Skip to content

ח"כ אריאל: "אשכנזי עסק בהשמצת שר הביטחון"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה התייחס לפרשת הרפז ודו"ח המבקר הצפוי ותקף את הרמטכ"ל לשעבר בחריפות. הערב ייחשף בתוכנית עובדה כיצד סירבו הרמטכ"ל אשכנזי וראש המוסד דגן, להכניס את צה"ל לכוננות מיוחדת, שמשמעותה: כניסה למוכנות מעשית לתקיפה באיראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביקורת חסרת תקדים השמיע היום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) נגד הרמטכ"ל הקודם, רא"ל (מיל) גבי אשכנזי. הביקורת הושמעה בכנס פורום סגני ראשי הרשויות בים המלח, בהתייחסות לפרשת הרפז ודו"ח המבקר הצפוי.

"כמי שנחשף לחלק מהחומר אני נחרדתי", אמר ח"כ אריאל. "זה מה שקורה במקומות הכי חשובים שם מחליטים אם ילדינו ילכו למלחמה? חרדת אלוהים. קשה להאמין. אני לא יכול לשתף אתכם בחומר החסוי. אבל במה עוסקים שם? האם יתקפו ברקטות כאלו או בטילים כאלו? לא! עוסקים בלהשמיץ את שר הביטחון.

אורי אריאל: תקף את אשכנזי (צילום: אתר הכנסת)
אורי אריאל: תקף את אשכנזי (צילום: אתר הכנסת)

"אני לא חסיד גדול של שר הביטחון, במיוחד איך שהוא מתנהג אתנו", אמר ח"כ אריאל. "אבל לא יעלה על הדעת שראש הצבא לובש מדים עסוק באיסופי חומרים על שר הביטחון. אתה קורא את זה פעם אחת, פעם שנייה, פעם שלישית ולא מאמין למראה עיניך. אני לא אומר משמועות. אלו עדויות רשמיות  שניתנו מאנשים שהיו בתוך העניין".

ח"כ אריאל הוסיף ותקף את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ואמר כי "מבקר המדינה כתב  דו"ח ועצר אותו בגלל חשד לפלילים בלשכת הרמטכ"ל. הוא פנה ליועמ"ש. והיועמ"ש לא עונה. אחרי חצי שנה, כשאני פניתי אליו, הוא סוף סוף ענה במכתב מלא התחמקויות. זאת התנהגות של אחרון האנשים במדינת ישראל. זה אותו יועמ"ש שלא מסיים תיקים של אף ראש עיר".

ברקע דבריו החריפים של ח"כ אריאל חושף תחקיר "עובדה", שישודר הערב, עימות שהתרחש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק – לרמטכ"ל אשכנזי ולראש המוסד, מאיר דגן. את העימות חושף שר הביטחון בראיון לאילנה דיין.

העימות קרה כאשר ראש הממשלה נתניהו, ושר הביטחון ברק הורו במהלך שנת 2010 לאשכנזי ולדגן להיערך לאפשרות מעשית של תקיפת מתקני הגרעין באיראן.

על-פי התחקיר, הורו השניים להכניס את מערכת הביטחון למצב של "פ' פלוס", שמשמעותו: כניסה למוכנות מעשית לתקיפה באיראן. ההוראה ניתנה בתום דיון שקיים פורום "השביעייה". הרמטכ"ל אשכנזי ומאיר דגן נכחו בישיבה ובסיומה הורה להם נתניהו לעבור למצב של "פ' פלוס".

רמטכ"ל לשעבר תחת התקפה. גבי אשכנזי (צילום: ויקימדיה)
רמטכ"ל לשעבר תחת התקפה. גבי אשכנזי (צילום: ויקימדיה)

אשכנזי ודגן התקוממו וטענו כי מדובר במחטף. "זה לא דבר שאתה עושה אם אתה לא בטוח שתרצה בסוף לבצע", אמר רא"ל אשכנזי. דגן אף הטיח בנתניהו ובברק: "אתם עלולים לקבל החלטה לא חוקית על יציאה למלחמה. רק הקבינט מוסמך להחליט על כך". מאוחר יותר הסביר: "רה"מ ושר הביטחון פשוט ניסו לגנוב מלחמה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן