Skip to content

ייצוגית נגד חינאווי: הכשרות על הבירה מזויפת

התביעה: המותג הספרדי "סאן מיגל אספשייל" הוא חלבי, והחותמת "פרווה" היא זיוף אישור של הרבנות הראשית • היקף התביעה מוערך ב-10 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת "חינאווי ג'ורג' שיווק (2004)" הטעתה בתקופה האחרונה את הצרכנים, בהטביעה את חותמת הכשרות "פרווה" על המוצר המיובא ומשווק על ידה, מותג הבירה הספרדי "סאן מיגל אספשייל", בעוד שבפועל המוצר לא היה פרווה, כי אם זיוף חמור הנושא אישור הרבנות הראשית – כך טוען יעקב גורי, שרכש וצרך את המוצר, במסגרת תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית שהגיש ב-29 באוקטובר כנגד החברה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עו"ד יוחי גבע. היקף התביעה מוערך ב-10 מיליון שקל.

בירה סאן מיגל אספשייל (צילום: יח"צ)
בירה סאן מיגל אספשייל (צילום: יח"צ)

לדברי גורי, על פי חוזר רשמי מאוגוסט שהוציאה היחידה הארצית לאכיפת חוק "איסור הונאה בכשרות" ברבנות הראשית –  הזיוף במותג הבירה "סאן מיגל אספשייל" הינו חמור, מאחר שהיבואן לא קיבל הכשר בגינו, ולפיכך יש להסירו מהמדפים ולהחזירו ליבואן. גורי מדגיש בתביעתו, כי הטעייה זו של סוג ההכשר, אינה טעות של מה בכך והיא פוגעת בציבור גדול מאוד של צרכנים, והפגיעה אינה רק כלכלית, אלא גם באוטונומיה של הצרכן לבחור מוצר שאיננו חלבי כי אם "פרווה".

בתביעה נטען, כי לולא מצג מטעה זה של "חינאווי", קבוצה שלמה של צרכנים כלל לא היו רוכשים את המוצר וצורכים אותו, אף לו היה ניתן ללא כל תמורה, שכן מרבית האוכלוסייה בישראל מקפידה להפריד בין מוצרים חלביים לבין כאלה שלא, ורבים מהם לא יאכלו מוצר חלבי אחרי אכילת מוצר בשרי, אלא אם המתינו כשש שעות לפחות. אשר על כן, טוען גורי, כי הפגיעה בקבוצת הצרכנים שומרי ההפרדה בין בשר לחלב הינה פגיעה המקימה תחושה של תסכול, זעם, מרמור וגועל, וכי תחושות אלו נובעות מההטעיה של "חינאווי", אשר גרמה להם לצרוך מוצר שאינו ראוי לצריכה על פי אמונתם.

עוד טוען גורי, כי "חינאווי" לא הציעה פיצוי כלשהו ללקוחותיה, לא טרחה לברר את פרטי הלקוחות אשר רכשו ממנה את המוצר, ולא טרחה לפנות אליהם באופן אקטיבי. אשר על כן, מתבקש בית המשפט לחייב את "חינאווי" לפצות את צרכניה בסכום מצרפי המוערך ב-10 מיליון שקל בגין נזקיהם הממוניים בדמות המחיר ששילמו בעבור המוצר, ובגין נזקיהם הבלתי ממוניים בדמות הפגיעה באוטונומיה ועוגמת הנפש.

תגובת "חינאוי ג'ורג' שיווק" באמצעות עו"ד צבי גלמן ועו"ד דפנה אזולאי-רגב: "כתב התביעה טרם נתקבל על ידי החברה. לכשיתקבל תמסור החברה את תגובתה באופן מסודר".

הידיעה פורסמה ב-7 בנובמבר 2012 ב"פקס פוד" – עיתון למקבלי ההחלטות בענף המזון והמשקאות  [email protected]

1 Comment

  1. יאיר צארום
    12 בנובמבר 2012 @ 14:51

    מהי תביעה ייצוגית והאם אני יכול להצטרף לתביעה גם אני רכשתי מחיננאוי בירה סאן מיגל ואני שומר כשרות יש לי הוכחות לרכישת הבירה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן