Skip to content

"ביקור חולים" מושבת ובסכנת סגירה

בית החולים פועל היום במתכונת חירום ובמשרד הבריאות מתכוננים לסגירה מדורגת של המוסד ולהעברת המאושפזים לבתי חולים אחרים. 550 העובדים מוחים על הלנת שכרם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (יום ב') החריפו עובדי עובדי בית החולים "ביקור חולים" את המחאה והשביתו את מחלקת היולדות, שהיא למעשה המחלקה העיקרית בבית החולים. 650 העובדים מוחים על ההודעה שקיבלו מהנהלת בית החולים שאין ביכולתה לשלם לעובדים את משכורת חודש ספטמבר במלואה (עד כה שולמו להם 70 אחוז ממהשכר ועתה כבר נובמבר). כמו כן לא יזכו להפרשות החודשיות לקרנות הפנסיה ולקופות הגמל. בית החולים מספק שירותים רפואיים וסיעודיים ליותר מ-6,000 יולדות בשנה, בעיקר חרדיות, וחדרי הלידה שלו הם מן המשוכללים בארץ. עתה מקבלים בבית החולים רק מקרים דחופים.

חדר לידה בביקור חולים
חדרי הלידה ננטשו. ביקור חולים (מקור: אתר בית החולים)

ההשבתה החלה אמש בחצות ועתה דנים בבית הדין לעבודה אם להשיב את העובדים לעבודה בצווי ריתוק. הרופאים עדיין ממשיכים להפעיל את בית החולים, אך גם הם נתונים בסכסוך עבודה וכבר איימו באמצעות ההסתדרות הרפואית להשבית את העבודה.

אחראית חדר לידה בבית החולים סיפרה בראיון ל"מה בוער" בגלי צה"ל, כי "יש עמותה… שמקבלת כספים ומעבירה אותם לאן שהיא רוצה, אבל לא למשכורות העובדים. העובדים במצוקות. יש כאן אנשים חד הוריים, שאין להם איך לשלם שכר הדירה. מחר לא יהיה להם איפה לגור ומה לאכול".

בית החולים פועל היום במתכונת חירום ובמשרד הבריאות מתכוננים לסגירה מדורגת של המוסד ולהעברת המאושפזים לבתי חולים אחרים. יש חשש לפגים המאושפזים בביקור חולים שהעברה שלהם היא בעייתית במיוחד ומסכנת חיים. מעבר לזה, הפגיות בכל בתי החולים עמוסות ובתפוסת יתר.

ביקור חולים (צילום: DMY, ויקימדיה)
ניהול כושל. ביקור חולים (צילום: DMY, ויקימדיה)

ממשרד הבריאות נמסר אתמול כי בית החולים "ביקור חולים" הגיע לרגע קריטי של סגירה או העברה לבית חולים אחר. "שום מוסד לא יקח על עצמו את הזכות לנטוש מסגרות רפואיות גם אם אינו מקבל משכורת ויש הלנת שכר קיצונית. לכן היום הודיע המנכ"ל ליו"ר הדירקטוריון ולוועדי העובדים שתהליך סגירת או העברת בית החולים יבוצע באופן מתואם ומדורג, ובשום אופן ללא נטישת אנשי צוות שעלולה לסכן את החולים במחלקות".

בשבוע שעבר נפגש סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות והוסכם כי המשכורות ישולמו. ההחלטה לא קוימה ולכן פרצה השביתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן