Skip to content

תיקו בין אובמה לרומני

כל האפשרויות פתוחות, על פי סקר לאומי חדש שפורסם אתמול, יומיים לפני הבחירות. אובמה תיאר את ההצבעה מחר כבחירה בין מדיניות שחילצה את המדינה ממיתון לכזאת שהכניסה אותו לשם למן ההתחלה. לפי רומני, בחירה באובמה משמעה אבטלה מתמשכת, קיפאון בשכר, ירידת ערך הנדל"ן וצבא מוחלש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אובמה - למה לשנות את מה שעובד?
אובמה - למה לשנות את מה שעובד?

על פי תוצאות הסקר שערכה רשת CNN אתמול, לא זו בלבד שניכר תיקו במרוץ לבית הלבן, אלא גם בכל המדדים העיקריים שנבחנו בו.

49% מהבוחרים בכוח שנשאלו בסקר, אמרו שהם תומכים בנשיא אובמה, ושיעור מצביעים זהה אמר שהוא תומך במושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני. זהו המשאל הלאומי הטלפוני האובייקטיבי הרביעי שפורסם אתמול, המצביע על כך שהקרב על הנשיאות שרוי בתיקו.

על פי משאל פוליטיקו/אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, שני המתמודדים זוכים ל 48% תמיכה; על פי סקר חדשות NBC/וול סטריט ג'ורנל, אובמה זוכה ב 48% מקולות הבוחרים ורומני ב 47%; משאל חדשות ABC/וושינגטון פוסט נותן לאובמה 49% ולרומני 48%. סקר נוסף שערך מכון המחקר Pew מצביע על 50% תמיכה בנשיא ו 47% למתחרהו, בתחום הטעות של המדגם.

רומני - לשנות את מה שכשל
רומני - לשנות את מה שכשל

שיעורי התמיכה במתמודדים שונים במקצת במדינות מפתח, שם נראה שאובמה נהנה מיתרון זעיר, אך רוב ההפרשים האלה לטובתו נמצאים בתחום טעות המדגם.

אתמול, יום ראשון, שעטו המתמודדים ביותר מחצי תריסר מדינות מפתח, בניסיון לשכנע את הבוחרים האמריקניים החצויים כמעט, לקראת יום הבחירות. אובמה נשא נאום בניו המפשייר בבוקר, טס לפלורידה ולאוהיו, ופנה לקולוראדו בערב. רומני ביקר באיווה, וירג'יניה, אוהיו ופנסילבניה.

בדרכו תיאר אובמה את ההצבעה מחר כבחירה בין מדיניות שחילצה את המדינה ממיתון לכזאת שהכניסה אותו לשם למן ההתחלה: "מצד אחד, אתם יכולים לחזור למדיניות מוכתבת מלמעלה, שמחצה את הכלכלה שלנו", אמר אובמה לבוחרים בפלורידה, "או להצטרף אלי בבניין עתיד המתמקד במעמד ביניים חזק וצומח".

בדה-מוין, איווה ובקליבלנד אמר רומני לבוחרים כי מדיניות אובמה ומעשיו, בתחום הכלכלה בפרט, אינם מצדיקים ארבע שנות נשיאות נוספות. "בכל מערכת הבחירות, ובכל דרך שעלתה על דעתו, הנשיא אובמה ניסה לשכנע אתכם שארבע שנותיו בוושינגטון היו הצלחה", אמר רומני בעצרת בחירות בקליבלנד, "לכן תכניתו לארבע השנים הבאות היא לקחת את כל הרעיונות מהקדנציה הראשונה – נטילת הלוואות, רפורמת הבריאות וכל היתר – ולנסות אותם מחדש. הוא מכנה זאת 'קדימה.' אני מכנה זאת 'ראו הוזהרתם' ". פירוש הדברים לדברי רומני הוא אבטלה מתמשכת, כואבת, קיפאון בשכר, ירידת ערך נכסי נדל"ן וצבא מוחלש.

שני הצדדים טוענים שמכונת הבחירות שלהם משומנת יותר, שהם יצליחו להביא אל הקלפיות יותר תומכים, ולכן ינצחו בבחירות.

מה היא רפורמת הבריאות? 

אחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת בקדנציה הנוכחית של הנשיא אובמה הוא רפורמת הבריאות, בשמה המלא: "חוק הגנת המטופל והזכות לטיפול רפואי, Patient Protection and Affordable Care Act," הידוע בקצרה כ"אובמה-קר – Obamacare", שהנשיא חתם עליו ב-23 במרס, 2010. החוק מחייב את מי שאינו מכוסה בביטוח בריאות מטעם המעביד או הממשל לרכוש ביטוח רפואי מינימאלי או לשלם קנס, אלא אם הוא פטור מטעמי דת או קשיים כלכליים. החקיקה שינתה גם היבטים אחדים של תעשיית ביטוח הבריאות הפרטי והציבורי, כגון צמצום ההחרגות בגין סיכונים קיימים שהמבטח לא ידע עליהם בראשית הביטוח. החוק הנגיש את הביטוח הרפואי ל-30 מיליון אמריקנים שלא היו מבוטחים קודם לכן, והעלה את הוצאות הרפואה העתידיות הלאומיות בארצות הברית.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן