Skip to content

מנכ"ל אינטל העולמית: אנו רוצים להשקיע בתבונה

הנשיא פרס קיים פגישת עבודה עם מנכ"ל אינטל העולמית פול אוטליני וקרא לו להקים גם את המפעל הבא בישראל: "ישראל תיתן את מלוא העדיפות והסיוע לכך". אינטל תשקיע 20 מיליון שקל בארבע השנים הבאות בקידום החינוך במקצועות מדעיים, טכנולוגיים, הנדסיים, ומתמטיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין מדינה מתאימה יותר להקמת המפעל הבא של אינטל מישראל. ישראל תיתן את מלוא העדיפות והסיוע לכך". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, למנכ"ל אינטל העולמית, שאתו נפגש בבית הנשיא.

שבחים ממנכ"ל "אינטל" העולמית. (צילום: קובי גדעון לע"מ)
אינטל תשקיע בקידום החינוך במקצועות מדעיים. הנשיא פרס ומנכ"ל "אינטל" העולמית, פול אוטליני (צילום: קובי גדעון לע"מ)

הנשיא פרס קיים פגישת עבודה עם מנכ"ל אינטל העולמית פול אוטליני. בפתח הפגישה קיבל הנשיא ממנכ"ל אינטל העולמית את הצ'יפ הקטן והמתקדם של אינטל, פרי פיתוח ישראלי ואמר: "הקמת מרכז המחקר ופיתוח הראשון של אינטל בשנת 1974 בחיפה הייתה בחירה חשובה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מאז הוקמו מרכזים נוספים במרכז הארץ ובקרית גת ובהם עובדים 8,500 מהמוחות הטובים שיש למדינת ישראל. אנו גאים בהם מאוד".

הנשיא קרא לנשיא אינטל להקים גם את המפעל הבא בישראל ואמר: "אין מדינה מתאימה יותר להקמת המפעל הבא של אינטל מישראל. ישראל תיתן את מלוא העדיפות והסיוע לכך. מדינת ישראל קטנה בגודלה ובמשאבי טבע, אך גדולה בהון האנושי. ישראל היא אומת סטארט אפ, בנינו מעצמת הייטק שהתחילה מכלום – והכל בזכות יצירתיות ותעוזה ישראלית".

מנכ"ל אינטל הודה לנשיא ואמר: "המרכזים השונים של אינטל בישראל הם מהטובים שיש לאינטל בעולם, שיתוף הפעולה בין אינטל למדינת ישראל חשוב ומבורך".

ביקורו של מנכ"ל ונשיא אינטל העולמית בארץ, נעשה לצורך הכרזה על תכנית פעולה משותפת עם משרד החינוך, לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל. אינטל תשקיע 20 מיליון שקל בארבע השנים הבאות בקידום החינוך במקצועות מדעיים, טכנולוגיים, הנדסיים ומתימטיים. חלק מההשקעה יוקדש לתוכנית של משרד החינוך להכפיל את מספר התלמידים המסיימים את בית הספר התיכון עם תעודת בגרות מדעית וטכנולוגית. משרד החינוך הקצה לטובת יעד זה כ-200 מיליון שקלים: 50 מיליון שקל כל שנה, לאורך ארבע שנים).

בשלב הראשון תושק התוכנית ב-25 בתי ספר בדרום הארץ, לרבות בקרית גת, אשקלון, באר שבע, חורה, נתיבות ואשדוד. לצד צוותי החינוך של בתי הספר, ילוו נציגי אינטל את התלמידים לאורך שש שנות לימודיהם בחטיבת הביניים ובבית הספר התיכון. בתי הספר של תלמידים אלה יעודדו אותם לבחור ולהתמיד במקצועות מדעיים וטכנולוגיים. התוכנית תעשה שימוש במדיה חברתית, קליפים ומשחקים וירטואליים שכולם נועדו להעניק השראה לתלמידים. בנוסף ייחשפו התלמידים לסביבת ההיי-טק באמצעות ביקורים במתקן הייצור המתקדם של אינטל.

משרד החינוך הציב יעד של הגדלת מספר תלמידי התיכון הלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת משיעורם כיום, העומד על 6.5%, ל-14% בשלוש השנים הבאות. היוזמה החינוכית החדשה צפויה להקיף כ- 4,000 תלמידים. ב- 2013 מתעדים משרד החינוך  ואינטל להרחיב את התכנית ל- 200 בתי ספר בישראל ולגייס חברות היי טק נוספות למציאת פתרון ארוך טווח למחסור המחמיר במהנדסים בישראל. ההשקעה משקפת את מחויבותה ארוכת הטווח של אינטל לשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל בפיתוח תעשיית ההיי טק, המהווה מרכיב חיוני בכלכלת ישראל.

שר החינוך, גדעון סער, בירך על השתלבותה של חברת אינטל במהלך רחב ההיקף אותו מוביל משרד החינוך לחיזוק המצוינות המדעית-טכנולוגית. שר החינוך ציין כי, החינוך הטכנולוגי הוגדר כאחד היעדים שהוצגו על ידו עם כניסתו לתפקיד. בהתאם לכך הגדיל את התקציב הייעודי מ-38 מיליון שקלים ל-450 מיליון שקלים. כבר עכשיו אנו רואים את ההתקדמות שהושגה: ליותר מ-10,000 תלמידים הלומדים במסגרות השונות של החינוך הטכנולוגי-מדעי".

עוד הוסיף השר סער, כי יש להמשיך לשים דגש מיוחד על חיזוק המצוינות ולהגדיל את מספר התלמידים המצטיינים המסיימים את לימודיהם עם תעודת בגרות מדעית איכותית. "חיזוק המצוינות במערכת החינוך בכלל ובתחום המדע והטכנולוגיה בפרט יבסס את היתרון היחסי של מדינת ישראל מול מדינות העולם. המצוינות בקרב תלמידי ישראל היא מנוע צמיחה מרכזי של החברה והמשק הישראלי".

"ישראל ניצבת כבר זמן רב בחזית החדשנות הטכנולוגית העולמית," אמר פול אוטליני. "חלק מהמשימות ההנדסיות המתוחכמות ביותר שלנו נעשות בישראל. כמעסיק הפרטי הגדול ביותר בישראל, אנו רוצים להשקיע בתבונה ובאופן שישמר את חוסנה הכלכלי של ישראל. שיפור המיומנויות המדעיות והטכנולוגיות של תלמידי ישראל חיוני לחדשנות ולתחרותיות של המדינה."

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הגיב על השקעתה של אינטל בחינוך באומרו, "התוכנית עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לקדם את החינוך הטכנולוגי בבתי הספר, ובמיוחד בנגב ובגליל, על מנת לטפל עובדים מיומנים לתעשיות עתירות הידע. אין לי ספק ששיתוף הפעולה המוצלח עם אינטל ימשיך גם בעתיד והידע הטכנולוגי של ישראל ימשיך להניע את החדשנות הגלובלית ואת תעשיית ההיי-טק."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן