Skip to content

אמנסטי מגנה רצח שבויים בידי המורדים בסוריה

אמנסטי אינטרנשיונל מגנה את מה שנראה בסרטון וידיאו כהוצאה להורג ללא משפט של חיילים סורים. מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, הזהירה מפני לוחמים אסלאמיים קיצונים, המנסים לנצל את המהפכה בסוריה לצורכיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" קבע, שההריגות אתמול בסוריה, בידי המורדים באסאד, מהוות "פשע מלחמה" – אם יתבררו כאמיתיות. כך מדווח ה-BBC.

ההוצאות להורג התרחשו אחרי שמורדים כבשו מחסומי צבא על הכביש הראשי בין דמשק לחאלב, שעליו מתחוללים בשבועות האחרונים קרבות קשים, אחרי שהמורדים חסמו אותו לתנועת הצבא. הן תועדו בסרטון שהועלה לרשת האינטרנט.

בסרטו נראים לוחמים מורדים בועטים ודוחפים לקרקע כתריסר חיילים בתוך מה שנראה כעמדת משמר כבושה. אחר כך נורה מטח יריות לתוך ערימת בני האדם. בסך הכול נהרגו בתקיפות על המחסומים 28 חיילי צבא סוריה.

בשבועות האחרונים הגביר צבא סוריה את השימוש במטוסים ובמסוקי קרב, מאחר שכוחות הקרקע שלו מתוחים מדי ברחבי סוריה ואינם מצליחים להדוף מורדים ממקומות שנכבשו בידיהם.

ארגון אמנסטי הצהיר: "הסרטון המזעזע הזה מתאר פשע מלחמה פוטנציאלי בהתרחשותו, ומדגים התעלמות מוחלטת מהחוק ההומניטארי הבינלאומי על ידי קבוצת החמושים הזאת". שום קבוצה לא נטלה עדיין אחריות למעשי הרצח לכאורה. אולם כתב ה-BBC בלונדון, ג'ים מויר, מדווח שנטען שלמעשה האחראית היא "חזית אל-נוסרה" האסלאמית הקיצונית.

במשך חודשים מדווחים המורדים, דבר יום ביומו כמעט, על הוצאות להורג ללא משפט בידי כוחות הממשלה. אולם עדויות מתחילות להצטבר על שימוש בטקטיקה דומה על ידי כמה מקבוצות המורדים, אף שרבים מהם חתמו על קוד התנהגות האוסר מעשים כאלה.

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, הזהירה מפני לוחמים אסלאמיים קיצונים, המנסים לנצל את המהפכה בסוריה לצורכיהם. כמה ממנהיגי המורדים הגיבו בזעם לטענות המזכירה, ואמרו שהדבר הוא תוצאת הכישלון של העולם לתמוך במרידה, המפנה מקום לקיצונים.

לדברי ארגון משמר זכויות האדם הסורי, הפועל מבריטניה, נהרגו אתמול בסוריה יותר מ-150 בני אדם. עד כה נהרגו בלחימה בסוריה, מחודש מרץ 2011, יותר מ-36,000 בני אדם: 25,667 אזרחים, 9,044 אנשי כוחות הביטחון ו-1,296 לוחמים מורדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן