Skip to content

מטוס חמקן סיני ביצע השבוע טיסת מבחן ראשונה

J-31 הוא מטוס החמקן השני מתוצרת סין. הקודם היה מדגם J-20. המטוס החדש דומה מאוד למטוסי הדור החמישי האמריקני F-35 ו-F-22 והוא מיועד לפעול גם מנושאת מטוסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

J-31 מטוס החמקן השני מתוצרת סין, הדומה מאוד למטוסי הדור החמישי האמריקני – F-35 ו-F-22, ביצע השבוע ביום רביעי בבוקר את טיסת המבחן הראשונה שלו. כלי התקשורת הסיניים דיווחו, כי המטוס ישפר את היכולות האוויריות של המדינה, למרות שהמשך פיתוחו עשוי להימשך שנים.

חמקן סיני j-31
חמקן סיני j-31

J-31, שפיתוחו נמשך עד כה פחות משנתיים, טס במשך 11 דקות. כך דיווח העיתון הסיני גלובל טיימס (Global Times), בצטטו עדי ראייה. תמונות של המטוס הצבוע שחור, בזמן שהוא טס בטיסת המבחן הקצרה, הופצו באינטרנט על ידי חובבים צבאיים סינים. תמונות ראשונות של המטוס על הקרקע הודלפו כבר בחודש ספטמבר.

מטוס החמקן הראשון של סין ה-J-20 נחשף בתחילת 2011, אבל לא מצפים שהוא יכנס לשירות עד לשנת 2018. מטוס החמקן השני של סין ה-J-31 הוא הרבה יותר נייד מקודמו ומהתבוננות על כן הנחיתה שלו נראה שהוא מתוכנן להמריא מנושאת מטוסים. ואכן, נושאת המטוסים הראשונה של סין נכנסה לשירות בחודש שעבר, כשספינות נוספות מסוג זה צפויות לבוא בעקבותיה. כך אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP המומחה הצבאי אנדרי צ'אנג, שהוא המנהל של מרכז קאנווה למידע (Kanwa Information Centre), העוקב אחרי צבא סין.

העיצוב זהה אבל החומרים והאיכות נחותים

לדבריו, הופעת J-31 מראה את הדימיון הרב שלו לדור החמישי של מטוסי הקרב החמקנים האמריקניים, אבל מותקנים בו מנוע עם הספק חלש יותר ופחות אמצעים מתוחכמים מורכבים, כגון מכ"ם נעילה. במונחים של תכנון, ה-J-31 נחות לעומת המטוסים האמריקניים המתקדמים", ציין צ'אנג, "העיצוב זהה אבל החומרים והאיכות נחותים".

"בכוונת יצרניJ-31 לייצא את המטוס למדינות כמו פקיסטן, אבל יקח לה לפחות שבע או שמונה שנים לפחות לפני שאפשר יהיה למכור את המטוס מבחינה מסחרית", מדגיש צ'אנג.

הוצאות הביטחון של סין בשנת 2012 יגיעו לכ-100 מיליארד דולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן