה ל'ליכוד'… יש לבחור רק במי שבטוח "יספור" את האזרחים – ולא רק את ה"מקורבים" שלו ואת עצמו. האמת אין כזה דבר בכלל בישראל. מעולם לא היה בכלל… שלי יחימוביץ' כבר מספיק זמן בכנסת, ונראה שהיא היתה שם "עיני"! לו היא היתה "חברתית", היא היתה מתאמצת הרבה יותר!!!

  2. האזרח הקטן
    31 באוקטובר 2012 @ 16:08

    אז בוחרים "שלי" ומקבלים גם "פואד"… כל ה"כבוד" (בציניות) לאנשים כמו סתיו שפיר לדוגמה! מדוע יש "שמאל מדיני"? זה כדי שלא יצטרך להיות "יותר מידי" "שמאל חברתי"! כמה אפשר לעבוד עלינו, ואנחנו נמשיך לאכול את זה??? "דרך החתירה לשלום" של פואד הזה – זה בדיוק מה שאני מתכוון אליו! יגידו שיש גירעון, יגידו שאין כסף, ואז יפברקו כל מיני תכניות "לטווח ארוך".

  3. האזרח הקטן
    31 באוקטובר 2012 @ 15:57

    יאללה חלאס, צאו מהסרט! המחאה שלכם כבר נכשלה, כי האזרח הקטן לא זכה לשיתוף אמיתי וכנה במחאה! אנחנו נתראה אחרי הבחירות שהולכות לעלות לציבור 246.8 מיליון שקל. מחאה אמיתית לא היתה לכאורה בעד הקדמת בחירות. מחאה אמיתית לא היתה משיגה את אותו הרכב כנסת לאחר בחירות. סתיו שפיר שלכם צריכה להתבייש… איך היא בכלל מעזה להציע את עצמה, ועוד למפלגה שהיא היתה נגדה לכאורה??? בכלל יש עוד אנשים שמתכוונים להתמודד לכנסת מהמחאה, וזה סתם מגוחך מאוד…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן