Skip to content

רשתות הטלוויזיה האמריקניות: אובמה נבחר לכהונה נוספת

על אף מירוץ צמוד ביותר באוהיו ובפלורידה, שבהן יתכן עדיין מהפך תיאורטי, חוזות רשתות הטלוויזיה הגדולות ניצחון לנשיא המכהן. ניצחונות של הדמוקרטים בהפרש ייענו, כנראה, בערעור רפובליקני ובבקשות לספירה חוזרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברק אובמה זכה הלילה בבחירות לנשיאות בארצות הברית והאריך את כהונתו בארבע שנים נוספות. רשתות הטלוויזיה CNN , MSNBC ו"פוקס ניוז" פרסמו כולן תחזיות על ניצחונו, לאחר שהתברר כי עלה בידו לזכות ברוב הקולות במדינות המתנדנדות כמו אוהיו, פנסילבניה ואפילו ויסקונסין – מדינתו של המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא, פול ראיין. בשלב זה של הספירה, עדיין ניטש קרב צמוד בפלורידה, אבל הקרב כבר הוכרע: במדינות שבהן כבר הפך ניצחונו לעובדה השיג אובמה 290 אלקטורים, 20 יותר מהדרוש לו כדי לזכות ברוב הדרוש בחבר האלקטורים.

אובמה (צילום: גטי אימג'ס)
זכה ברוב הקולות במדינות המתנדנדות. אובמה (צילום: גטי אימג'ס)

אגב, תוצאות הספירה הכללית מראות כי מיט רומני עדיין מוביל בכמה עשרות אלפי קולות על פני הנשיא המכהן. רומני אף הביס את אובמה ב"מדינת המידגם" מיזורי, שהמנצח בה זוכה כמעט תמיד בבחירות הכלליות. הפער במיזורי היה 15% לטובת רומני, אבל גם הניצחון המרשים הזה לא שינה את המגמה הכללית. גם קולורדו, מדינה הנוטה בדרך כלל קלות לטובת הרפובליקנים, נתנה לאובמה 51% מול 47% לרומני.

בשעות הקרובות צפוי אובמה להגיע אל מטה הבחירות שלו בשיקאגו ולשאת נאום ניצחון. רומני התקשר לאובמה והודה בהפסדו. הוא השתהה מעט כי באוהיו, בווירג'יניה ובפלורידה עדיין היה קיים סיכוי תיאורטי של הדבקת הפער לטובת אובמה על ידי רומני, והייתה אפשרות שהרפובליקנים ינסו לערער על התוצאות במקרה של הפסד על חודם של קולות מעטים.

אמריקה בחרה שוב (מקור צילום: יו טיוב)
אמריקה בחרה שוב (מקור צילום: יו טיוב)

ניתוח התוצאות מראה כי ניצחונותיו של אובמה במדינות המתנדנדות הושגו בעיקר תודות לשיפור במצב התעסוקה בחודשים האחרונים. הדברים נכונים לגבי נבאדה, ויסקונסין, פנסילבניה וגם אוהיו, שבה ירד שיעור הבלתי מועסקים ל-7 אחוזים מכוח העבודה. ככל הנראה, עלה בידי אובמה להעביר את המסר כי אמריקה עוברת שיקום כלכלי בהנהגתו, לאחר המשבר הכלכלי הגדול שפרץ בדמדומי כהונתו של הנשיא הקודם, ג'ורג' וו. בוש.

חלוקת הקולות על פי אתר פוליטיקו
חלוקת הקולות על פי אתר פוליטיקו

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן