Skip to content

הנשיא פרס: "אבו מאזן – פרטנר אמיתי לשלום"

הנשיא פרס: "מדובר בהצהרה פומבית אמיצה וחשובה. עלינו להושיט יד אמיצה של שלום למנהיג כמו אבו מאזן". לשכת רה"מ: "הצעתו של ראש הממשלה נתניהו להיפגש עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים עומדת בעינה. באשר לדבריו - אין קשר בינם לבין מעשיו בפועל. אבו מאזן מסרב כבר ארבע שנים לחדש את המו"מ עם ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"דבריו האמיצים של אבו מאזן מוכיחים שיש לישראל פרטנר אמיתי לשלום". כך אומר נשיא המדינה, שמעון פרס, שהתייחס עם צאת השבת לדברי יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בראיון שהעניק לחדשות ערוץ 2.

"יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מוכיח, הן בדבריו והן במעשיו, כי יש לישראל פרטנר אמיתי לשלום", אומר נשיא המדינה. "אבו מאזן, שולל טרור, מתחייב כי תחת הנהגתו הוא לא יאפשר לפרוץ אינתיפאדה שלישית אלימה, הוא מבין היטב כי פתרון בעית הפליטים הפלסטינים לא תהיה בשטחה של ישראל ולא תפגע באופיה של ישראל, ומושיט יד לישראל כדי לחדש את תהליך השלום.

כל עוד אני כאן, לא תהיה אינתיפדה שלישית. אבו מאזן (צילום: לע"מ)
כל עוד אני כאן, לא תהיה אינתיפדה שלישית. אבו מאזן (צילום: לע"מ)

"אלו הם דברים כבדי משקל", הדגיש הנשיא והוסיף: "על כולנו להתייחס אליהם במלוא הרצינות. דברים אלו עומדים בקנה אחד עם עמדת ישראל ועם עמדתו של רוב ברור בעם, התומך בפתרון של שתי מדינות לאום לשני עמים. מדובר בהצהרה פומבית אמיצה וחשובה, במסגרתה מבהיר יו"ר הרש"פ כי שאיפתו למדינה תתקיים רק בשטחי הגדה ועזה, ולא בשטחי מדינת ישראל".

בסיום דבריו הדגיש הנשיא: "ישראל היא מדינה שוחרת שלום וככזו עלינו להושיט יד אמיצה של שלום למנהיג כמו אבו מאזן כי איתו ועם הדיעות האמיצות שהשמיע יש תקווה אמיתית לשלום".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הצעתו של ראש הממשלה נתניהו להיפגש עם אבו מאזן ללא תנאים מוקדמים עומדת בעינה. באשר לדבריו של אבו מאזן – אין קשר בינם לבין מעשיו בפועל. אבו מאזן מסרב כבר ארבע שנים לחדש את המשא ומתן עם ישראל, זאת למרות שורת צעדים שביצע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במטרה לחדש את המשא ומתן, דוגמת הקפאה חסרת תקדים של הבנייה ביהודה ושומרון. בנוסף מסרב אבו מאזן לדון בסידורי הביטחון הנדרשים להגנה על אזרחי ישראל".

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, גדעון סער, אמר בתגובה: "דברי אבו מאזן, לפיהם בכוונת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם אחרי הבחירות בארה"ב, על מנת להכריז על הרשות הפלסטינית כ'מדינה לא חברה' באו״ם, מלמדים כי הפלסטינים ממשיכים במהלכים חד צדדיים במקום לנסות לקיים מו״מ עם ישראל".

עוד אומר סער: "הכוונה הפלסטינית היא לנסות להשיג הישגים חד צדדיים ללא תמורה ולהמשיך את הסכסוך עם ישראל מעמדות מדיניות משופרות מבחינתם. הרשות הפלסטינית אינה מעוניינת במדינה פלסטינית במסגרת פיתרון לסכסוך, אלא כדי להמשיך את הסכסוך עם ישראל מעמדה טובה יותר מבחינתם. אם יבחרו הפלסטינים לפעול באופן חד צדדי, על ישראל להגיב במהלכים חד צדדיים מטעמה".

בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2 אמר אבו מאזן: "כל עוד אני יושב כאן, בתפקיד הזה לא אתן שתהיה אינתיפאדה נוספת. לא תהיה אינתיפאדה חמושה שלישית. אנחנו נפעל רק בדרכים דיפלומטיות ובדרכי שלום". באופן ישיר ומול המצלמה, הצהיר אבו מאזן כי למרות שהוא פליט מצפת, כהגדרתו – אין הוא חושב לשוב לשם. "עבורי, פלסטין זו מדינה בגבולות 67' – לצדה של מדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן