Skip to content

בן 80 שהטריד מינית דיירת שלו יפצה אותה ולא יישב בכלא

בעל דירה קשיש, שהטריד מינית את הדיירת שלו, יפצה אותה בסכום של 50 אלף שקל ונגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט שלום בתל אביב קיבל הסדר טיעון שנחתם בין הנאשם בן ה-80, שהואשם בהטרדה מינית של דיירת שלו, לבין הפרקליטות, ולפיו ישלם פיצוי של 50 אלף שקל למתלוננת וייגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי. בקבלו את הסדר הטיעון ציין בית המשפט, כי הדבר נעשה נוכח הודאתו של הקשיש והיעדר עבר הפלילי.

בכתב אישום שהוגש נגד בעל דירה, מיכאל צוק, נטען כי בחודש נובמבר 2008 הוא נכנס לדירה באמצעות מפתח שהיה ברשותו, בלי להודיע לדיירת הודעה מוקדמת ובלי לדפוק בדלת, וזאת בשעה שהדיירת נמצאה בדירה. את כניסתו לדירה תירץ הקשיש בתואנה כי הוא צריך לתקן ברז מקולקל. בפועל, כך על פי כתב האישום, כשנכנס לדירה החל להציע לדיירת הצעות בעלות אופי מיני והמשיך בכך למרות שהדיירת הפצירה בו כי יפסיק והבהירה לו כי היא לא מעוניינת ושהיא ממהרת לעבודה.

כאמור, בין הצדדים הושג הסדר טיעון ובמסגרת טיעוניה לעונש ציינה המדינה, כי לאור העובדה שהנאשם הודה בביצוע העבירה וחסך זמן שיפוטי יקר וכן לנוכח גילו המופלג והעובדה שהוא נעדר עבר פלילי, יש לכבד את הסדר הטיעון.

סנגורו של הנאשם הצטרף לטענות המדינה והוסיף, כי הצדדים הגיעו להסדר לאחר מו"מ ארוך, בו נטלה הדיירת חלק, וכי במסגרת השיקולים יש לתת משקל לפיצוי המשמעותי אותו התחייב הנאשם לשלם לה. עוד ציין, כי מדובר בנאשם שהוא אב לשלושה וסב לשישה, אדם שעבד כתעשיין, העסיק מאות עובדים ותרם רבות לקהילה, וביקש כי בית המשפט יטיל עליו קנס סמלי בלבד.

בהחלטת בית המשפט לקבל את הסדר הטיעון צוין עוד, כי המעשים המיוחסים לנאשם, חרף היותם חמורים, אינם ברף הגבוה של מעשי הטרדה מינית. בנוסף, העובדה שהצדדים כללו במסגרת הסדר הטיעון פיצוי בסכום גבוה לדיירת, שאף הייתה שותפה במשא ומתן, משקפת את התייחסותם הראויה לעבירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן