Skip to content

הוחלט להשיב את המוסדות הפסיכיאטריים לידי המדינה

בעקבות פרשת ההתעללות בחוסים בנווה יעקב הוחלט במשרד הבריאות לקחת אחריות טיפולית על מאושפזים אלה במסגרת מוסדות ציבוריים ולוותר על ההפרטה. ח"כ אילן גלאון וח"כ שלי יחימוביץ' מברכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות פרשת ההתעללות במוסד הפסיכיאטרי נווה יעקב, הורה הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, לסיים את מדיניות ההפרטה במוסדות הבריאות ולהחזיר את בתי החולים הפרטיים לידי המדינה. ח"כ אילן גילאון (מרצ), שהתריע על אלימות והתעללות במוסד בנווה יעקב עוד במאי 2011, בירך על היענות מערכת הבריאות ומנכ"ל המשרד לקריאתו להחזיר את בתי החולים הפסיכיאטריים לבעלותה של המדינה.

במכתב ששלח לראש שירותי בריאות הנפש, ד"ר גדי לובין, כותב מנכ"ל משרד הבריאות: "לאחר החשיפה של האירוע בנווה יעקב, וחוסר יכולתנו לבקר באפקטיביות מוסדות שכאלו, גמרתי אומר לקחת אחריות טיפולית על מאושפזים אלה במסגרת מוסדות ציבוריים בלבד". גמזו גם דורש תכנית שאפשר לישמה בהקדם האפשרי.

שוטרים מבצעים מעצרים בנווה יעקב (צילום: משטרת ישראל)
כר פורה להזנחה ולהתעללות. שוטרים מבצעים מעצרים בנווה יעקב (צילום: משטרת ישראל)

לדברי גילאון: "תחום בריאות הנפש הפך לאורך שנים ארוכות לחצר האחורית במדינת ישראל. שרלטנים ושאר קבלנים פרטיים ראו בשורת הרווח את המטרה הסופית, וללא פיקוח ממשי נוצר כר פורה להזנחה ולהתעללות. פרשת נווה יעקב היא תוצר של הפרטה מואצת במוסדות לבריאות הנפש. באיחור של שנים, משרד הבריאות קיבל אתמול החלטה היסטורית והגדיר מחדש את מחויבותו לחלשים ביותר בחברה. אני מברך על היענות המשרד להפקיד את התחום המוזנח בידיים מקצועיות ומיומנות. עתה יש להפנות תקציבים נרחבים לתחום בריאות הנפש, שיובש תקציבית לאורך שנים".

גם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, מברכת את סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרדו, רוני גמזו, על הוראתם להשיב לבעלות המדינה את בתי החולים הפסיכיאטריים "בתום התעללות קשה ושפלה בחוסים. זאת, בניגוד למדיניות ההפרטה הפרועה של נתניהו". יחימוביץ' נאבקת זה שנים למניעת הפרטתה של מערכת הבריאות, ובתוכה בריאות הנפש, ואף הצליחה לעכב הפרטות מסוג זה שוב ושוב. לדבריה, "אסור למדינת ישראל להפקיר את חלשיה לאינטרסים פרטיים ושיקולי רווח צרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן