Skip to content

כלביה חדשה נחנכה בחיפה

משרד החקלאות הורה על סגירת הכלביה הישנה, אך לא אישר את המענק אותו ביקשה העירייה להקמת הכלביה החדשה. גם הרשויות הסמוכות לחיפה סירבו להשתתף במימון, ועל כן תשרת הכלביה בעלי חיים של תושבי חיפה בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלביה חדשה נחנכה השבוע בחוף שמן שבחיפה. בהקמת הכלביה, שהיא הגדולה והמשוכללת מסוגה בארץ, הושקעו כשלושה מיליון שקלים, היא משתרעת על שטח של כשני דונם ובה 90 תאים גדולים ומרווחים, מהם 80 תאים לכלבים ועשרה לחתולים.

ראש העיר חיפה, יונה יהב (משמאל) בחנוכת הכלביה בחוף בן שמן בחיפה. (צילום: צבי רוגר)
ראש העיר חיפה, יונה יהב (משמאל) בחנוכת הכלביה בחוף בן שמן בחיפה. (צילום: צבי רוגר)

הכלביה, הנגישה לציבור הנכים, כוללת לצד התאים המרווחים בין היתר גם חצר טיולים, מרפאה לבעלי חיים, מחסני מזון, חדר רופאים, מערכת מיזוג אוויר ומבואה רב-תכליתית שתשמש ככיתת לימוד וחדר הרצאות.

יחס הראוי לבעלי חיים

ראש העיר יונה יהב, אמר: "בנינו כלביה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך מתן תשומת לב מרבית לרווחת בעלי החיים ולשירות הניתן במקום לתושבי העיר. המתקן המודרני הותאם לסטנדרטים אותם קבענו ביחס הראוי לבעלי חיים. אני מאמין כי יחסם של בני האדם לבעלי חיים מתורגם בסופו של דבר גם ביחס האדם לזולתו".

ד"ר נדב גלאון, מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות הוסיף כי עיריית חיפה קבעה סטנדרט גבוה של רפואה ציבורית "והלוואי וכל הרשויות יגיעו לסטנדרט אותו הציבה חיפה בנושא".

מנהל השירות הווטרינרי בעיריית חיפה, ד"ר דרור דגן: "הכלביה בחיפה מהווה מודל חיקוי ליתר הרשויות בארץ. לצד תנאים פיזיים באיכות חסרת פשרות, זוכים הכלבים למזון ולניקיון ברמה הגבוהה ביותר וטיפול מקצועי הכולל טיפול נגד טפילי עור, קרציות ופרעושים, ומעקב רפואי שוטף."

הכלביה שנבנתה ע"י חברת "יפה נוף" עבור העירייה, משמשת, כתחנת איסוף כלבים וכתחנת תצפית כלבת, בהתאם לפקודת הכלבת, המורה על הסגר של עשרה ימים לכלב שנשך וזאת על מנת לוודא כי הכלב אינו חולה בכלבת.

יהב תקף בטקס חנוכת הכלביה בחריפות את משרד החקלאות וראשי הרשויות במטרופולין על סירובם להשתתף במימון הקמת הכלביה החדשה והצהיר כי תשרת בעלי חיים של תושבי חיפה בלבד.
.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן