Skip to content

גורמים מטעם כחלון מגששים אצל ח"כ אמסלם

אל ח"כ אמסלם, שמרד בממסד של ש"ס, הצטרף האלוף במילואים אלעזר שטרן, שמרד בממסד הציוני דתי - וקרא לפרק את ישיבות ההסדר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ חיים אמסלם ("עם שלם") אישר היום כי מתווכים פנו והתעניינו באפשרות שמשה כחלון יחבור למפלגתו ויתמודד במסגרתה לכנסת. עם זאת סירב ח"כ אמסלם להתייחס לשאלה האם יסכים לפנות את מקומו כמספר 1 ברשימה, לטובתו של כחלון.

ח"כ אמסלם (צילום: ויקימדיה)
יש התאמה? ח"כ אמסלם (צילום: ויקימדיה)

במפלגתו של ח"כ אמסלם אומרים, כי מבחינה אידאולוגית ישנה התאמה בין "עם שלם" לבין דיעותיו הפוליטיות של משה כחלון ומדגישים כי מפלגת "עם שלם" אינה מפלגה דתית סקטוריאלית – אלא מפלגה כלל ישראלית, שבין מועמדיה לכנסת יהיו גם חילונים וגם נשים.

[related-posts]

בינתיים, השם הראשון שהודיע על הצטרפותו לאמסלם הוא האלוף במיל' אלעזר שטרן, ראש אכ"א לשעבר. שטרן ישמש כמספר שתיים במפלגה שקווי היסוד שלה הם: שוויון בנטל הלאומי, תורה ופרנסה, מאבק בגזענות ובאפליה עדתית ושינוי במתכונת הרבנות והגיור.

 שניהם – ח"כ אמסלם והאלוף (מיל.) שטרן – התבלטו ביציאה נגד הממסדים הדתיים שאליהם הם שייכים. ח"כ חיים אמסלם, שפרש מש"ס לפני כשנתיים, על רקע המשבר שנוצר על רקע פרשיית אפליית התלמידות הספרדיות בבתי ספר – היה נרדף ומוחרם מאז בחברה החרדית. האלוף (מיל.) שטרן יצא נגד הממסד הציוני-דתי לאחר שקרא מספר פעמים לסגור את ישיבות ההסדר או לצמצם את היקף פעילותן, הותקף קשות ואף נרדף על ידי גורמים בממסד זה. ההתקפות עליו גברו גם על רקע שירותו כקצין בכיר בצה"ל בעת תכנית ההתנתקות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן